NHO ServiceNHO Service

Leikvoll gir seg som attføringsdirektør

Johan-Martin Leikvoll har valgt å gå av som direktør for NHO-foreningen Arbeid & Inkludering. – Med stort engasjement har jeg i 17 år vært leder for en innovativ og faglig sterk bransje. Nå er det på tide å slippe til andre krefter, sier han.

Direktør Johan-Martin Leikvoll

Styreleder Petter Refsnes sier at Leikvoll har satt sine spor.
– Jeg vil på vegne av styret og bransjen rette en stor takk til Leikvoll for den innsatsen han gjennom 17 år har lagt ned. Han har vært en visjonær leder og en pådriver for faglig utvikling og fornyelse i tilbudene til arbeidssøkerne og næringslivet. Leikvoll har også vært en uredd og tydelig stemme i den offentlige debatten. Han har blant annet hatt et særlig engasjement for alle de mange tusen som står årevis i kø og venter på å få et arbeidsrettet tilbud, sier Refsnes.  2015 ble et rekordår hvor bransjen hjalp 7000 personer ut i ordinær jobb.

– Jeg har hele min tid som leder vært opptatt av endring og at man må tilpasse seg nye tider. Min vurdering er likevel at bransjen er best tjent med at det framover skjer med en annen leder. Jeg er uansett trygg på at denne bransjen med så mye kompetanse og glødende engasjerte mennesker kommer til å spille en avgjørende rolle fremover for å hjelpe personer som har slitt i arbeidslivet i jobb. X-faktoren er alle veilederne i medlemsbedriftene som med kompetanse og kunnskap gjør forskjell, sier Leikvoll.

Leikvoll går formelt av som direktør 24.juni og vil fra høsten av begynne som politisk rådgiver i LO-forbundet Forbundet for Ledelse og Teknikk (FLT).

Direktør Johan-Martin Leikvoll, mob. 97 16 28 06
Informasjonssjef Per Christian Langset, mob. 97 56 94 51

Direktør Johan-Martin Leikvoll

NHO Service er den tredje største landsforeningen i NHO og består av 720 bedrifter med nær 4000 virksomheter og over 50 milliarder i omsetning. Bransjene er bemanning, renhold, sikkerhet, eiendomsdrift, helse og velferd, samt arbeid og inkludering. Vår visjon er «Service i ordnede former». Det betyr at NHO Service vil bidra til økt profesjonalitet, styrke bedrifters samfunnsnytte, økt verdiskaping og sikre arbeidsplasser.

Besøksadresse: Næringslivets Hus, Middelthunsgate 27, Majorstuen, Oslo, 4 etg.

Bransjestatistikk viser et bedret arbeidsmarked13.9.2017 14:14Pressemelding

Etter en krevende tid med nedskjæringer i oljesektoren har vi fra 4. kvartal i fjor sett en gradvis forbedring av situasjonen i arbeidslivet. Bransjens tall for 2. kvartal indikerer at vi langt på vei kan friskmelde arbeidsmarkedet, sier fagsjef i NHO Service Even Hagelien. Etterspørselen etter personell vokser og arbeidsledigheten går ned. Dette viser bemanningsbransjens statistikk for 2. kvartal som NHO Service legger fram i dag.