Lido følger opp EPen “I O U 1” med del to - “I O U 2”

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte nylig med Rick Rubin. I sommer slapp han singelen “3 million”, etterfulgt av “Corner Love” med den norske RnB stjernen Unge Ferrari, før han slapp den eksperimentelle EPen “I O U 1”. I dag er Lido klar med oppfølgeren, “I O U 2”.

- “I O U er all musikken som opprinnelig var ment å være 'Nothing' - oppfølgeren til 'Everything'. Den første delen (I O U 1) representerer mine samspill og erfaringer etter avslutningen av 'Everything'. Det er sanger om familie og venner.

Den andre delen (I O U 2) handler om å finne stemmen min igjen. Både metaforisk og bokstavelig, her hører man min ubehandlede vokal i låtene for første gang på veldig lang tid. I O U 2 består av refleksjoner av opplevelsen rundt 'Everything', hvor jeg står overfor den siste bit av mørke som er igjen etter at støvet hadde lagt seg, og har funnet tilbake til perspektivet mitt. Det føltes ikke riktig for meg å gi ut 'Nothing' albumet i sin helhet, men det var fortsatt viktig for meg på et personlig nivå å få disse sangene ut i verden.”  – Lido

HØR LIDO - “I O U 2”  HER

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

Lido signerte nylig med den legendariske produsenten Rick Rubin (JAY-Z, Kanye West, Metallica, Lady Gaga, Beastie Boys, Adele, Eminem, Johnny Cash m.fl.).

I juli slapp han singelen “3 million”, etterfulgt av “Corner Love”, hvor han samarbeider med den norske tungvekteren innen urban musikk, Unge Ferrari. I slutten av september ga han ut EPen “I O U 1”. Nå er han klar med oppfølgere, “I O U 2”.

Om Lido:
Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Nyhetsbrev fra Universal Music14.12.2018 13:29Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå TIX sitt juleunivers i musikkvideo Ariana Grande overrasker fansen med en gave – den nye låten "Imagine". Nicki Minaj er ute med låten “Familia”, som er tredje låt ut fra soundtracket til storfilmen Spider-Man: Into The Spider-Verse. Minaj har fått med seg latinske Anuel AA og nykommeren Bantu. EDM-produsenten Netsky har fått med seg Stargate, og er ute med “Big Hearts” feat. Kyle! Låten er å finne på Netskys EP Abott Kinney. Nykommeren Yung Gravy har fått med seg stjerneskuddet Lil Baby på sin nye singel “Alley Oop”. JP Cooper er nå ute med den vakre låten "Cheerleader". Så du Calum Scott på Idol? Se den rørende musikkvideoen til «No Matter What» her. Se Calum Scott på TV2 i kveld, kvelden før finalen. Volbeat er ute med livealbumet Let's Boogie! Live From Telia Parken. Bandet headliner Tons of Rock 28. juni.

Spider-Man: Into The Spider-Verse Soundtrack ute nå14.12.2018 11:41Pressemelding

Soundtracket til Spider-Man: Into the Spider-Verse er ute i dag. Filmen er basert på Marvels karakter Miles Morales, og foregår i Spider-Verse universet. Tegnefilmen har fått strålende anmeldelser med 99% på Rotten Tomatoes, og gjeve nominasjoner til Golden Globe og Critics’ Choice Movie Award for beste animasjonsfilm. Det stjernespekkede albumet inneholder låter med artister som Post Malone, Lil Wayne, Swae Lee, Nicki Minaj og Juice Wrld. Se albumets tracklist nedenfor: “What’s Up Danger” – Blackway & Black Caviar “Sunflower” – Post Malone & Swae Lee “Way Up ” – Jaden Smith “Familia” – Nicki Minaj & Anuel AA (feat. Bantu) “Invincible” – Aminé “Start a Riot” – Duckwrth & Shaboozey “Hide” – Juice Wrld (feat. Seezyn) “Memories” – Thutmose “Save The Day” – Ski Mask & Jacquees (feat. Coi Leray &LouGotCash) “Let Go” – Beau Young Prince “Scared of The Dark” – Lil Wayne & Ty Dolla $ign (feat. XXX Tentacion) “Elevate” – DJ Khalil (feat. Denzel Curry, YBN Cordae, Swavay, Trevor Rich) “Home” – V

TIX sitt juleunivers i musikkvideo9.12.2018 18:12Pressemelding

I november slapp TIX sin første julelåt, «Håper Nissen Har Råd». Låten har herjet i topplistene siden og har strømmet nesten 3 millioner ganger. I dag slippes musikkvideoen til låten. TIX fikk for alvor fotfeste hos det norske folk i 2015 med sine kontroversielle russelåter som har blitt strømmet enorme mengder i Spotify. Nå fortsetter han å lage musikk uten kobling til russetiden, og førstesingelen «Shotgun» ble fort listet på NRK mP3 da den kom i juni. Låten lå lenge på #3 på Spotify Norge, og har strømmet nesten 9,5 millioner ganger. Samtidig opplever TIX suksess med låten «Sweet but Psycho» av Ava Max som han har vært med på å skrive. Låten har gått #1 på Spotify i Norge, Danmark, Sverige, Belgia og Finland, i tillegg til å ligge helt i toppsjiktet i en rekke andre land. Globalt har den peaket på #12. TIX er for øyeblikket i LA for å skrive musikk med sitt Publishing selskap, den internasjonale giganten APG. SE MUSIKKVIDEOEN HER. HØR TIX - “HÅPER NISSEN HAR RÅD” HER. Mer om TIX Bak

Nyhetsbrev fra Universal Music7.12.2018 13:24Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Calum Scott til semifinalen i Idol Seeb annonserer samarbeid med Bastille – "Grip" Astrid S slipper "Closer" Bastille ute med EP Sir Elton John er i dag ute med EP-en Step Into Christmas. Låten "Step Into Christmas" ble fremført på Gilbert O’Sullivan Show i 1973 og videoen er i dag ute. Opptaket har ikke vært vist siden 1973. Hitmaskinen Benny Blanco er ute med låten “Roses” med Norgesvennen Juice WRLD og Brendon Urie. Blanco tar ingen pauser, og er samtidig ute med sitt debutalbum Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder megahiten “Eastside” med Halsey og Khalid, og bidrag fra mange store gjesteartister som Calvin Harris, Juice WRLD, Swae Lee og flere. Pop-fenomenet HRVY besøkte Oslo i forrige uke, og er nå ute med sin nye låt “I Don’t Think About You”! James TW er ute med en nydelig cover av juleklassikeren “Last Christmas”. Hip-Hop legenden Ice Cube er ute med albumet Everythangs Corrupt! Albumet er hans første på 8 år

Calum Scott til semifinalen i Idol7.12.2018 12:07Pressemelding

I kveld opptrer britiske Calum Scott på semifinalen i Idol. Calum Scott ble for alvor kjent da han deltok i Britain’s Got Talent i 2015, med en audition som gikk viralt. Videoen har over 200 millioner visninger. Calum Scott sin cover av "Dancing On My Own" av Robyn ble en kjempehit og har streamet over 16 millioner ganger i Norge. Albumet Only Human har solgt til platina i Norge, og nylig ble det sluppet en reutgivelse av albumet, Only Human Special Edition. Reutgivelsen inneholder blant annet den nye singelen "No Matter What" og en cover av "White Christmas" av Bing Crosby. Idol sendes direkte i kveld fra kl. 19:30 på TV2.

Bastille ute med EP7.12.2018 11:01Pressemelding

Bastille er i dag ute med EP-en Other People's Heartache Pt.4. Blant dem som bidrar på EP-en finner man Craig David, Kianja, Lily Moore, Rationale, Swarmz, Jacob Banks, S-X og Seeb - for å nevne noen. Første låt ut fra EP-en er "Grip" som de har sammen med Seeb. Other People’s Heartache Pt.4 er produsert av Bastille selv sammen deres faste samarbeidspartner Mark Crew. Other People's Heartache Pt.4 er fjerde del i en serie av EP-er som Bastille har gitt ut hvor den første kom i februar 2012, den andre i desember samme år mens den tredje ble sluppet i 2014. Om samarbeidet med Seeb sier vokalist Dan Brown: “Seeb turned our big, messy guitar song into something new and completely different, but it still feels wholly in keeping with the escapist theme of the song: the euphoria and horrors of a late, late night. “When the drop happens it’s like you get sucked back into the weirdness of the night or like a door’s been opened into the clubby world of Seeb. Their production takes it somewhere w