Lido - 3 million

I løpet av de siste fem årene har produsent, sanger, låtskriver og artist Peder Losnegård, bedre kjent som Lido, satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangre. Han har produsert og mikset for tungvektere som blant annet Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Nå er han klar for å slippe mer egen musikk. I dag starter han med singelen "3 million".

"Låten kom til på et hotellrom i London. Jeg hadde akkurat fått et nytt produksjonsprogram jeg ville teste ut, og denne instrumentalen var det første jeg lagde uten å skjønne bæret av programmet. Ca et år senere jobbet jeg med Chance The Rapper i et par uker, og ble utrolig inspirert av hvor spontan og «stream of consiousness» skriveteknikken hans var. Jeg husket plutselig beaten fra London og brukte den til å teste ut denne nye teknikken. Av en eller annen grunn var «3 million years in the club» en setning som automatisk kom ut av munnen min hver gang jeg skulle begynne på en låt, så når jeg lot slipp på kontrollen kom det naturlig.

«3 million» ble selve symbolet på eksperimenteringen for meg og derfor føltes det rett å la det bli første smakebit av det neste kapittelet i min musikk."

- Lido

HØR LIDO - "3 MILLION" HER

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

Lido ligger ikke på latsiden, og fortsetter året med å slippe singelen “3 million” 24. juli. Med en unik blanding av sjelfulle og elektroniske produksjoner, går teksten slik «Always… 3 million years in the club always». Med Lido på vokal, treffer tekstene hans mørke toner utover i låten.

Om Lido:
Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Ny låt fra Marshmello og Bastille17.8.2018 15:57Pressemelding

I dag er den svært populære DJ’en og produsenten Marshmello ute med låten «Happier». Den mystiske karakteren har med seg det britiske bandet Bastille. Låten handler om at man noen ganger må forlate sin kjærlighet for at de skal finne veien til lykke. Frontmann i Bastille, Dan Smith, har skrevet låten sammen med Steve Mac som tidligere har skrevet låter for Ed Sheeran, Liam Payne og Pink. «Vi hadde det utrolig gøy da vi jobbet med Marshmello, som klarte å finne glede i en melankolsk opplevelse. Det er alltid gøy å kunne leve i en annens verden», sier Dan Smith. Marshmello har redefinert dagens musikkindustri. Karakterens listetoppende låter med samarbeid med blant andre Selena Gomez, Migos, Khalid og Logic håvet inn over 2 milliarder streams på Spotify alene i fjor. «Happier» har en lyric video ute nå.

Akustisk versjon og video av Lil Halima - "Train"17.8.2018 13:07Pressemelding

19 år gamle Lil Halima skriver musikken sin selv og maler coverne til egne utgivelser. I dag slipper hun den akustiske versjonen – og tilhørende videoen – til «Train», som ble sluppet på forsommeren. Låten skapte bølger for jenta fra Bardu med listing på Spotify sin globale New Music Friday-liste, og påfølgende partnerskap med Island i UK og Dew Process i Australia. Med talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin, musikkproduksjon og billedkunst, er hun kjernen og den drivende faktoren i sitt eget prosjekt. Ærlighet i kunsten er viktig for henne, og hun overlater ingenting til tilfeldighetene. I videoen og låten til den akustiske versjonen av «Train» viser hun at hun ikke bare er en ekstraordinær vokalist, men også meget talentfull på fiolin og ukulele, da hun spiller alle instrumenter selv på denne versjonen. Se videoen til "Train (Acoustic)" HER Hør låten til "Train (Acoustic)" HER Lil Halima debuterte med singelen «Abstract» i april. «Train» er oppfølgeren, og låten er en kjærli

Ariana Grande ute med albumet Sweetener17.8.2018 10:33Pressemelding

Superstjernen Ariana Grande er i dag klar med sitt fjerde studioalbum Sweetener. Det svært etterlengtede albumet inneholder hits som «No Tears Left To Cry», «The Light Is Coming» og nåværende singel «God Is A Woman». Sistnevnte ble sluppet samtidig med en musikkvideo regissert av Grammy-vinnende regissør Dave Meyer, som også har regissert musikkvideoene til «The Light Is Coming» og «No Tears Left To Cry». Sammen har alle tre videoer over 600 millioner visninger på VEVO. I tillegg til flere godbiter som blant andre «Breathing» og «Sweetener», inneholder Sweetener samarbeid med Nicki Minaj, Pharrell Williams og Missy Elliott, med produksjoner og låtskriverbidrag fra blant andre Pharrell Williams, Savan Kotecha og svenskene Max Martin, Ilya og Rickard Göransson. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande i en alder av 24 vokst frem som en av verdens aller største popartister, med sine praktfulle vokaler og et blomstrende komisk talent. Etterfølgeren My Everything (2014) inne