Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk

Linda Vidala hadde braksuksess med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" sammen med KingSkurkOne i 2017. Hun ble også nominert til årest liveartist under P3 Gull. Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen var med henne på scenen under P3 gull, og det ble sluppet to remixer av «Bængshot», med de nevnte.

I dag er hun klar med EPen, "Halvt Norsk", før hun slipper del to, "Halvt Thai", mot sommeren.

HØR "HALVT NORSK" HER

I fjor høst slapp Linda «Natteravn», hvor hun viste seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Linda og låten var med i NRK programmet “Uten pappa», og dette var første låt ut fra Epen “Halvt norsk”.

Våren 2019 skal Linda Vidala slippe to EPer. Epen «Halvt Norsk» er først ut, «Halvt thai» slippes nærmere sommeren.

- «Halvt Norsk» er en skildring av den sårbare delen av meg. Den handler om personlige historier, kjærlighet, angst og håp. Ved å blottlegge meg selv på følelsesmessig plan i musikken min, håper jeg noen der ute vil kjenne seg igjen i - og sette pris på sangene. Jeg ville kalle EP’en «Halvt Norsk» fordi den beskriver den delen av meg som er «typisk» norsk. Jeg vil lyse på det mørke rommet under gråsonen, som ikke trenger å være farlig. Det som er livet, på godt og vondt.  Alle kan vel se at vi er mye mer, enn den vi later som vi er?  - Linda Vidala

Linda om låtene:

Natteravn:

Etter denne kom ut i høst, skjedde det mye på personlig og mentalt plan. Den åpnet noe. Alle hendelsene bidro til å fullføre sangene på denne EP’en, så det ble naturlig at dette er den første låta. Det er en slags nattalåt som handler om å komme seg igjennom sin egen fortid, og forstå at denne ikke trenger å holde oss nede i nåtiden.

Glemme igjen:

En låt om den evige kjærlighetshistorien med en spesiell person. Den type kjærlighet som bare er der, uavhengig av tid, og får deg til å glemme alt annet rundt deg.

Nummen:

En låt om å være distansert fra ting og heller være nummen. Stå og se på sitt eget liv, men ikke føle at man lever det hundre prosent. Låta har flere nyanser til hvordan jeg tror mange av oss føler det idag. Enten det er alene eller i relasjon med andre.

Stjernestøv feat. OnklP:

En låt om håpet og livet. Hvordan vi alle egentlig har magien i oss til å utrette små mirakler. Vi er alle stjernestøv, som krysser hverandres univers. Laget for å huske viktigheten av det å være glad i seg selv, tilgi fortiden og leve i nuet.

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v