Lewis Hamilton lanserer nytt fartsmonster
Med tre verdensmestertitler og 53 Formel 1-seiere så langt, er Lewis Hamilton en stjerne innenfor motorsport. Monster har tradisjon for å støtte opp om utøvere hvor millisekunder er avgjørende, og sammen har de utviklet et fartsmonster som denne sommeren blir tilgjengelig for norske fans.
Den nye energidrikken «44» er oppkalt etter startnummeret som Hamilton begynte karrieren med, og fortsatt bruker på Formel 1-banen. Designet på boksen er lett gjenkjennelig, med elementer fra hjelmen og hans tre mesterskapsstjerner godt synlige. Hamilton har vært involvert i alle deler av arbeidet med signaturdrikken, og er svært fornøyd med resultatet.
– Jeg har samarbeidet med Monster i fem år, og har alltid ønsket å lage min helt egen drikk. For meg er dette en drøm som går i oppfyllelse. Jeg har jobbet med alle detaljer i utviklingen av produktet fra start til slutt, og gleder meg til å se «44» i butikkhyllene, sier Lewis Hamilton.
Energi med mindre sukker
Norge er i dag det markedet i Europa hvor Monster vokser raskest, og energidrikk med redusert sukkerinnhold har vist seg å slå godt an. Monster har åtte produkter her til lands, og fem av disse er sukkerfrie eller lavkalorivarianter. I signaturdrikken til Lewis Hamilton er sukkermengden halvert, sammenlignet med tradisjonelle energidrikker. Smaken er en ny vri på den tradisjonelle energidrikksmaken, og det er store forventninger til at «44» vil bli tatt godt i mot av norske fans.
– Lewis Hamilton er en fantastisk idrettsutøver, og en superstjerne innenfor motorsport. Dette er en internasjonal lansering, som vi er utrolig glad for å ha fått til Norge. I 2016 lanserte vi energidrikken «The Doctor» med MotoGP kjøreren Valentino Rossi, og det ble fjorårets mest vellykkede energidrikk-lansering her til lands. Dette kommer til å bli enda større, avslutter Vetle Heggem Brevik, porteføljeansvarlig for energidrikke hos Coca-Cola European Partners Norge.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola European Partners Norge og Coca-Cola Company Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Company Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola European Partners Norge (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Coca-Cola European Partners Norge distribuerer også produktene til Monster Beverages. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Nestea, Minute Maid, Kuli, CHAQWA, Burn og Monster. Coca-Cola European Partners Norge har ca 700 ansatte i Norge, og Coca-Cola Company Norge har rundt 10 ansatte. Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nyheter fra Coca-Cola21.2.2024 13:37:40 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer flere nyheter for det norske markedet – her får du oversikten.
Coca-Cola Creations: Feirer K-Pop med «limited edition»20.2.2024 14:30:24 CET | Pressemelding
Coca-Cola lanserer nå sitt nyeste produkt fra selskapets kreative Creations-univers: «Coca-Cola K-Wave Zero Sugar». Den nye smaken feirer K-Pop-bølgen og alle dens fans, og blir tilgjengelig i et svært begrenset opplag.
Coca-Cola: 25 år med norsk produksjon på Lørenskog19.12.2023 09:32:37 CET | Pressemelding
Det har gått 25 år siden verdens mest populære brus startet norsk produksjon på Lørenskog. – Nå ser vi frem mot de 25 neste, sier Carl Lescroart, administrerende direktør for Coca-Cola Europacific Partners Norge.
Her er Norges beste fotballklubber – på panting8.12.2023 09:29:23 CET | Pressemelding
Årets utgave av Pantedugnaden skapte ekstrainntekter for de deltakende klubbene på nærmere halvannen million kroner. To norske fotballklubber står igjen som Norgesmestere på panting.
«Finn frem julenissen i deg» oppfordrer Coca-Cola7.12.2023 09:50:51 CET | Pressemelding
Gjennom sin nye film, «Verden trenger flere julenisser», bruker Coca-Cola årets julekampanje til å sette fokus på gode hverdagsgjerninger. Ved å hylle hverdagsheltene – eller «nissene» om du vil – ønsker Coca-Cola å inspirere folk til å finne frem sin indre julenisse. I disse dager avløser den nye filmen klassikeren «Holidays are coming» på norske TV-skjermer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom