Lil Halima klar med ny låt - "Train"

Lil Halima debuterte med sitt soloprosjektunder by:larm2018, til strålende omtale fra norsk presse. Debutsingelen «Abstract» ble sluppet i april, og nå er hun klar med andre singel fra sin kommende EP.

Fredag 15. juni slipper Lil Halima andre singel, «Train». Låten ble skrevet på en togtur hjem fra kjæresten.

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardui 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen.

- «Train» er en kjærlighetshistorie om hvor vanskelig det kan være å ikke klare å få noen til å føle seg bedre når man gir alt man har.  I dette tilfellet var det en situasjon hvor jeg måtte reise fra kjæresten min når han var lei seg, forteller Lil Halima.

19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Teksten til «Train» er veldig ekte. Det var  vondt å dra fra han når jeg visste at han ikke hadde det bra. Den setningen som viser best hvor ulogisk alt var på togturen hjem er «This train is taking mesomewhere, I don´tknowwhereI´mgoing. Passing you, passing feelings, missingstops», fortsetter hun.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Målet er EP-utgivelse høsten 2018.

Tiden etter jeg slapp «Abstract» har vært så sykt fin! Jeg har fått masse tilbakemeldinger og støtte. Jeg gleder meg til å følge opp med «Train» som er en annen type låt. Den er mer pop, lett og luftig, og er kanskje enklere å like for «folk flest», sier hun.

I sommer gleder hun seg blant annet til å lage ny musikk og spille på festivaler som Kadetten og Havna.

Hør "Train" her!

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v