Lido samarbeider med Unge Ferrari på ny låt - Corner Love

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Tidligere i sommer slapp han singelen “3 million” og i dag er han klar med “Corner Love”, med den norske RnB stjernen Unge Ferrari.

Fun fact: Lido har også med seg Daniel Kaluuya på “Corner Love”, kjent fra filmene“Get Out og “Black Panther”.

“Ferrari kom til Haugesund og bodde hos meg i en uke for å jobbe på musikk sammen. Da vi kom over denne idéen føltes det rett å gjøre det til en samarbeidslåt på mitt prosjekt. Ferrari sitt vers var det første som ble gjort på låten, deretter gjorde jeg mine vokaler også i Haugesund. Noen uker senere i LA spilte jeg opp låten for Daniel Kaluuya mens vi hang i studio. Vi pratet lenge om konseptet i låten og jeg utfordrer han til å rope ut tankene sine på mikrofonen. Det ble en magisk stemning av det og det siste som ble gjort på låten var innspilling av et strykeorkester i LA. Er veldig glad i denne låten og gleder meg til å spille den masse.”

- Lido

HØR “CORNER LOVE” HER

“Jeg og Lido havnet endelig i studio igjen tidlig 2018 for å jobbe med noe annet hemmelig, men midt i det hele endte vi med å gjøre denne fine låten, den kom ut av det blå. Alltid en ære å få henge med Lido, og en enda større ære å få kunne bidra med ett vers.”

Unge Ferrari

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

I juni slapp han “3 million” og i dag er han klar med “Corner Love”, hvor han samarbeider med den norske tungvekteren innen urban musikk, Unge Ferrari.

Om Lido:

Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Photo: Jonathan Vivaas Kise

Metallica til Norge24.9.2018 13:08Pressemelding

Metallica inntar Europa med sin WoldWired Tour i 2019 og besøker Trondheim for første gang! Det legendariske bandet drar denne gangen på en utendørsturné fra mai til august, som stopper innom stadioner, parker og til og med et slott. Lørdag 13. juli står Norge og Granåsen for tur, og med seg som special guests har de Ghost og norske Bokassa. Siden de slapp albumet Hardwire...To Self-Destruct i 2016 har bandet turnert verden over og gjestet Telenor Arena i mai. WorldWired Tour sparkes i gang i Lisboa, før de spiller 25 show fordelt på 20 land, inkludert flere byer de ikke besøkte på forrige turné. De tar turen til blant annet Milano, Zürich, Dublin, Brussel (for første gang siden 1988), Berlin, Moskva, Warszawa, București, Gøteborg og ikke minst Trondheim, for aller første gang. "We are super excited to play Trondheim for the first time on July 13th! Our friends in Ghost will join us as special guests and we can't wait for Bokassa to show us their home town! Hope to see you all there!"

Nyhetsbrev fra Universal Music21.9.2018 12:07Pressemelding

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Mark Knopfler med nytt album Mumford & Sons er endelig tilbake med den nye singelen "Guiding Light", den første singelen fra deres kommende album Delta som slippes 16. november. "Guiding Light" er en fengende forsmak på det kommende albumet, som følger opp tidligere suksesser som Sigh No More, Babel og Wilder Mind. 16. november slippes en samling av Chris Cornells største hits gjennom karrieren. Albumet vil inneholder låter fra hans tid i Soundgarden, Temple Of The Dog, Audioslave og fra hans solokarriere samt en låt som aldri før har vært utgitt, "When Bad Does Good". Den franske afrotrap-kongen MHD er ute med albumet 19. Han besøker Oslo for å spille konsert på Sentrum Scene 25. januar. Stjerneskuddet Noah Kahan er ute med låten "False Confidence", og spiller på Ingensteds 7. november Logic har sluppet en video til "Everybody Dies". Albumet YSIV, Young Sinatra IV, er rett rundt hjørnet! Den svenske superduoen Norlie & KKV er ute med "Om Du

#RELEASEHONEYDAMNIT19.9.2018 14:08Pressemelding

I den første sesongen av TV-serien “Girls” i 2012, ble “Dancing On My Own” brukt på et avgjørende sted i fortellingen av serieskaper og Robyn-superfan Lena Dunham. Plasseringen skapte ny interesse for den da allerede to år gamle låten. I 2016 kontaktet Lena Robyn igjen og spurte om hun kunne tenke seg å skrive en sang spesifikt for seriens siste sesong, og siden hun allerede var i gang med å skrive ny musikk takket Robyn ja og sendte over noen ideer, og den første utgaven av “Honey” ble introdusert til verden. Over de neste to årene eksperimenterte Robyn med mykere lydbilder og ideer fra Joseph Mount, kjent fra Metronomy. Andre samarbeidspartnere som Klas Åhlund, Adam Bainbridge (a.k.a. Kindness), Mr. Tophat og Zhala ble invitert til studiosessions i Stockholm, London, Paris, New York og Ibiza. I februar 2018 ble Robyn spurt av en utålmodig fan på Twitter om hvem som bestemte hennes albumslippdato. Robyn svarte: Tidligere i sommer ble “Missing U”, den første smakebiten fra “Honey” slup

Mark Knopfler med nytt album19.9.2018 13:05Pressemelding

Mark Knopfler er 16. november klar med det nye albumet Down The Road Wherever. Dette er hans niende studioalbum og inneholder 14 klassiske Knopfler-låter. Første smakebit fra albumet er singelen "Good On You Son", som ble sluppet i dag. Om det nye albumet sier han selv; “Down The Road Wherever is a line from 'One Song At A Time.' I remember my pal Chet Atkins once saying that he picked his way out of poverty one song at a time, and it just stuck in my mind. You get to an age where you’ve written quite a few songs. But Down The Road Wherever seems to be appropriate for me just because it's what I've always done. I've always tried to make a record and also to keep my own geography happening in the songs.” Down The Road Wherever er produsert av Knopfler selv sammen med Guy Fletcher og ble spilt inn i British Grove Studios i London. Down The Road Wherever trackliste: 1. Trapper Man 2. Back On The Dance Floor 3. Nobody’s Child 4. Just A Boy Away From Home 5. When You Leave 6. Good On You So

Nyhetsbrev fra Universal Music14.9.2018 13:44Pressemelding

Endelig fredag og nytt nyhetsbrev fra oss! Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: OnklP er tilbake med Føler Meg Bedre Ny låt fra Lemaitre Lil Halima ute med tredje singel fra debut-EP Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser 6LACK er endelig ute med debutalbumet East Atlanta Love Letter. Albumet består av 13 låter og inneholder blant annet singlene «Switch» og «Nonchalant». Av artister som bidrar på albumet finner vi Future, J Cole og Khalid. I sommer gjestet han Oslo og spilte på Øyafestivalen. Kanye West er ute med låten «I Love It» som har med hip-hop kometen Lil Pump. Låten gikk raskt til nummer 1 på Spotify. Den artige musikkvideoen som slapp samtidig, regissert av Spike Jonze, gikk umiddelbart viralt og har fått over 70 millioner visninger på YouTube på bare noen dager. Kanye gikk nylig til Twitter og teaset et nytt album, Watch The Throne 2. Carrie Underwood er i dag klar med det nye albumet https://open.spotify.com/album/6LURW

Ny låt fra Lemaitre14.9.2018 13:21Pressemelding

Lemaitre er nå ute med låten «Big». I kveld slippes også en fersk musikkvideo som hører til, hvor duoen har fått med seg vennene Magnus Devold, Jonis Josef og Markus Neby. «Big» er allerede blitt listet på P3 og Spotifys New Music Friday-spilleliste. Låten «Rocket Girl» med australske Betty Who var temalåten for X Games Norge 2018. Duoen har sanket inn over 120 millioner streams på Spotify og gjort store turnéjobber som Coachella, Lollapalooza, Roskilde og flere. De er aktuelle på Austin City Limits festival i Texas i oktober før de starter Europaturné i Dublin. Lemaitre gjør en Norgesturné i november, og avslutter året med en USA-turné.