Lido samarbeider med Unge Ferrari på ny låt - Corner Love

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Tidligere i sommer slapp han singelen “3 million” og i dag er han klar med “Corner Love”, med den norske RnB stjernen Unge Ferrari.

Fun fact: Lido har også med seg Daniel Kaluuya på “Corner Love”, kjent fra filmene“Get Out og “Black Panther”.

“Ferrari kom til Haugesund og bodde hos meg i en uke for å jobbe på musikk sammen. Da vi kom over denne idéen føltes det rett å gjøre det til en samarbeidslåt på mitt prosjekt. Ferrari sitt vers var det første som ble gjort på låten, deretter gjorde jeg mine vokaler også i Haugesund. Noen uker senere i LA spilte jeg opp låten for Daniel Kaluuya mens vi hang i studio. Vi pratet lenge om konseptet i låten og jeg utfordrer han til å rope ut tankene sine på mikrofonen. Det ble en magisk stemning av det og det siste som ble gjort på låten var innspilling av et strykeorkester i LA. Er veldig glad i denne låten og gleder meg til å spille den masse.”

- Lido

HØR “CORNER LOVE” HER

“Jeg og Lido havnet endelig i studio igjen tidlig 2018 for å jobbe med noe annet hemmelig, men midt i det hele endte vi med å gjøre denne fine låten, den kom ut av det blå. Alltid en ære å få henge med Lido, og en enda større ære å få kunne bidra med ett vers.”

Unge Ferrari

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

I juni slapp han “3 million” og i dag er han klar med “Corner Love”, hvor han samarbeider med den norske tungvekteren innen urban musikk, Unge Ferrari.

Om Lido:

Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Photo: Jonathan Vivaas Kise

Madonna offentliggjør Madame X!17.4.2019 18:30:00 CESTPressemelding

I dag offentliggjør Madonna utgivelsen av sitt 14. studioalbum, Madame X. Første låt ut er "Medellín" med den colombianske superstjernen Maluma. En tilhørende musikkvideo vil ha verdenspremiere 24. april under et globalt MTV event i London med navnet "MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere". Albumet slippes 14. juni via Live Nation, Interscope Records og Maverick. Pre-order albumet HER! Madonna’s highly-anticipated 14th studio album Madame X will be released on June 14th globally from Live Nation, Interscope Records and Maverick. The first track from the album “Medellín,” with Colombian superstar Maluma, will be Zane Lowe’s World Record today on Apple Music’s Beats 1. Madame X is now available for pre-order. Madonna will exclusively unveil the world premiere of her video and single “Medellín” with Maluma, during a globally televised MTV music event, “MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere,” on Wednesday, April 24 at 9:00 p

Nyhetsbrev fra Universal Music12.4.2019 15:11:32 CESTPressemelding