Lil Halima klar med ny låt - "Train"

Lil Halima debuterte med sitt soloprosjektunder by:larm2018, til strålende omtale fra norsk presse. Debutsingelen «Abstract» ble sluppet i april, og nå er hun klar med andre singel fra sin kommende EP.

Fredag 15. juni slipper Lil Halima andre singel, «Train». Låten ble skrevet på en togtur hjem fra kjæresten.

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardui 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen.

- «Train» er en kjærlighetshistorie om hvor vanskelig det kan være å ikke klare å få noen til å føle seg bedre når man gir alt man har.  I dette tilfellet var det en situasjon hvor jeg måtte reise fra kjæresten min når han var lei seg, forteller Lil Halima.

19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Teksten til «Train» er veldig ekte. Det var  vondt å dra fra han når jeg visste at han ikke hadde det bra. Den setningen som viser best hvor ulogisk alt var på togturen hjem er «This train is taking mesomewhere, I don´tknowwhereI´mgoing. Passing you, passing feelings, missingstops», fortsetter hun.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Målet er EP-utgivelse høsten 2018.

Tiden etter jeg slapp «Abstract» har vært så sykt fin! Jeg har fått masse tilbakemeldinger og støtte. Jeg gleder meg til å følge opp med «Train» som er en annen type låt. Den er mer pop, lett og luftig, og er kanskje enklere å like for «folk flest», sier hun.

I sommer gleder hun seg blant annet til å lage ny musikk og spille på festivaler som Kadetten og Havna.

Hør "Train" her!

Musikkvideo fra Una Sand17.6.2018 20:52Pressemelding

I dag slapp Una Sand musikkvideoen til "First Time" - singelen til hennes debut-EP "Perspectives". Med en fjellstø meloditeft, rett-til-beinet-tekster og «hot-as-hell vocal delivery» (-thelineofbest.com) tar Una Sand oss med på den forheksende og opprivende reisen gjennom å finne kjærligheten, tviholde på den og å miste den på EP´en "Perspectives". I dag slippes videoen til singelen "First Time". Videoen er lagd av studenter ved Bilder Nordic School Of Photography. Den er regissert av Martine Lund og Carina Borge. Carina Borge er også produsent. Etter fire singelslipp får Una virkelig vist hvem hun er som låtskriver og formidler. Musikken har utviklet seg i retning moderne r&b og urban og hennes egenart og evne til å skape et univers lytteren kjenner seg igjen i, er sterkere enn noen gang. EP-en inneholder seks låter skrevet med blant annet Paul Phamous (Grammy-nominert med Frank Ocean), Charles «Chizzy» Stephens (Chris Brown), Ryan Marrone, JAYLIEN og Leah Palmer, samt norske Sebastia

Nyhetsbrev fra Universal Music15.6.2018 14:05Pressemelding