Lekent og fengende anthem fra Linda Vidala og Cherie Mwangi

Linda Vidala og Cherie Mwangi, slipper et sterkt samarbeid på fredag med låta «Spiller Deg», en låt som kom til fra så og si tilfeldigheter. «Jeg hørte Cherie på en YLTV-greie og syntes hun var helt rå til å rappe», forteller Linda Vidala. «Plutselig fikk jeg en beat på mail hvor Cherie hadde laget et dritfett hook! Det er sjelden at jeg hopper på låter som allerede har en ferdig beat, men denne ideen kicka jeg umiddelbart på! Verset var lekende morsom å skrive, og hele låta er rett og slett et fyrverkeri!»

Dette er en leken, morsom og fengende låt som får deg gira fra start til slutt. «Jeg hadde det utrolig gøy med å leke med både stemmebruk og flow. Cherie’s laidbackhet utfyller låta perfekt, og det er så fett å gjøre et rent jente-samarbeid på denne type beat.

- “Jeg kom på en låt idé med tittelen Mona Lisa. Jeg skrev ned et lekent refreng og vers. Produsentene bak låta pitchet ideen til universal og jeg fikk tilbakemelding på at de digget det og hadde lyst til å putte Linda på den. Jeg syntes Linda sitt vers var drit kult og jeg var ivrig til å sende det nye verset mitt tilbake. Ende resultatet er noe jeg er veldig fornøyd med. Syntes det er utrolig gøy at kvinnelige rappere kan stå sammen istedenfor å konkurrere mot hverandre. Det finnes så få av oss her i Norge og jeg syntes det er viktig å få vist hva vi kan.” - Cherie

HØR «SPILLER DEG» HER

Linda Vidala hadde braksuksess i 2017 med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen «Bængshot» sammen med KingSkurkOne. Det samme året var hun også nominert til årets liveartist under P3 gull, hvor hun opptrådte sammen med Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen. Sammen med de nevnte ble det også sluppet to remixer av «Bængshot». I senere tid har Linda Vidala vist seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Tidligere i år slapp hun sin første EP «Halvt Norsk» som skildrer den sårbare delen av henne. Fylt med personlige historier, kjærlighet, angst og håp er EPen uten tvil det mest personlige vi har hørt fra Linda Vidala til nå.

Cherie Mwangi er bare 19 år gammel og er med «Spiller Deg» for første gang ute med egen musikk. Den norskfødte jenta med røtter fra Kenya har skrevet rap-tekster siden hun var i 12-års alderen, noe som har resultert i en særs god flow og har gitt henne en fet sound. Stilen hennes er en deilig blanding av street og lekent, noe som uten tvil kommer frem på hennes første utgivelse.

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge