Leon Bridges til Rockefeller

Han sammenlignes med Otis Redding og Sam Cooke, og 50 år senere er det nettopp Leon Bridges som krediteres for å gjenopplive 1960-tallets rythm and blues og soul. Han er ikke mer enn 26 år gammel, men han har allerede vært Grammynominert og reist verdens rundt med sine konserter. Nå står endelig Norge for tur, 10. mai besøker han nemlig Rockefeller.

Leon Bridges er opprinnelig fra Fort Worth i Texas, og hans vei mot musikken som levebrød minner om en aldri så liten Askepotthistorie. Han lærte seg selv å spille gitar, slik at han kunne akkompagnere sine egne tekster. Han jobbet som oppvasker på restaurant og opptrådte under såkalte ”Open-Mic Nights” rundt omkring i hjembyen.  Han ble oppdaget av Columbia og i juni 2015 var hans debutalbum klart for publikum. ”Coming Home” fikk gode anmeldelser over hele linja, og tittelsporet ble en av de mest virale låtene på Spotify den samme måneden.

Endten du tiltrekkes av soul, rythm & blues eller rett og slett kvalitetsmusikk, vet du hvor du burde befinne deg 10. mai – på Rockefeller.

Billetter i salg fra onsdag 16.mars kl 10.00.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.