LHLLHL

LHL og Nordlandia Care Group overtar Oseberg Medisinske Klinikk

Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL) og Norlandia Care Group AS (Norlandia) overtar Oseberg Medisinske Klinikk på Nøtterøy utenfor Tønsberg. Overtakelsen kommer i forbindelse med konkurs i selskapet som eier klinikken.

Driften ved klinikken skal videreføres i et selskap der LHL og Norlandia eier 50% hver. Tidligere ansatte i Oseberg Medisinske Klinikk vil bli ansatt i dette selskapet. Selskapet viderefører også alle eksisterende avtaler med legespesialister ved klinikken. Tilbudet ved Oseberg Medisinske Klinikk vil ikke bli endret som følge av overtakelsen. Selskapet overtar også ansvar for alle pasientopplysninger og pasientjournaler.

- Oseberg Medisinske Klinikk er en seriøs og velrenommert leverandør av helsetjenester både innen allmenn- og spesialistmedisin. LHL er svært glade for å kunne videreføre driften ved virksomheten. For LHL vil dette representere en utvidelse til nye tjenestetilbud og målgrupper. Dette er i tråd med LHLs strategi og vil bidra til å gi LHLs medlemmer og befolkningen for øvrig et enda bredere og bedre tilbud, sier Frode Jahren, generalsekretær i LHL.

- Vi har et godt inntrykk av tjenestene og de ansatte ved Oseberg Medisinske Klinikk og ser frem til å støtte dem i å utvikle sitt tjenestetilbud. For Norlandia er dette et ledd i en bredere anvendelse av vår kompetanse innen drift av helserelaterte virksomheter og vi ser frem til et godt samarbeid med både klinikken og LHL, sier Yngvar Tov Herbjørnssønn, konsernsjef i Norlandia Care Group AS.

LHL, Landsforeningen for hjerte- og lungesyke er en landsomfattende interesseorganisasjon for hjerte-, kar- og lungesyke og deres pårørende. LHL eier LHL-klinikkene, som tilbyr spesialiserte helsetjenester innen forebygging, utredning, behandling og rehabilitering over hele landet. LHL-klinikkene har virksomheter på Feiring, Glittre, Bergen, Nærland, Røros, Skibotn og i Trondheim. I 2018 åpner LHL et nytt sykehus på Gardermoen.

Om Norlandia Care Group
Norlandia driver barnehager, pasienthotell, sykehjem og hjemmebaserte tjenester. Selskapet er til stede i Norge, Sverige, Finland og Nederland med ca. 250 enheter og 5500 ansatte. Norlandia er bygget på verdiplattformen CARE; competent, ambitious, respectful og energetic og etablerer stadig nye virksomheter i takt med det offentliges ønsker og brukernes behov.