Lil Halima regisserer egen musikkvideo

I dag slipper stjerneskuddet Lil Halima musikkvideo til singelen «Take Me To Your Planet» fra hennes nylig utgitte EP «for the dark days». Videoen er regissert av Lil Halima selv, og det visuelle reflekterer hennes bokstavelige tolkning av tekstens betydning.

Lil Halimas idé bak videoen var å ta teksten på kornet. Låten er skrevet på en måte som gjør at den likeså godt kunne vært skrevet om hvilken som helst annen type kjærlighet, men Lil Halima mente det hun skrev bokstavelig.

- «Jeg tenkte på alle årene med de lange, kjedelige vintrene i Nord-Norge, og behovet for at noe ekstraordinært skulle skje. Jeg ville at videoen skulle virke veldig normal, men at det skulle skje noe ekstraordinært i en veldig ordinær setting.»- Lil Halima

Med regi for sin egen video måtte Lil Halima ta alle de kreative valgene selv. Dette inkluderte både å skrive manus, og å tenke på besetning – da falt valget lett på hennes egne venner.

- "Jeg har hatt det veldig gøy med denne videoen. Og når det kommer til å regissere sin egen musikkvideo? 10/10 would recommend", forteller Lil Halima.

Se videoen her!

Videoen er produsert av Marion Fransrud fra Citrus, mens DOP og redigering er signert Chris Helberg.

Etter hennes debut i 2018 med EPen «love songs for bad lovers», har det unge multi-talentet Lil Halima jobbet med ny musikk. Hun har utviklet to EPer gjennom i løpet av denne prosessen. «for the dark days» er en konsept-EP som portretterer polar-nettene i Nord-Norge og ble sluppet 22 februar 2019. Lil Halimas entusiasme for musikk har vært en del av henne siden fødselen. Da hennes far dro fra Kenya til Bardu i Nord-Norge i 1995, hadde han bagasjen full av alt fra kenyansk musikk til amerikansk hip hop. Gjennom disse påvirkningene, har hun utviklet den musikalske allsidigheten hun nå så klart demonstrerer i en alder av bare 20. Lil Halimas talent spenner fra sang, låtskriving, piano- og fiolinspilling, helt over til produksjon av visuell art, tidligere vist i hennes selv-malte artworks for utvalgte singler fra debut-EPen hennes. Nå viser hun også frem sitt talent for musikkvideo-regi gjennom videoen til «Take Me To Your Planet».

Ny musikk fra The Who, Astrid S og stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey.13.9.2019 11:08:27 CESTPressemelding

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas Astrid S slipper i dag “Doing To Me (Stripped Down)”, en nedstrippet versjon av singelen fra den nye EP’en Trust Issues. Astrid S er for tiden aktuell med sin akustiske Stripped Down Tour, som startet i Trondheim 11. september. I kveld spiller hun på Forum i Bergen og søndag 15. september inntar hun Den Norske Opera i Oslo. I dag er Lil Halima klar med sin andre singel,“911”, fra hennes kommende mixtape “Brown Girl Diary”, som slippes 4. oktober, med den svenske produsenten Canto. “Denne sangen er bare en liten "fuck you" til alle menn eller boys som behandler jenter trash fordi de er broken eller usikker”, forteller Lil Halima Hun spiller sin første egne konsert i Oslo på Parkteateret 18.01.20. Billettene er i salg fra i dag. Rammstein-vokalist Lindemann slapp i dag den nye singel

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk13.9.2019 10:23:54 CESTPressemelding

55 år etter at The Who gjorde sine første innspillinger, er de britiske rockerne tilbake med sitt første nye album på 13 år! Albumet har fått tittelen WHO og slippes 22. november. I dag er første smakebit ute i form av singelen "Ball and Chain". Det nye albumet inneholder elleve låter og ble for det meste spilt inn i London og Los Angeles i løpet av våren og sommeren 2019. WHO er co-produsert av Pete Townshend & D. Sardy (som har jobbet med Noel Gallagher, Oasis, LCD Soundsystem, Gorillaz) og med vokalproduksjon av Dave Eringa (Manic Street Preachers, Roger Daltrey, Wilko Johnson). Gitarist og låtskriver Pete Townshend og Roger Daltrey er med på albumet samt The Who-trommeslager Zak Starkey og bassist Pino Palladino. Andre som bidrar er Simon Townshend, Benmont Tench, Carla Azar, Joey Waronker og Gordon Giltrap. Om albumet sier Pete Townshend; "This album is almost all new songs written last year, with just two exceptions. There is no theme, no concept, no story, just a set of songs th

Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey13.9.2019 10:01:26 CESTPressemelding

En av verdens største popartister, Ariana Grande, slipper i dag singelen «Don’t Call Me Angel» med Miley Cyrus og Lana Del Rey. Den er skrevet av de tre superstjernene, sammen med blant andre Max Martin og det finske stjerneskuddet Alma. Dette er første singel fra soundtracket til nyinnspillingen av Charlie’s Angels, som har kinopremiere i Norge 29.november. Se trailer til filmen HER. Ariana Grande er co-executive producer for albumet sammen med superprodusenten Savan Kotecha og manager Scooter Braun. Soundtracket slippes 1. november, to uker før filmens amerikanske premiere. Regissør Elizabeth Banks er strålende fornøyd med låta: “It was important to me to kick off Charlie’s Angels with a huge female-powered anthem driven by a big voice –but to get three of the biggest voices out there? It’s a dream come true! What Ariana, Miley and Lana have delivered surpasses even my high expectations. Their song is resonant and meaningful, and it kicks major ass.” Se singelens tilhørende musikkvid

Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix13.9.2019 08:53:01 CESTPressemelding

Fredag 13. september slipper Jonas Benyoub en remix av NAHNAH, med Sabri & Nezare fra Belgia. De har også laget en video til remixen, som ble skutt på en dag i Nederland. Jonas forteller om NAHNAH Remix: - “Låten Nahnah remix ble til etter jeg spilte på boulevard festivalen i Casablanca med shayfeen i fjor. Der traff jeg en som driver labelet corner club. Han likte Nahnah låten godt og mente han hadde en perfekt match til en remix. Jeg traff Sabri og Nezare kort tid etter de hadde fått lagt ned versene sine. Vi møttes i Eindhoven i Nederland, selvom de er fra Belgia fant vi fort ut at vi har mye til felles og de er to dyktige musikere. Videon ble skutt på én dag, med mye hyggemygge og gode vibes. Ettersom vi alle 3 har røtter fra Marokko, var det en herlig combo å bygge broer i europa med Sabri og Nezare. Målet mitt videre i karrieren er å fortsette å krysse landegrenser.” Hør NAHNAH Remix HER Sjekk ut musikkvideoen HER

R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas12.9.2019 17:08:20 CESTPressemelding

R.E.M gir i dag ut låten "Fascinating" hvor alle inntektene fra låten går til den globale organisasjonen Mercy Corps som bidrar med hjelp til ofrene på Bahamas etter orkanen Dorian. Låten kan streames via Bandcamp og lastes ned hvor en donasjon på $2, eller ønsket beløp, går uavkortet til Mercy Corps. "Fascinating" dukket først opp på den originale masteren av Reveal i 2001, men ble skrotet i siste øyeblikk, og var faktisk Michael Stipes favorittsang fra Reveal-innspillingen (ifølge gitarist Peter Buck, beskrevet i David Buckleys REM-biografi, Fiction). Om låten sa Mike Mills til Buckley; It’s really beautiful. It has a flute, oboe arrangement, but it made the record too long… and something had to go”. R.E.M. spilte på nytt inn låten i Nassau’s Compass Point Studios i 2004 for albumet Around the Sun, men lydbildet til låten passet ikke inn med resten av albumet. Nå har låten funnet sin plass og bidrar til å hjelpe folk i landet der R.E.M. tilbrakte over to kreative måneder. “I have bee

Superstjernen Post Malone er tilbake med nytt album6.9.2019 13:44:25 CESTPressemelding

Den multiplatinavinnende artisten Post Malone er i dag ute med sitt svært etterlengtede album, Hollywood's Bleeding. Dette er oppfølgeren til fjorårets Beerbongs & Bentleys og debutalbumet Stoney. Albumet inneholder 17 spor med en rekke profilerte gjesteartister som Ozzy Osbourne, Travis Scott, SZA, Halsey, Lil Baby og fler. Singelen "Circles" fikk tidligere denne uken en musikkvideo, se den her! Det kritikerroste og svært suksessfulle albumet Beerbongs & Bentleys, som inkluderer superhiten Rockstar, har sanket inn hele 120 millioner lyttestreams i Norge. Se full tracklist nedenfor: Hollywood’s Bleeding Saint-Tropez Enemies (feat. DaBaby) Allergic A Thousand Bad Times Circles Die For Me (feat. Future & Halsey) On The Road (feat. Meek Mill & Lil Baby) Take What You Want (feat. Ozzy Osbourne & Travis Scott) I’m Gonna Be Staring At The Sun (feat. SZA) Sunflower (feat. Swae Lee) Internet (Interlude) Goodbyes (feat. Young Thug) Myself I Know Wow.