Legendariske Follow That Dream er ute med ettertraktet reutgivelse

Foto: Lars Eivind Bones

30 år etter at de ble oppløst er Oslobandet Follow That Dream tilbake på scenen – men bare for én kveld!

I dag er bandets to utgivelser, EP'en Fishing For Success (1987) og albumet Follow That Dream (1988) ute på dobbel vinyl, og de er også tilgjengelige digitalt for aller første gang. Når Follow That Dream står på scenen på John Dee fredag 6. september, blir det den første anledningen til å oppleve dette legendariske bandet på scenen siden 1989.

Hør Follow That Dream her!

Follow That Dreams energiske og melodiske postpunk hentet inspirasjon fra begge side av Atlanterhavet, og ga dem ry som et av våre aller mest lovende rockeband på siste halvdel av åttitallet. På scenen leverte de intense og underholdende konserter, og var i tillegg kjent for sine overraskende coverversjoner av band som ABBA og a- ha.

Follow That Dream består av vokalist og gitarist Harald Henmo, som senere ledet husbandet Gass i Bård og Haralds "Åpen Post". Bassist Aslak Dørum har siden 1993 spilt og skrevet låter i DumDum Boys. Gitarist Ronny Myhrvold har spilt i bandet Kvikk Lynsj, og jobber i dag for Tyrilistiftelsen. Trommeslager Espen Omdahl jobber i NRK, hvor han siden 2014 har laget radioprogrammet "Transmission – lyden av åttitallet" på NRK P13.

Av de to platene som nå slås sammen til én dobbel vinylutgivelse, har EP'en Fishing For Success begge beina solid plantet i det tidlige åttitallets postpunk-estetikk, mens LP'en Follow That Dream har en åpnere og større lyd og et mer variert uttrykk – og byr på en av de sterkeste åpningsrekkene av låter på noe norsk åtittallsalbum.

Foto: Lars Eivind Bones
Albumcover for Follow That Dream