Lil Halima klar med ny låt - "Train"

Lil Halima debuterte med sitt soloprosjektunder by:larm2018, til strålende omtale fra norsk presse. Debutsingelen «Abstract» ble sluppet i april, og nå er hun klar med andre singel fra sin kommende EP.

Fredag 15. juni slipper Lil Halima andre singel, «Train». Låten ble skrevet på en togtur hjem fra kjæresten.

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardui 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen.

- «Train» er en kjærlighetshistorie om hvor vanskelig det kan være å ikke klare å få noen til å føle seg bedre når man gir alt man har.  I dette tilfellet var det en situasjon hvor jeg måtte reise fra kjæresten min når han var lei seg, forteller Lil Halima.

19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Teksten til «Train» er veldig ekte. Det var  vondt å dra fra han når jeg visste at han ikke hadde det bra. Den setningen som viser best hvor ulogisk alt var på togturen hjem er «This train is taking mesomewhere, I don´tknowwhereI´mgoing. Passing you, passing feelings, missingstops», fortsetter hun.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Målet er EP-utgivelse høsten 2018.

Tiden etter jeg slapp «Abstract» har vært så sykt fin! Jeg har fått masse tilbakemeldinger og støtte. Jeg gleder meg til å følge opp med «Train» som er en annen type låt. Den er mer pop, lett og luftig, og er kanskje enklere å like for «folk flest», sier hun.

I sommer gleder hun seg blant annet til å lage ny musikk og spille på festivaler som Kadetten og Havna.

Hør "Train" her!

Paul McCartney med nytt album og ny singel15.8.2018 18:05Pressemelding

Paul McCartney er 7. september klar med det nye albumet Egypt Station. Albumet inneholder 16 låter og er første nye album fra McCartney siden New fra 2013. Den nye singelen "Fuh You" er neste ut fra albumet og følger opp "I Don't Know" og "Come On To Me". Egypt Station ble spilt inn mellom Los Angeles, London og Sussex og er produsert av Greg Kurstin (Adele, Beck, Foo Fighters) - med unntak av den nye singelen "Fuh You", som er produsert av Ryan Tedder. Om prosessen bak den nye singelen sier Paul selv; “With this one I was in the studio with Ryan Tedder whereas the rest of the album has been made with Greg Kurstin. We were just thinking of ideas and little pieces of melody and chords and the song just came together bit by bit. And then I would try and make some kind of sense of the story. So it was like ‘Come on baby now. Talk about yourself. Tell the truth, let me get to know you’ and basically I wanna know how you feel, you make me wanna go out and steal. I just want it for you. So t

Bernhoft med tredje singel, “Humanoid”, fra det kommende albumet med samme tittel10.8.2018 11:35Pressemelding