Linda Vidala «Bængshot» feat King Skurk One

Etter å ha blitt satt på kartet som en av Norges nye kvinnelige rapartister med låten "Emma" i 2016, ble Linda Vidala plukket ut som en av by:Larms demoartister i 2017. Hun ble også nominert til “Årets forbilde” av Norsk Tipping og Frifond i forbindelse med By:larm. I dag slipper hun den humoristiske låta "Bængshot" feat King Skurk One.

HØR LINDA VIDALA "BÆNGSHOT" FEAT KING SKURK ONE HER

Bængshot er en låt som nesten bare spiller på humor men har et seriøst tilsnitt i hooket; folk bruker ulike rusmidler for å bli påvirket, og det er helt greit eller burde være det, i King Skurk One og Linda Vidala´s virkelighet. Dette er to meget lovende artister som ikke er redd for å si ting ufiltrert og rett ut og Bængshot kom som et resultat av meget god stemning i produsent og vokalist Linda Vidala´s  studio.

- "Jeg hørte King Skurk One på Spotify og syns han var en rå rapper med egen stil. Sendte han en melding på Instagram å gratulererte han med by:larm. Vi har møttes en gang før og det ble snakk om å ta en studiosession med en gang. Han tok med seg Jørgen Ramm og besøkte meg i studio på Påfuglen. Vi begynte å prodde opp en beat og Skurk skreik plutselig "Bængshot mafakka, erru hypp å bli skækk eller?!" Vi fikk alle lættis, prøvde å lage noe annet på beaten, men ingenting kunne måle seg med impulsrefrenget til Skurk. Så da ble det Bængshot."

- Linda Vidala

King Skurk One om samarbeidet med Linda Vidala:

- "Bangshot er en morsom rusproklamerende sang med kanskje Norges mest cathcy/dumme refreng. Linda Vidala og King Skurk One tegner et ganske annet bilde av rusbruk enn blåkors, og treffer hardt med den nye Bangeren "Bængshot". Låta er produsert av Linda Vidala og Jørgen Ramm, Drept av Linda Vidala og KingSkurkOne, to fremmadstormende artister signet til Universal og Nmg-G huset".

JRamm:

- "Jeg var i Oslo med Skurk og han skulle i studio til Linda så jeg ble med. Første gang jeg har mekka beat med en jente og det var stas! Sånt blir det god stemning og låt av!".

Om Linda Vidala:

Linda Vidala er en leken artist, rapper og produsent fra Oslo.

Med egne produksjoner blander hun rap og sang til et  friskt hip hop-sound. Linda Vidalas låter innholder en god mix av humor, ironi og litt seriøsitet på temaer som rus, frisinnet sex og kjærlighet.

Hun vokste opp med en stor interesse for musikk, og begynte å spille trommer i en alder av seks. Gjennom oppveksten utviklet hun musikkferdighetene gjennom korps, dans, rockband og låtskriving. Som 15-åring flyttet hun alene til Oslo, og fikk raskt kjennskap til den norske musikkscenen. Sten for sten har hun bygget seg oppover og samarbeidet med flere produsenter og artister som bl.a. Illeig, Mira Craig, Sirius og Herreløse. (Linda har også opptredd med artister som Kaveh, Nico & Vinz, Pia Mia, Jaa9 & OnklP, Arif samt Erik og Kriss (Det store Korslaget).)

Siden 2012 har Linda gitt ut musikk på eget label (L.V labels), den gang på engelsk. I 2013 startet hun på sin utdannselse som Musikkdesigner på Norges Kreative Høyskole. I 2014 gjestet hun Danny Marocs 24timer mixtape, denne gangen som rapper. Dette vekket interessen for norsk hiphop og senere dette året kom hun ut med låta “Skitzo” via Mamacitas. Linda fullførte utdanningen, og har i etterkant tilbragt tid i studio for å utvikle sitt nye norske sound.

I 2016 kom hun ut med låten Emma som fort vokste seg til å bli en kultklassisker. Denne låta satt henne på kartet som en av norges nye kvinnelige rapartister, og hun ble plukket ut som en av By:larms demoartister for 2017. Hun ble også nominert til “Årets forbilde” av Norsk Tipping og Frifond i forbindelse med By:larm. Hun mottok statens kunstnerstipend som populærkomponist i 2017, og jobber nå med EP og nye utgivelser.

Erik Sæter debuterer som artist23.2.2019 09:00:00Pressemelding

ERIK, til nå kanskje mest kjent som Erik Anders Sæter, har den siste tiden vært å se på TV-skjermen som en av årets deltakere på TV2 suksessen Farmen Kjendis. Den tidligere Paradise Hotel-deltakeren fra Tysfjord, debuterer nå som artist – på norsk – og leverer oss en catchy og ærlig låt om kjærlighet, aversjon og apati gjennom Nonstop Music og Universal Music. Hør "Ukjent" her. «Ukjent er ment å gi en vibe som treff alle som har kjent på å ikke vær helt sikker på egne følelsa ovenfor en annen person», sier Erik om låten han har skrevet sammen med Hef Augusto. Frem mot sommeren skal Erik slippe mye musikk, og fortsette å jobbe i studio frem mot et album som skal stå klart i slutten av 2019. Tv-profil og influencer som han er, skal du nok ikke se bort i fra at Erik også blir å se på TV i løpet av det neste året. Connect med ERIK Instagram / YouTube

Nyhetsbrev fra Universal Music22.2.2019 13:39:34Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/lil-halima-slipper-ny-ep---for-the-dark-days?publisherId=6987388&releaseId=17860841 Lil Halima slipper ny EP - for the dark days Sonny Alven har fått med seg LOVA på ny låt Superstjernen James Bay har fått med seg stortalentet Julia Michaels på den nydelige låten “Peer Pressure”. Britiske Giggs følger opp sin mixtape Wamp 2 Dem fra 2017 med sitt nye studioalbum BIG BAD... Hør det her. Svensk-britiske stjerneskuddet Mabel spiller på Skavlan 23. februar. For øyeblikket er hun aktuell med hitsingelen "Don't Call Me Up". Britiske James TW slipper endelig låten “Suitcase”, som er neste låt fra det kommende debutalbumet Chapters. James TW opptrer på Parkteatret 3.april! Grammy-nominerte Tierra Whack er ute med sin nye singel “Only Child”. Tierra Whack slapp sitt debutalbum Whack World i fjor, inkludert en 15-minutters musikkvideo, til strålende kritikker. Hun ble blant annet Grammy-nominert for sin

Sonny Alven har fått med seg LOVA på ny låt22.2.2019 12:54:22Pressemelding

Sonny Alven sin nye singel "All In My Head" er en solid S/A varemerket produksjon, skrevet sammen med den svenske P3-favoritten og fremadstormende LOVA som også har gjort vokalen på låten. Etter å ha opplevd suksess her hjemme på sin debut for fem år siden, har Sonny satt et stadig større preg på den nordiske og internasjonale elektroniske scenen med jevn produksjon av originale låter og high-end remixer. Oppvokst i Fana bydel i Bergen (likens med sine produsentkollegaer Kygo og Alan Walker), begynte den nå 25 år gamle DJ- og produsenten å slippe remixer på nett allerede i tenårene. Med massiv støtte fra nettsamfunnet ble han fort inspirert til å lage sin egen, originale musikk – samt å tilbringe et par år på universitetet for å studere elektronisk musikk. Dette ledet til en platekontrakt med Universal Music, og hans første hit "Our Youth", var dermed et faktum. Med på låten "All In My Head" er Sveriges raskest voksende nye musikalske eksport, LOVA. Den 20-år gamle popsangeren og låtsk

Lil Halima slipper ny EP - for the dark days22.2.2019 10:00:48Pressemelding

I dag er Lil Halima klar for å slippe sin nye EP, for the dark days, bare under en uke før hun spiller to konserter under årets by:Larm, for andre året på rad. Det ble også nylig offentliggjort at hun er nominert i kategorien “Årets urban” under Spellemannprisen 2018, samt at love songs for bad lovers er nominert til Hyundai Nordic Music Prize. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EPen love songs for bad lovers i oktober 2018. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda Agency og Paradigm Agency. Tidligere i år fikk vi første smakebit fra hennes nye EP, med singelen “Hold Me”. Det var også denne sin

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.