Legendariske Little Steven And The Disciples Of Soul er tilbake med nytt album

Little Steven And The Disciples Of Soul slipper i dag albumet Summer of Sorcery.

Albumet er det første fra Steven van Zandt siden Soulfire fra 2017 og det tilhørende livealbumet Soulfire Live! i 2018.

Summer of Sorcery er skrevet, arrangert og produsert av van Zandt selv i hans eget Renegade Studios i New York, og er co-produsert av GRAMMY-vinnende Geoff Sanoff Disciples of Soul-giratist Marc Ribler.

Albumet er mikset av Bob Clearmountain (Rolling Stones, David Bowie, The Who, Bryan Adams) og Bob Ludwig (Led Zeppelin, Nirvana, The Band). Coveret er laget av van Zandts trofaste art director Louis Arzonico.

Disciples of Soul er et 14-mann sterkt orkester bestående av Marc Ribler, Lowell Levinger, Jack Daley, Rich Mercurio, Andy Alamonte, Andy Burton, Eddie Manion, Stan Harrison, Ron Tooley, Ravi Best, Clark Gayton, Jessie Wagner, Sara Devine og Tania Jones. Mellom seg har musikerne – i tillegg til van Zandts mange tiår i Bruce Springsteens E Street Band – en spektakulær merittliste fra tidligere samarbeidspartnere, inkludert Carole King, Darlene Love, Lenny Kravitz, Boz Scaggs, Darryl Hall, Idina Menzel, Cyndi Lauper, John Mayer, Ian Hunter, Diana Ross, David Bowie, Mick Jagger, Duran Duran, James Broen, John Lennon, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Sting, Rihanna, Alicia Keys, Mary J Blige og Kid Rock.

Om albumet sier Van Zandt selv: “My first five albums in the ‘80s were both very personal, and very political. I wanted the new material to be more fictionalized. The way records were when I grew up. Before it was an artform. The concept was capturing and communicating that first rush of summer. The electricity of that feeling of unlimited possibilities. Of falling in love with the world for the first time. Obviously, there are occasional personal references, and a bit of what’s going on socially scattered throughout, but I achieved what I set out to do. I created a collection of fictional movies scenes that feel like summer. I’m quite proud of it. I always work thematically. I can’t just throw together a collection of songs; there has to be some kind of overriding idea that drives it. This time I wanted to capture the excitement of that first summer of consciousness. That one special summer where you first fall in love with life, that thrill of just being alive”.

Little Steven And The Disciples of Soul besøker Norge to ganger i sommer – 3. juni spiller de på Rockefeller, før de vender tilbake til Notodden Blues Festival 3. august.

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v