Lil Halima kickstarter året med singel og annonserer ny EP

Som debutant opplevde 20 år gamle Lil Halima fra Bardu at hele verdens øyne ble rettet mot henne. Hennes første EP ‘love songs for bad lovers’ satt sine spor, og banet vei for spennende nye samarbeid. Nå slipper hun ‘Hold Me’, som er første singel fra EP´en ‘for the dark days’.

Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EP´en “love songs for bad lovers” i oktober.

I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda UK og Paradigm Agency.

Selv om det skjer mye på kort tid, har Lil Halima ingen hast. Grunnlaget er lagt, og det er nå reisen starter for multitalentet.

HØR LIL HALIMA - "HOLD ME" HER

Om den nye sangen forteller hun:

- “Hold Me” er en sang om hvordan mye det kan hjelpe med fysisk kontakt når ting blir mørkt, men samtidig hvor usunt det er å legge psyken sin i andre sine hender. Sangen kan kanskje føles trist, men den er veldig lys på mange måter. Noen ganger er det ikke noe som er så veldig galt, noen ganger trenger man bare en hånd og holde i, og i den sangen her følte jeg på at jeg måtte holde meg selv. Jeg kommer fra Bardu i Nord-Norge, og der har vi en mørketid hvor det er mørkt 24/7 og sola aldri kommer opp. På sommeren går sola aldri ned. Derfor lager jeg to EP´er den kommende tiden: ‘for the dark days’ og ‘for the bright days’, forteller hun.

Bakgrunn

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for multitalentet Lillian Halima Anderssen.

20-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april 2018 debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Siden har hun sluppet «Train» og «Jasmine», før debut EP-en «love songs for bad lovers» kom i oktober 2018.

Lil Halima har planlagt å slippe to EPer før sommeren. Først ut er “for the dark days” som kommer 22. februar. Første singel fra den kommende EP´en, “Hold Me”, slippes 18. januar.

Madonna offentliggjør Madame X!17.4.2019 18:30:00 CESTPressemelding

I dag offentliggjør Madonna utgivelsen av sitt 14. studioalbum, Madame X. Første låt ut er "Medellín" med den colombianske superstjernen Maluma. En tilhørende musikkvideo vil ha verdenspremiere 24. april under et globalt MTV event i London med navnet "MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere". Albumet slippes 14. juni via Live Nation, Interscope Records og Maverick. Pre-order albumet HER! Madonna’s highly-anticipated 14th studio album Madame X will be released on June 14th globally from Live Nation, Interscope Records and Maverick. The first track from the album “Medellín,” with Colombian superstar Maluma, will be Zane Lowe’s World Record today on Apple Music’s Beats 1. Madame X is now available for pre-order. Madonna will exclusively unveil the world premiere of her video and single “Medellín” with Maluma, during a globally televised MTV music event, “MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere,” on Wednesday, April 24 at 9:00 p

Nyhetsbrev fra Universal Music12.4.2019 15:11:32 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music, med dagens releaser. Seeb slipper single med Highasakite AVICII’S "SOS" (FEAT. ALOE BLACC)” OUT TODAY Melissa Etheridge ute med nytt album Ellie Goulding er i dag ute med den nye låten "Sixteen", en låt hun har skrevet selv med hjelp fra Raye og FRED. I "Sixteen" mimrer Goulding om sin ungdomstid som en opprørsk tenåring. Til sommeren kan hun oppleves live på Jugendfest i Ålesund og Parkenfestivalen i Bodø. Jessie Reyez har slått seg sammen med 6LACK på den nye låten "Imported". Låten blir å finne på hennes debutalbum som kommer i løpet av året. Jonas Benyoub er i dag ute med den nye singelen “NAHNAH”. Låten er spilt inn i anerkjente Cruise Control Studios i Amsterdam med den urbane nederlandske produsenten Chievva, og er første låt ut fra Jonas Benyoubs kommende EP med slippdato 7. juni. K-POP fenomenet BLACKPINK er ute med EP’n Kill This Love. Musikkvideoen til tittelsporet er sett over 157 millioner ganger siden den ble sluppe