Lil Halima regisserer egen musikkvideo

I dag slipper stjerneskuddet Lil Halima musikkvideo til singelen «Take Me To Your Planet» fra hennes nylig utgitte EP «for the dark days». Videoen er regissert av Lil Halima selv, og det visuelle reflekterer hennes bokstavelige tolkning av tekstens betydning.

Lil Halimas idé bak videoen var å ta teksten på kornet. Låten er skrevet på en måte som gjør at den likeså godt kunne vært skrevet om hvilken som helst annen type kjærlighet, men Lil Halima mente det hun skrev bokstavelig.

- «Jeg tenkte på alle årene med de lange, kjedelige vintrene i Nord-Norge, og behovet for at noe ekstraordinært skulle skje. Jeg ville at videoen skulle virke veldig normal, men at det skulle skje noe ekstraordinært i en veldig ordinær setting.»- Lil Halima

Med regi for sin egen video måtte Lil Halima ta alle de kreative valgene selv. Dette inkluderte både å skrive manus, og å tenke på besetning – da falt valget lett på hennes egne venner.

- "Jeg har hatt det veldig gøy med denne videoen. Og når det kommer til å regissere sin egen musikkvideo? 10/10 would recommend", forteller Lil Halima.

Se videoen her!

Videoen er produsert av Marion Fransrud fra Citrus, mens DOP og redigering er signert Chris Helberg.

Etter hennes debut i 2018 med EPen «love songs for bad lovers», har det unge multi-talentet Lil Halima jobbet med ny musikk. Hun har utviklet to EPer gjennom i løpet av denne prosessen. «for the dark days» er en konsept-EP som portretterer polar-nettene i Nord-Norge og ble sluppet 22 februar 2019. Lil Halimas entusiasme for musikk har vært en del av henne siden fødselen. Da hennes far dro fra Kenya til Bardu i Nord-Norge i 1995, hadde han bagasjen full av alt fra kenyansk musikk til amerikansk hip hop. Gjennom disse påvirkningene, har hun utviklet den musikalske allsidigheten hun nå så klart demonstrerer i en alder av bare 20. Lil Halimas talent spenner fra sang, låtskriving, piano- og fiolinspilling, helt over til produksjon av visuell art, tidligere vist i hennes selv-malte artworks for utvalgte singler fra debut-EPen hennes. Nå viser hun også frem sitt talent for musikkvideo-regi gjennom videoen til «Take Me To Your Planet».

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v