Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP

Som debutant opplevde 20 år gamle Lil Halima fra Bardu at hele verdens øyne ble rettet mot henne. Hennes første EP ‘love songs for bad lovers’ satt sine spor, og banet vei for spennende nye samarbeid. Nå slipper hun ‘Hold Me’, som er første singel fra EP´en ‘for the dark days’.

Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EP´en “love songs for bad lovers” i oktober.

I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda UK og Paradigm Agency.

Selv om det skjer mye på kort tid, har Lil Halima ingen hast. Grunnlaget er lagt, og det er nå reisen starter for multitalentet.

HØR LIL HALIMA - "HOLD ME" HER

Om den nye sangen forteller hun:

- “Hold Me” er en sang om hvordan mye det kan hjelpe med fysisk kontakt når ting blir mørkt, men samtidig hvor usunt det er å legge psyken sin i andre sine hender. Sangen kan kanskje føles trist, men den er veldig lys på mange måter. Noen ganger er det ikke noe som er så veldig galt, noen ganger trenger man bare en hånd og holde i, og i den sangen her følte jeg på at jeg måtte holde meg selv. Jeg kommer fra Bardu i Nord-Norge, og der har vi en mørketid hvor det er mørkt 24/7 og sola aldri kommer opp. På sommeren går sola aldri ned. Derfor lager jeg to EP´er den kommende tiden: ‘for the dark days’ og ‘for the bright days’, forteller hun.

Bakgrunn

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for multitalentet Lillian Halima Anderssen.

20-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april 2018 debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Siden har hun sluppet «Train» og «Jasmine», før debut EP-en «love songs for bad lovers» kom i oktober 2018.

Lil Halima har planlagt å slippe to EPer før sommeren. Først ut er “for the dark days” som kommer 22. februar. Første singel fra den kommende EP´en, “Hold Me”, slippes 18. januar.

Ny musikk fra Taylor Swift, Snow Boyz, Isac Elliot m.fl.16.8.2019 11:00:49 CESTPressemelding

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album Isac Elliot er endelig ute med ny musikk Lemaitre inntar Den Norske Opera. Taylor Swift slipper i dag låten «Lover», tittelsporet fra hennes og kommende album som slippes neste fredag, 23. august. Magnus Eliassen «Livet må ha nåkka mer». Magnus Eliassen gjorde I juni et storslagent comeback med den nydelige låten «Savna Dæ». Nå er han klar for å slippe «Livet må ha nåkka mer» og også denne gangen står han selv for tekst, musikk, innspilling, produksjon, miks og master. Til helgen er han også tilbake på scenen og skal spille på Parkenfestivalen i Bodø. Remix av Lil Tecca «Ransom» med Juice WRLD ble sluppet denne uken. Hør låten her. «Ransom» er per i dag den mest spilte raplåten i Norge. Bassangeren Ildar Abdrazkov er nå ute med sitt debutalbum Verdi Album på Deutche Grammophon. Har har gjort innspilinger av sentrale verk fra Gisueppe Verdi. Verdi har stått sentralt i Abdrazakovs profesjonelle liv som international opersasanger som

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album16.8.2019 10:32:38 CESTPressemelding

I dag slipper Snow Boyz den siste singelen, Dropp Det, fra det kommende debut-albumet Hvit. Med seg på har de ingen andre enn Bergens store sønn, Kamelen. Snow Boyz har allerede rukket å gi ut tre singler i år, Heia ft. Arif & Unge Ferrari, 1% og Sommerfugl, samt en aksutisk versjon av Himmelen og mer. I dag er brødrene klare med en solid banger featuring Bergens store sønn, Kamelen. Dette er siste låt ut før debut-albumet Hvit slippes 13. September. Dropp Det er produsert av JNS. HØR SNOW BOYZ FEAT. KAMELEN - DROPP DET HER Kamelen fortteller: - “Jeg liker Snow Boyz, og de sendte meg en låt som jeg følte, så det var lett å hoppe på” Snow Boyz om Dropp Det: - “Når snømennene og ørkendyret Kamelen kommer inn på klubben så er det ikke noe vits å ha en diskusjon om hvem som eier stedet, alle ser det på oss! Det er bare å droppe det. Når jeg mener at hun har rompa, så har hun faktisk det. Ikke start en diskusjon med meg om det, dropp det! Du smiler til meg, men innerste inne er du en hater,