Lene (45) er ny salgs- og abonnementsdirektør i TV 2 Sumo

Lene Bjørcks brede markedsføringsbakgrunn vil komme godt til nytte i hennes nye rolle som salgs- og abonnementsdirektør i TV 2 Sumo.

Lene Bjørck. Foto: Erik Edland, TV 2

De siste månedene har TV 2 Sumo rekruttert en rekke nye medarbeidere med ny kompetanse i TV 2. Neste kvinne i rekken er TV 2 Sumos salgs- og abonnementsdirektør, som skal lede an i vekstarbeidet og bidra til å skaffe flere kunder.

– Vi ønsker at TV 2 Sumo skal bli førstevalget for alle som vil strømme seg bort i Norge – og salgs- og abonnementsdirektøren skal lede arbeidet med å nå ut til alle med dette budskapet, sier TV 2 Sumo-direktør Christian Birkeland.

– At TV 2 Sumo nå satser så betydelig, også gjennom å bygge opp en helt ny organisasjon, gjør det ekstra attraktivt å begynne der. Jeg gleder meg veldig til å komme i gang, bli kjent med nye kolleger og ikke minst til å ta fatt på de spennende oppgavene som venter, sier Lene Bjørck.

Bjørck har en master i markedsføring fra BI, og bakgrunn i bransjen fra blant annetAltibox og Get, som henholdsvis markedsdirektør og markedssjef. Hos begge disse har hun jobbet med utvikling av de nye tv-opplevelsene. Nå kommer hun til TV 2 Sumo med oppstart 15. oktober, etter et kort opphold hos Carat. Hun overtar stillingen i TV 2 fra Bernt A. Andersen, som nå er direktør for forretningsutvikling.

TV 2 Sumo har de siste månedene opplevd en god vekst. Nå i høst er det spesielt den nye sportspakken og Film- og serieproduktet med blant annet Bloggerne, Kardashians og Farmen, med avleggeren Torpet eksklusivt, som løfter strømmetjenesten.

– TV 2 Sumo har store ambisjoner i årene som kommer, og det å få lede enheten for salg og abonnement i denne satsningen, og være med å videre utvikle tjenesten, er utrolig spennende. TV 2 Sumos ambisjon om å være førstevalget på underholdning, nyheter og sport er tiltalende. De tilbyr en bredde i innholdsporteføljen andre strømmeaktører ikke har, og det er mye innhold som er laget for det norske markedet i tjenesten. Det tror jeg er en fordel, og summen av dette gjør TV 2 Sumo til en svært interessant strømmetjeneste, sier hun.

Lene Bjørck. Foto: Erik Edland, TV 2