Lido - 3 million

I løpet av de siste fem årene har produsent, sanger, låtskriver og artist Peder Losnegård, bedre kjent som Lido, satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangre. Han har produsert og mikset for tungvektere som blant annet Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Nå er han klar for å slippe mer egen musikk. I dag starter han med singelen "3 million".

"Låten kom til på et hotellrom i London. Jeg hadde akkurat fått et nytt produksjonsprogram jeg ville teste ut, og denne instrumentalen var det første jeg lagde uten å skjønne bæret av programmet. Ca et år senere jobbet jeg med Chance The Rapper i et par uker, og ble utrolig inspirert av hvor spontan og «stream of consiousness» skriveteknikken hans var. Jeg husket plutselig beaten fra London og brukte den til å teste ut denne nye teknikken. Av en eller annen grunn var «3 million years in the club» en setning som automatisk kom ut av munnen min hver gang jeg skulle begynne på en låt, så når jeg lot slipp på kontrollen kom det naturlig.

«3 million» ble selve symbolet på eksperimenteringen for meg og derfor føltes det rett å la det bli første smakebit av det neste kapittelet i min musikk."

- Lido

HØR LIDO - "3 MILLION" HER

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

Lido ligger ikke på latsiden, og fortsetter året med å slippe singelen “3 million” 24. juli. Med en unik blanding av sjelfulle og elektroniske produksjoner, går teksten slik «Always… 3 million years in the club always». Med Lido på vokal, treffer tekstene hans mørke toner utover i låten.

Om Lido:
Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år

Ezzari slipper debut-EP21.6.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha debutert i 2017 med “Ikke noe press”, har Ezzari gitt ut 10 singler og rundet 10 millioner streams på Spotify. Nå er den unge rapperen fra Hauketo i Oslo klar med debut EPen - “Forsiden av historiebøkene”. Den kommende EPen inneholder allerede de veletablerte hittene “Wifey”, “Læg” med Jonas Benyoub og den siste singelen “Store løven”. Vi får høre to nye låter, “Har ikke tid” og “En lek”. Ezzari forteller om EPen: - “Min debut-EP består av 5 låter jeg lagde i 2018/19, og er låter jeg virkelig er stolt av! På få sanger for jeg sagt mye, og låtene er veldig varierte. Noen er for klubben og får deg til å danse og smile, og andre er kanskje for de lange, sene, triste nettene. Dette er en EP der jeg fortsatt, selv om jeg har vært et par år i bransjen nå, føler jeg introduserer meg enda bedre som artist og menneske, og lytteren blir kjent med meg og hører mer av min historie. "Læg", "En lek" og "Har ikke tid"er alle tre laget på to dager i Amsterdam. Der er det helt fantastiske pr

Shawn Mendes og Camila Cabello teamer opp med hjelp av Cashmere Cat21.6.2019 09:30:12 CESTPressemelding

Sensasjonen Shawn Mendes er i dag ute med "Señorita", og har fått med seg pop-prinsessen Camila Cabello. "Señorita" er produsert av Benny Blanco og WATT, og co-produsert av norske Magnus August Høiberg, bedre kjent som Cashmere Cat. Høiberg har også vært med på å skrive låten. Samtidig slipper duoen en lekker musikkvideo, se den her! Videoen er regissert av Dave Meyers, som tidligere har jobbet med stjerner som Ariana Grande, Taylor Swift og Kendrick Lamar. Dette er det første samarbeidet mellom Cabello og Mendes siden hit-singelen "I Know What You Did Last Summer" fra 2015, som har over 700 millioner streams på verdensbasis. Låten følger opp vårens "If I Can’t Have You", som allerede har solgt til gull i Norge og har blitt streamet over 200 millioner ganger på verdensbasis.

Astrid S lanserer turné og akustisk låt21.6.2019 09:30:00 CESTPressemelding

I dag kl 09:00 gikk Stripped Down Tour i salg – turnéen hvor Astrid S gjør eksklusive konserter på utvalgte konsertarenaer i Europa og USA, for å dele en helt spesiell kveld med fansen. Parallelt har hun sluppet en akustisk versjon av ‘The First One’, som gikk til #3 på Spotify i Norge da den ble sluppet i mai. Med gitar, cello og vokal får den en helt ny drakt, og gir en smakebit på hva som kan vente publikum under høstens konserter. Se videoen hvor Astrid S fremfører den akustiske låten HER. Videoen er spilt inn på Posthuset i Oslo. Astrid S skal besøke følgende steder i høst: 11.09 – Olavshallen, Trondheim 13.09 – Bergen Forum, Bergen 15.09 – Operahuset, Oslo 17.09 – New York 20.09 – Amsterdam 23.09 – Berlin 25.09 – Paris 26.09 – London Finn billetter HER.

Soundtracket fra The Beatles-filmen Yesterday ute i dag21.6.2019 09:00:00 CESTPressemelding

From Academy Award®-winning director Danny Boyle (Slumdog Millionaire, Trainspotting, 28 Days Later) and Richard Curtis, the Oscar®-nominated screenwriter of Four Weddings and a Funeral, Love Actually and Notting Hill, Yesterday is a rock-n-roll comedy about music, dreams, friendship and the long and winding road that leads to the love of your life. After a mysterious global blackout wipes The Beatles from history, Jack, a struggling singer-songwriter played by Himesh Patel, finds himself performing songs by the greatest band in history to a world that has never heard them. The film, which had its world premiere at Tribeca Film Festival in New York City, opens in cinemas on 28 June. For Patel, who became a fan of The Beatles at an early age thanks to his mother, the experience of recording these legendary songs was an unforgettable honour. “We stayed true to the songs lyrically and musically, but also made them Jack’s own,” the actor says. “It was great to be reminded of these wonderfu