Lido samarbeider med Unge Ferrari på ny låt - Corner Love

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Tidligere i sommer slapp han singelen “3 million” og i dag er han klar med “Corner Love”, med den norske RnB stjernen Unge Ferrari.

Fun fact: Lido har også med seg Daniel Kaluuya på “Corner Love”, kjent fra filmene“Get Out og “Black Panther”.

“Ferrari kom til Haugesund og bodde hos meg i en uke for å jobbe på musikk sammen. Da vi kom over denne idéen føltes det rett å gjøre det til en samarbeidslåt på mitt prosjekt. Ferrari sitt vers var det første som ble gjort på låten, deretter gjorde jeg mine vokaler også i Haugesund. Noen uker senere i LA spilte jeg opp låten for Daniel Kaluuya mens vi hang i studio. Vi pratet lenge om konseptet i låten og jeg utfordrer han til å rope ut tankene sine på mikrofonen. Det ble en magisk stemning av det og det siste som ble gjort på låten var innspilling av et strykeorkester i LA. Er veldig glad i denne låten og gleder meg til å spille den masse.”

- Lido

HØR “CORNER LOVE” HER

“Jeg og Lido havnet endelig i studio igjen tidlig 2018 for å jobbe med noe annet hemmelig, men midt i det hele endte vi med å gjøre denne fine låten, den kom ut av det blå. Alltid en ære å få henge med Lido, og en enda større ære å få kunne bidra med ett vers.”

Unge Ferrari

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

I juni slapp han “3 million” og i dag er han klar med “Corner Love”, hvor han samarbeider med den norske tungvekteren innen urban musikk, Unge Ferrari.

Om Lido:

Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Photo: Jonathan Vivaas Kise

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n