Lil Halima slipper ny EP - for the dark days

I dag er Lil Halima klar for å slippe sin nye EP, for the dark days, bare under en uke før hun spiller to konserter under årets by:Larm, for andre året på rad. Det ble også nylig offentliggjort at hun er nominert i kategorien “Årets urban” under Spellemannprisen 2018, samt at love songs for bad lovers er nominert til Hyundai Nordic Music Prize.

Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EPen love songs for bad lovers i oktober 2018.

I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda Agency og Paradigm Agency.

Tidligere i år fikk vi første smakebit fra hennes nye EP, med singelen “Hold Me”. Det var også denne singelen Lil Halima fremførte på COLORS, hvor videoen har blitt sett over 350 000 ganger på Youtube på to uker.

Det ble også annonsert at Lil Halima er nominert i kategorien «Årets urban» under Spellemannprisen 2018, samt at love songs for bad lovers er nominert til Hyundai Nordic Music Prize.

I dag er hun klar med EPen for the dark days, som hun beskriver slik:

- I Nord-Norge har vi mørketid. Man ser ikke sola på noen måneder og det er bekmørkt 24/7. Jeg ønsket å skape noe som føltes som de dagene, fordi det er sjeldent og veldig unikt i forhold til andre steder i verden. På den best tenkelige måten ønsker jeg å vise litt av hva som skjer i hodet mitt på den tiden av året.
Når det er mørketid, blir jeg kreativ.

HØR LIL HALIMA - FOR THE DARK DAYS HER

for the dark days tracklist:

1. Intro
  2. Hold Me
  3. Fire Doves
  4. Take Me To Your Planet

Dette er første konseptuelle EP i en serie av to, hvor for the bright days er ventet til våren.

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge