Leon Bridges til Rockefeller

Han sammenlignes med Otis Redding og Sam Cooke, og 50 år senere er det nettopp Leon Bridges som krediteres for å gjenopplive 1960-tallets rythm and blues og soul. Han er ikke mer enn 26 år gammel, men han har allerede vært Grammynominert og reist verdens rundt med sine konserter. Nå står endelig Norge for tur, 10. mai besøker han nemlig Rockefeller.

Leon Bridges er opprinnelig fra Fort Worth i Texas, og hans vei mot musikken som levebrød minner om en aldri så liten Askepotthistorie. Han lærte seg selv å spille gitar, slik at han kunne akkompagnere sine egne tekster. Han jobbet som oppvasker på restaurant og opptrådte under såkalte ”Open-Mic Nights” rundt omkring i hjembyen.  Han ble oppdaget av Columbia og i juni 2015 var hans debutalbum klart for publikum. ”Coming Home” fikk gode anmeldelser over hele linja, og tittelsporet ble en av de mest virale låtene på Spotify den samme måneden.

Endten du tiltrekkes av soul, rythm & blues eller rett og slett kvalitetsmusikk, vet du hvor du burde befinne deg 10. mai – på Rockefeller.

Billetter i salg fra onsdag 16.mars kl 10.00.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald