Likestilling og teknologi: Feiring av Ada Lovelace-dagen

Female Legends, Hanne Linn Skogvang (ansvarlig redaktør i Fett) og Olga Kravchenko (IBM).

Ada Lovelace regnes som verdens første dataprogrammerer. Dagen markeres for å vise fram kvinnelige pionerer og forbilder innen teknologi og realfag.

Vi samler tre dyktige kvinner for å innlede for om aktuelle temaer:

• Hanne Linn Skogvang (ansvarlig redaktør i Fett), feministisk perspektiv på teknologi
  • Olga Kravchenko (IBM), verdien av blockchain
  • Lillie Klefelt og Liza Lind fra Female Legends, trygge gaming-miljøer for kvinner

Tirsdag 9. oktober kl 16.00-18.00. Youngstorget, Oslo Kongressenter.

Enkel matservering fra kl 16.00. Første innledning starter kl 16.15.

Påmelding er ikke nødvendig.