Lil Halima - Jasmine

Bare fire måneder etter at hun debuterte med sin første singel, har 19 år gamle Lil Halima satt sine spor i inn- og utland. Nå slipper hun tredje singel fra sin debut-EP, og vi har kun sett begynnelsen på det som spås å bli en spennende karriere for multitalentet fra Bardu.

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen. Fredag 14. september slipper hun singelen «Jasmine» - tredje låt fra hennes debut-EP som er ventet 12. oktober.

I sangen «Jasmine» ville jeg få frem sjalusi på en litt annen måte. Ikke en offer-setting hvor man skal hate personene det gjelder men fortsatt være sjalu, bitter og sinna. Samtidig som at den er mye vibes og passer min stil, forteller hun.

HØR "JASMINE" HER

19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Siden har hun sluppet «Train» og nå «Jasmine», før debut EP-en «love songs for bad lovers» slippes 12. oktober.

I sommer har hun vært i skrivesessions i London og Oslo, samt spilt konserter på Kadetten, Havna 0150, Chateu Neuf og Rakettnatt.

Madonna offentliggjør Madame X!17.4.2019 18:30:00 CESTPressemelding

I dag offentliggjør Madonna utgivelsen av sitt 14. studioalbum, Madame X. Første låt ut er "Medellín" med den colombianske superstjernen Maluma. En tilhørende musikkvideo vil ha verdenspremiere 24. april under et globalt MTV event i London med navnet "MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere". Albumet slippes 14. juni via Live Nation, Interscope Records og Maverick. Pre-order albumet HER! Madonna’s highly-anticipated 14th studio album Madame X will be released on June 14th globally from Live Nation, Interscope Records and Maverick. The first track from the album “Medellín,” with Colombian superstar Maluma, will be Zane Lowe’s World Record today on Apple Music’s Beats 1. Madame X is now available for pre-order. Madonna will exclusively unveil the world premiere of her video and single “Medellín” with Maluma, during a globally televised MTV music event, “MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere,” on Wednesday, April 24 at 9:00 p

Nyhetsbrev fra Universal Music12.4.2019 15:11:32 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music, med dagens releaser. Seeb slipper single med Highasakite AVICII’S "SOS" (FEAT. ALOE BLACC)” OUT TODAY Melissa Etheridge ute med nytt album Ellie Goulding er i dag ute med den nye låten "Sixteen", en låt hun har skrevet selv med hjelp fra Raye og FRED. I "Sixteen" mimrer Goulding om sin ungdomstid som en opprørsk tenåring. Til sommeren kan hun oppleves live på Jugendfest i Ålesund og Parkenfestivalen i Bodø. Jessie Reyez har slått seg sammen med 6LACK på den nye låten "Imported". Låten blir å finne på hennes debutalbum som kommer i løpet av året. Jonas Benyoub er i dag ute med den nye singelen “NAHNAH”. Låten er spilt inn i anerkjente Cruise Control Studios i Amsterdam med den urbane nederlandske produsenten Chievva, og er første låt ut fra Jonas Benyoubs kommende EP med slippdato 7. juni. K-POP fenomenet BLACKPINK er ute med EP’n Kill This Love. Musikkvideoen til tittelsporet er sett over 157 millioner ganger siden den ble sluppe