Legendene i Depeche Mode slipper singelen «Where’s The Revolution» fredag.

Nytt album «Spirit» slippes 17. Mars via Columbia Records.

Det ikoniske bandet Depeche Mode slipper deres etterlengtede nye låt «Where’s The Revolution» fredag 3. februar. Låten som ble behørig teaset under deres pressekonferanse i Milano i fjor høst, er det første vi får høre fra bandet på fire år, og første smakebit fra deres 14. studioalbum «Spirit» som slippes 14. mars.

På «Spirit» samarbeider bandet for første gang med produsent James Ford fra Simian Mobile Disco (Foals, Florance and the Machine, Arctic Monkeys) og er oppfølgeren til bandets blockbuster fra 2013 «Delta Machine» som debuterte på 1. plass i tolv land. Albummet har allerede mottatt skryt, der engelske Q Magazine kaller «Spirit» «The most energized Depech Mode album in years.».

Depech Mode støtter albumslippet med en verdensomspennende turné for å gi både nye og gamle fans en sjanse til å oppleve bandets storslagne live-show. Første del av «Global Spirit Tour» er i salg nå, og består av 34 show i 21 land over hele Europa. Turneen starter 5. mai i Stockholm og går fra stadion til stadion gjennom Europa før den fortsetter til høsten i Nord- og Sør-Amerika.

Depech Mode er en verdens mest inflytelsesrike, elskede og mestselgende band gjennom historien. Depech Mode har solgt over 100 millioner og opptrådt for mer enn 30 millioner fans verden over. Etablert i 1981, Depech Mode – Martin Gore, Dave Gahan og Andy Fletcher – fortsetter å imopnere både anmeldere og publikum, både i studio og ute på veien.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.