Leo og Live leder P3 Gull 2017

Live Nelvik og Leo Ajkic har begge vært programledere for P3 Gull før. Nå skal de for første gang lede showet sammen.
Leo og Live skal lede P3 Gull sammen for første gang. Foto: Kim Erlandsen/NRK P3

Faren til Leo trodde sønnen skulle få sparken da han klikka på scenen som et stunt i 2015.

Leo kritiserte nemlig P3-musikken, og at ikke hiphop fikk større plass. Men det var jo bare et stunt, må Leo understreke nok en gang.

– Faren min trodde jeg skulle få sparken for det, sier ham.

Nå skal Leo lede P3 Gull igjen. Live har ledet showet tre ganger allerede, men aldri sammen med Leo. Altså er det duket for en ny programlederduo når P3 Gull går av stabelen 25. november.

Live og Leo legger ikke skjul på at de er veldig forskjellige:

– Jeg tror vi stiller sterkest som programledere hvis vi går for å utfylle hverandre. De som kjenner oss veit at vi ikke er særlig like. Leo kan oversette alt jeg ikke skjønner for meg: «Bængshot mafakka, eru skækk», forteller Live.

Til gjengjeld synes Leo at Live kan hjelpe ham med de mer formelle tingene, som for eksempel rettskriving. Det ligger altså an til en litt annen dynamikk enn da Live var dama til Leo i TV-serien «Dama til».

– Det håper jeg i hvert fall, for du var veldig bossy, sier Live.

Leo og Live er enige om at P3 Gull har blitt en etablert og anerkjent kåring fra starten i 2013. Sceneshowet og løsningene på liveopptredenene er også en del av essensen i hele showet.

– Nå gleder vi oss til å sette i gang med arbeidet og få vite hvem de nominerte er!

Nominasjonene blir offentliggjort førstkommende mandag.

I år sendes showet fra Skur 13 på Tjuvholmen i Oslo.

Høydepunkter fra P3 Gull fra 2013 til 2016

Hvem ringte Leo til sist og hvilke emojis bruker Live oftest? Finn det ut her:

Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

P3 Gull vant pris for Årets Event under «Gullruten» tidligere i år.

For spørsmål om årets P3 Gull, kontakt prosjektleder Ellen Winnæss Ramstad: ellen.ramstad@nrk.no / 977 47 177.

For pressehenvendelser og akkreditering, kontakt kommunikasjonsansvarlig Heidi Gjestad: heidi.gjestad@nrk.no / 906 06 483.