Linda Vidala «Bængshot» feat King Skurk One

Etter å ha blitt satt på kartet som en av Norges nye kvinnelige rapartister med låten "Emma" i 2016, ble Linda Vidala plukket ut som en av by:Larms demoartister i 2017. Hun ble også nominert til “Årets forbilde” av Norsk Tipping og Frifond i forbindelse med By:larm. I dag slipper hun den humoristiske låta "Bængshot" feat King Skurk One.

HØR LINDA VIDALA "BÆNGSHOT" FEAT KING SKURK ONE HER

Bængshot er en låt som nesten bare spiller på humor men har et seriøst tilsnitt i hooket; folk bruker ulike rusmidler for å bli påvirket, og det er helt greit eller burde være det, i King Skurk One og Linda Vidala´s virkelighet. Dette er to meget lovende artister som ikke er redd for å si ting ufiltrert og rett ut og Bængshot kom som et resultat av meget god stemning i produsent og vokalist Linda Vidala´s  studio.

- "Jeg hørte King Skurk One på Spotify og syns han var en rå rapper med egen stil. Sendte han en melding på Instagram å gratulererte han med by:larm. Vi har møttes en gang før og det ble snakk om å ta en studiosession med en gang. Han tok med seg Jørgen Ramm og besøkte meg i studio på Påfuglen. Vi begynte å prodde opp en beat og Skurk skreik plutselig "Bængshot mafakka, erru hypp å bli skækk eller?!" Vi fikk alle lættis, prøvde å lage noe annet på beaten, men ingenting kunne måle seg med impulsrefrenget til Skurk. Så da ble det Bængshot."

- Linda Vidala

King Skurk One om samarbeidet med Linda Vidala:

- "Bangshot er en morsom rusproklamerende sang med kanskje Norges mest cathcy/dumme refreng. Linda Vidala og King Skurk One tegner et ganske annet bilde av rusbruk enn blåkors, og treffer hardt med den nye Bangeren "Bængshot". Låta er produsert av Linda Vidala og Jørgen Ramm, Drept av Linda Vidala og KingSkurkOne, to fremmadstormende artister signet til Universal og Nmg-G huset".

JRamm:

- "Jeg var i Oslo med Skurk og han skulle i studio til Linda så jeg ble med. Første gang jeg har mekka beat med en jente og det var stas! Sånt blir det god stemning og låt av!".

Om Linda Vidala:

Linda Vidala er en leken artist, rapper og produsent fra Oslo.

Med egne produksjoner blander hun rap og sang til et  friskt hip hop-sound. Linda Vidalas låter innholder en god mix av humor, ironi og litt seriøsitet på temaer som rus, frisinnet sex og kjærlighet.

Hun vokste opp med en stor interesse for musikk, og begynte å spille trommer i en alder av seks. Gjennom oppveksten utviklet hun musikkferdighetene gjennom korps, dans, rockband og låtskriving. Som 15-åring flyttet hun alene til Oslo, og fikk raskt kjennskap til den norske musikkscenen. Sten for sten har hun bygget seg oppover og samarbeidet med flere produsenter og artister som bl.a. Illeig, Mira Craig, Sirius og Herreløse. (Linda har også opptredd med artister som Kaveh, Nico & Vinz, Pia Mia, Jaa9 & OnklP, Arif samt Erik og Kriss (Det store Korslaget).)

Siden 2012 har Linda gitt ut musikk på eget label (L.V labels), den gang på engelsk. I 2013 startet hun på sin utdannselse som Musikkdesigner på Norges Kreative Høyskole. I 2014 gjestet hun Danny Marocs 24timer mixtape, denne gangen som rapper. Dette vekket interessen for norsk hiphop og senere dette året kom hun ut med låta “Skitzo” via Mamacitas. Linda fullførte utdanningen, og har i etterkant tilbragt tid i studio for å utvikle sitt nye norske sound.

I 2016 kom hun ut med låten Emma som fort vokste seg til å bli en kultklassisker. Denne låta satt henne på kartet som en av norges nye kvinnelige rapartister, og hun ble plukket ut som en av By:larms demoartister for 2017. Hun ble også nominert til “Årets forbilde” av Norsk Tipping og Frifond i forbindelse med By:larm. Hun mottok statens kunstnerstipend som populærkomponist i 2017, og jobber nå med EP og nye utgivelser.

Nyhetsbrev fra Universal Music19.10.2018 12:25Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music! Post Malone og Swae Lee med filmmusikk Major Lazer har teamet opp med Tove Lo Lemaitre slipper to Spotify Singles Post Malone og Swae Lee med filmmusikk Travelle ute med tredje singel fra kommende EP Ezzari ute med ny låt Hvem faen er Ka2? I går slapp The 1975 sin nye låt "It’s Not Living (If It’s Not With You)". Singelen er den tredje fra deres nye album A Brief Inquiry Into Online Relationships som slippes 30. november. Multitalentet Tory Lanez har fått med seg Meek Mill på den nye låten "Drip Drip". Albumet Love Me Now kommer 26. oktober. Jessie Reyez er ute med EPen Being Human In Public. I låtbuketten finner man blant annet “Saint Nobody”. Stjerna som tidligere har samarbeidet med Calvin Harris og Eminem ble nylig nominert til to priser på MTV EMAs, som går av stabelen 4. november. Den unge lovende rapperen Lil Mosey er i dag ute med debutalbumet Northsbest, som inkluderer hiten "Noticed" og "Kamikaze". Billie Eilish er ute med

Travelle – Tredje singel fra kommende EP19.10.2018 11:22Pressemelding

Etter å nylig ha sluppet “stay for the night”, er Travelle i dag klar med sin tredje singel fra den kommende debut-EPen “in paradise pt.1”, som slippes neste uke. - “Jeg skrev denne låten om harryhandel. Det var noe jeg begynte med etter at jeg flyttet til Oslo. Jeg ser egentlig på det som litt trashy, men jeg gjør det av prinsipp.” - Travelle HØR “SWEDEN” HER Multitalentet har brukt mye av den foregående tiden på å jobbe i studio – helt alene. Han er kjernen i sitt eget prosjekt, og er alene om alt som omhandler prosessen med å skape ny musikk. Den 2. november slippes debut-EP´en ‘in paradise pt.1’, og de syv låtene er nettopp ferdigstilt. Det har skjedd mye på kort tid for talentet som opplevde en brakstart på karrieren da han gikk #1 på Spotify sin Viral-liste med debutsingelen ‘Nobody Else’. Nå ser han fremover til nye utfordringer i året som kommer. - Målet for resten av 2018 og videre ut i 2019 blir å fortsette som nå – jeg vil gi ut varierte låter med en form for sammenheng. En

Ezzari – Tiden leger sår19.10.2018 11:15Pressemelding

Etter å ha spilt rundt om i landet i sommer med låter som “Casablanca”, er Ezzari i dag klar med en låt som er dedikert til alle som går igjennom noe vanskelig. Uansett hvor vanskelig en har det, så er det viktig å holde hodet oppe og se frem, forteller han. Ezzari har ikke ligget på latsiden i sommer. Etter han slapp “Casablanca” i sommer, har han spilt på en rekke festivaler som f.eks Slottsfjell, HAVNA 0150, Træna festivalen, H&M Loves Music, VG lista i Oslo og hele turneen. Han er også aktiv med podkasten “Andregenerasjonen” på NRK P3 som er i sin andre sesong. HØR EZZARI - "TIDEN LEGER SÅR" HER - «Tiden leger sår» er en låt dedikert til alle som går gjennom noe vanskelig. Den handler om en gutt som har mange problemer i oppveksten, mister til og med forholdet til far og mor, og ender opp i fengsel. Men når han slipper fri prøver han å se fremover, og kommer på rett spor, og historien ender veldig positivt. Jeg føler det viser at uansett hvor langt nede en er, så er det viktig å ho

Lemaitre slipper to Spotify Singles19.10.2018 08:44Pressemelding

I dag er Lemaitre ute med to splitter nye Spotify Singles. Lemaitre er de aller første nordmenn til å lage Spotify Singles, som ble spilt inn på Spotifys hovedkontor i Stockholm. I sann Spotify Singles-ånd byr duoen på spennende nytolkninger. De har laget en ny versjon av "Big" som gjestes av Timbuktu og en unik cover av Tame Impalas "Feel Like We Only Go Backwards". Hør på låtene her. Siden åpningen av Spotifys studioer i Stockholm i april har en rekke nordiske artister laget egne tolkninger av kjente låter, blant andre First Aid Kit, Scarlet Pleasure, Seinabo Sey, Hov1 og Lykke Li. Sveriges egne Timbuktu bidro til å skape magi på deres nye versjon av "Big": - Innspillingen i Spotify’s studioer var en vill opplevelse! Til vanlig jobber vi hjemmefra på laptops, så det å være i dette nye og fullutstyrte studioet var fantastisk. - Timbuktu kom inn og gjorde et vers på "Big", som var utrolig fett. Det er alltid spennende å høre gjestevers, fordi man aldri helt vet om gjesteartisten har sa

Post Malone og Swae Lee med filmmusikk18.10.2018 20:33Pressemelding

Post Malone & Swae Lee er i dag ute med låten "Sunflower". "Sunflower" er første låt ut fra soundtracket til filmen Spider-Man™: Into the Spider-Verse. Post & Swae Lee har igjen teamet opp etter deres forrige samarbeid “Spoil My Night”, som er på albumet beerbongs & bentleys, et albumet som har streamet nærmere 85 millioner ganger bare i Norge. Se video HER! Filmen har verdenspremiere 14. desember og soundtracket gis ut av Republic Records i samarbeid med Sony Pictures Entertainment. Om låten sier Spring Aspers, Head of Music, Creative Affairs Worldwide for Sony Pictures Entertainment’s Motion Picture Group; “Post and Swae have delivered a song that’s both heroic and emotional, which is exactly what a Spider-Man story needs. It’s anthemic, but also heartfelt - the perfect soundtrack for Miles to discover the Spider-Man inside himself”. Den animerte filmen er basert på Marvel Comics karakteren Miles Morales, tenåringen fra Brooklyn, som må sjonglere videregående skole med sin status som

Major Lazer har teamet opp med Tove Lo18.10.2018 12:55Pressemelding

Major Lazer har teamet opp med svenske Tove Lo og er ute med den afrikanskinspirerte "Blow That Smoke". Inspirasjonen til låten kommer fra deres nylige turné i Afrika hvor de blant annet spilte i Malawi, Kenya, Etiopia og Sør-Afrika. Om samarbeidet sier Tove Lo; “This song has been long in the making and I'm so happy about this collab! Started with me and Wes just sending ideas back and forth until I sent this vocal I was unsure what to do with, and they made magic with it! To me the song is about the sweet escape from your troubles or just mundane life by being a bit reckless and romantic”.