Lido - 3 million

I løpet av de siste fem årene har produsent, sanger, låtskriver og artist Peder Losnegård, bedre kjent som Lido, satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangre. Han har produsert og mikset for tungvektere som blant annet Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey. Nå er han klar for å slippe mer egen musikk. I dag starter han med singelen "3 million".

"Låten kom til på et hotellrom i London. Jeg hadde akkurat fått et nytt produksjonsprogram jeg ville teste ut, og denne instrumentalen var det første jeg lagde uten å skjønne bæret av programmet. Ca et år senere jobbet jeg med Chance The Rapper i et par uker, og ble utrolig inspirert av hvor spontan og «stream of consiousness» skriveteknikken hans var. Jeg husket plutselig beaten fra London og brukte den til å teste ut denne nye teknikken. Av en eller annen grunn var «3 million years in the club» en setning som automatisk kom ut av munnen min hver gang jeg skulle begynne på en låt, så når jeg lot slipp på kontrollen kom det naturlig.

«3 million» ble selve symbolet på eksperimenteringen for meg og derfor føltes det rett å la det bli første smakebit av det neste kapittelet i min musikk."

- Lido

HØR LIDO - "3 MILLION" HER

Lido har produsert og remikset den mest innovative musikken det siste tiåret for en lang liste av tungvektere, deriblant Chance The Rapper, Jaden Smith, Halsey, Banks, Alt-J, Bastille og Disclosure for å nevne noen. Hans soloslipp inkluderer 2016 kritikerroste album «Everything» og den 8 minutter lange tolkningen av Kanye Wests «Life of Pablo», passende kalt «Life of Peder».

I 2018 har Lido produsert Chicago-rapperen Towkios gjennombrudd «Symphony», som de sammen fremførte på Tonight Show med Jimmy Fallon. I mai ble EPen «Spacesuit» sluppet, med Seattle-rapperen J’von. I juni kom oppfølgeren «Life of Peder» med det 7 minutter lange sporet «kidsloveghosts», tolkningen av Kanye West og Kid Cudis «Kids See Ghosts», som ble rost av Dancing Astronauts.

Lido ligger ikke på latsiden, og fortsetter året med å slippe singelen “3 million” 24. juli. Med en unik blanding av sjelfulle og elektroniske produksjoner, går teksten slik «Always… 3 million years in the club always». Med Lido på vokal, treffer tekstene hans mørke toner utover i låten.

Om Lido:
Lido begynte å produsere i en alder av 10 år, som fra tidlig av tillot han å utvikle sin egen produksjonsstil. Det var gjennom en serie av remikser at Lido etter hvert begynte å DJe med de største DJene rundt omkring i verden. Lido ble etter hvert en internettsensasjon som senere skulle signere med Pelican Fly/Because Music. Han debuterte med «I Love You» EPen i 2014, etterfulgt av «Superspeed», og remixer av Banks, Alt-J og MØ. Stilen hans utviklet seg, og enhver låt hadde ulike ideer, men alltid med et tydelig Lido-avtrykk.

Ny musikk og verdensturne i 2018 og 2019 står på agendaen. Lido lover å utforske nye musikalske områder! Best av alt, dette bare begynnelsen.

Nyhetsbrev fra Universal Music22.2.2019 13:39:34Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/lil-halima-slipper-ny-ep---for-the-dark-days?publisherId=6987388&releaseId=17860841 Lil Halima slipper ny EP - for the dark days Sonny Alven har fått med seg LOVA på ny låt Superstjernen James Bay har fått med seg stortalentet Julia Michaels på den nydelige låten “Peer Pressure”. Britiske Giggs følger opp sin mixtape Wamp 2 Dem fra 2017 med sitt nye studioalbum BIG BAD... Hør det her. Svensk-britiske stjerneskuddet Mabel spiller på Skavlan 23. februar. For øyeblikket er hun aktuell med hitsingelen "Don't Call Me Up". Britiske James TW slipper endelig låten “Suitcase”, som er neste låt fra det kommende debutalbumet Chapters. James TW opptrer på Parkteatret 3.april! Grammy-nominerte Tierra Whack er ute med sin nye singel “Only Child”. Tierra Whack slapp sitt debutalbum Whack World i fjor, inkludert en 15-minutters musikkvideo, til strålende kritikker. Hun ble blant annet Grammy-nominert for sin

Sonny Alven har fått med seg LOVA på ny låt22.2.2019 12:54:22Pressemelding

Sonny Alven sin nye singel "All In My Head" er en solid S/A varemerket produksjon, skrevet sammen med den svenske P3-favoritten og fremadstormende LOVA som også har gjort vokalen på låten. Etter å ha opplevd suksess her hjemme på sin debut for fem år siden, har Sonny satt et stadig større preg på den nordiske og internasjonale elektroniske scenen med jevn produksjon av originale låter og high-end remixer. Oppvokst i Fana bydel i Bergen (likens med sine produsentkollegaer Kygo og Alan Walker), begynte den nå 25 år gamle DJ- og produsenten å slippe remixer på nett allerede i tenårene. Med massiv støtte fra nettsamfunnet ble han fort inspirert til å lage sin egen, originale musikk – samt å tilbringe et par år på universitetet for å studere elektronisk musikk. Dette ledet til en platekontrakt med Universal Music, og hans første hit "Our Youth", var dermed et faktum. Med på låten "All In My Head" er Sveriges raskest voksende nye musikalske eksport, LOVA. Den 20-år gamle popsangeren og låtsk

Lil Halima slipper ny EP - for the dark days22.2.2019 10:00:48Pressemelding

I dag er Lil Halima klar for å slippe sin nye EP, for the dark days, bare under en uke før hun spiller to konserter under årets by:Larm, for andre året på rad. Det ble også nylig offentliggjort at hun er nominert i kategorien “Årets urban” under Spellemannprisen 2018, samt at love songs for bad lovers er nominert til Hyundai Nordic Music Prize. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EPen love songs for bad lovers i oktober 2018. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda Agency og Paradigm Agency. Tidligere i år fikk vi første smakebit fra hennes nye EP, med singelen “Hold Me”. Det var også denne sin

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan