Lik bilforsikring til alle

Torsdag 17. august ble Oslo kåret til landets elbilhovedstad fordi byen har ambisiøse mål om nullutslipp og et godt tilrettelagt tilbud til elbileiere. Forsikringsselskapet Codan gratulerer Oslo. Stadig flere forsikringsselskaper lanserer egne elbilforsikringer, mens Codan Forsikring tilbyr én bilforsikring uansett om du har el-, hybrid-, bensin- eller dieselbil.

Behandler alle likt
Henrik Andreas Mathisen, Direktør Privat i Codan Forsikring er opptatt av at elbil-eiere skal føle seg godt ivaretatt.

– Vi tilbyr kunder med elbil leiebil etter skade, i tillegg dekker vi naturligvis utgifter til drivstoff og bompenger dersom vi ikke klarer å skaffe tilveie en elbil. Han er opptatt av at elbil-eiere skal slippe å forholde seg til disse utgiftene.

Skade på leasingbil
Flere kunder som opplever en totalskade på leaset el- eller hybridbil er ikke klar over at erstatningen går til eier av bilen, altså leasingselskapet,

– Dette kan medføre at leasingkunden kan tape sitt engangsbeløp. Codan Forsikring dekker resterende startleie for sine kunder, sier han.

Norges elbilhovedstad er Oslo
Blant landets storbyer Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim var det førstnevnte som gikk seirende ut som Norges elbilhovedstad. Begrunnelsen er at Oslo blant annet har et ambisiøst mål om 50 prosent reduksjon i klimagassutslipp i 2020, og 95 prosent innen 2030. Bergen haler innpå, og skal kutte utslippene med 30 prosent innen 2020 og være fossilfri i 2030. Vestlandsbyen har også landets største elbilandel på 9,6 prosent, mens Oslo har en elbilandel på 6,9 prosent. Norge er i verdenstoppen innen salg av elbiler, omlag 120.000 elbiler finnes på norske veier i dag.

Reiseforsikring i forbindelse med terrorangrepet i Barcelona.17.8.2017 19:25Pressemelding

Codan Forsikring har utvidet reiseforsikringen. I tillegg til vanlige reisevilkår erstatter vi avbestilling for de som skal til Barcelona fra og med i dag og til og med 20. august. Endringer i forbindelse med evakuering De av våre kunder som ønsker evakuering og vil snarest mulig hjem til Norge får dekket ekstra kostnader tilknyttet dette til og med 20. august. Alle våre kunder som er berørt av hendelsen oppfordres til å ringe vår alarmsentral, SOS International, på telefon +45 70105050. Vi har i tillegg aktivert vår beredskap som vi justerer ut i fra trusselbildet.

Reiseforsikring i forbindelse med jordskjelvet i Hellas og Tyrkia21.7.2017 11:51Pressemelding

Codan Forsikring har utvidet reiseforsikringen. I tillegg til vanlige reisevilkår erstatter vi avbestilling for de som skal til Kos i Hellas og Bodrum i Tyrkia fra og med i dag og til og med 30. juli Endringer i forbindelse med evakuering De av våre kunder som ønsker evakuering og vil snarest mulig hjem til Norge får dekket ekstra kostnader tilknyttet dette. Alle våre kunder som er berørt av hendelsen oppfordres til å ringe vår alarmsentral, SOS International, på telefon +45 70105050.