Linda Vidala «Bængshot» feat King Skurk One

Etter å ha blitt satt på kartet som en av Norges nye kvinnelige rapartister med låten "Emma" i 2016, ble Linda Vidala plukket ut som en av by:Larms demoartister i 2017. Hun ble også nominert til “Årets forbilde” av Norsk Tipping og Frifond i forbindelse med By:larm. I dag slipper hun den humoristiske låta "Bængshot" feat King Skurk One.

HØR LINDA VIDALA "BÆNGSHOT" FEAT KING SKURK ONE HER

Bængshot er en låt som nesten bare spiller på humor men har et seriøst tilsnitt i hooket; folk bruker ulike rusmidler for å bli påvirket, og det er helt greit eller burde være det, i King Skurk One og Linda Vidala´s virkelighet. Dette er to meget lovende artister som ikke er redd for å si ting ufiltrert og rett ut og Bængshot kom som et resultat av meget god stemning i produsent og vokalist Linda Vidala´s  studio.

- "Jeg hørte King Skurk One på Spotify og syns han var en rå rapper med egen stil. Sendte han en melding på Instagram å gratulererte han med by:larm. Vi har møttes en gang før og det ble snakk om å ta en studiosession med en gang. Han tok med seg Jørgen Ramm og besøkte meg i studio på Påfuglen. Vi begynte å prodde opp en beat og Skurk skreik plutselig "Bængshot mafakka, erru hypp å bli skækk eller?!" Vi fikk alle lættis, prøvde å lage noe annet på beaten, men ingenting kunne måle seg med impulsrefrenget til Skurk. Så da ble det Bængshot."

- Linda Vidala

King Skurk One om samarbeidet med Linda Vidala:

- "Bangshot er en morsom rusproklamerende sang med kanskje Norges mest cathcy/dumme refreng. Linda Vidala og King Skurk One tegner et ganske annet bilde av rusbruk enn blåkors, og treffer hardt med den nye Bangeren "Bængshot". Låta er produsert av Linda Vidala og Jørgen Ramm, Drept av Linda Vidala og KingSkurkOne, to fremmadstormende artister signet til Universal og Nmg-G huset".

JRamm:

- "Jeg var i Oslo med Skurk og han skulle i studio til Linda så jeg ble med. Første gang jeg har mekka beat med en jente og det var stas! Sånt blir det god stemning og låt av!".

Om Linda Vidala:

Linda Vidala er en leken artist, rapper og produsent fra Oslo.

Med egne produksjoner blander hun rap og sang til et  friskt hip hop-sound. Linda Vidalas låter innholder en god mix av humor, ironi og litt seriøsitet på temaer som rus, frisinnet sex og kjærlighet.

Hun vokste opp med en stor interesse for musikk, og begynte å spille trommer i en alder av seks. Gjennom oppveksten utviklet hun musikkferdighetene gjennom korps, dans, rockband og låtskriving. Som 15-åring flyttet hun alene til Oslo, og fikk raskt kjennskap til den norske musikkscenen. Sten for sten har hun bygget seg oppover og samarbeidet med flere produsenter og artister som bl.a. Illeig, Mira Craig, Sirius og Herreløse. (Linda har også opptredd med artister som Kaveh, Nico & Vinz, Pia Mia, Jaa9 & OnklP, Arif samt Erik og Kriss (Det store Korslaget).)

Siden 2012 har Linda gitt ut musikk på eget label (L.V labels), den gang på engelsk. I 2013 startet hun på sin utdannselse som Musikkdesigner på Norges Kreative Høyskole. I 2014 gjestet hun Danny Marocs 24timer mixtape, denne gangen som rapper. Dette vekket interessen for norsk hiphop og senere dette året kom hun ut med låta “Skitzo” via Mamacitas. Linda fullførte utdanningen, og har i etterkant tilbragt tid i studio for å utvikle sitt nye norske sound.

I 2016 kom hun ut med låten Emma som fort vokste seg til å bli en kultklassisker. Denne låta satt henne på kartet som en av norges nye kvinnelige rapartister, og hun ble plukket ut som en av By:larms demoartister for 2017. Hun ble også nominert til “Årets forbilde” av Norsk Tipping og Frifond i forbindelse med By:larm. Hun mottok statens kunstnerstipend som populærkomponist i 2017, og jobber nå med EP og nye utgivelser.

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».

jens er klar med "Lottery"14.6.2019 08:05:00 CESTPressemelding

2019 har vært et travelt år for jens så langt. Han har signert med Made Management (Sigrid, Aurora), hans første singel “Mixtape” har nesten streamet 4M streams og han har allerede rukket å slippe flere singler i år. Sommerlige “Lottery” er tredje låt ut fra jens og han har følgende å si om låta: "Lottery" handler om at man ofte kan bli helt dust av forelskelse, og hvordan man gjerne ikke anerkjenner at oddsene er like dårlig som sjansen for å vinne i lotto. Forelskelsen jeg beskriver i låta, den gikk over, og den dag i dag aner jeg ikke hva hun jeg var så betatt av driver med eller hvor hun er i verden. Samtidig er hun lykkelig uviten om at hun inspirerte en låt. Og akkurat det synes jeg er helt greit. “Lottery” slippes 14.juni.