Ledertalent på plass som ny utviklingsdirektør i Retriever

Claes Lyth Walsø (36) er ansatt som utviklingsdirektør/CIO i Retriever Group. Han tar over ansvaret for konsernets utviklingsenhet, som består av flere avdelinger innen drift og utvikling, etter at tidligere CTO sluttet i høst. Walsø vil arbeide med å utvikle Retrievers eksisterende løsninger og applikasjoner, forbedre selskapets innovasjonsprosesser og ha ansvar for all teknologisk drift.

Walsø kommer fra stillingen Head of CLM data & Capabilities i Telenor Norge, og har tidligere hatt andre stillinger i samme konsern. Han har to mastergrader – én i kommunikasjonsteknologi og én i ledelse, og ble i fjor kåret til et av årets ledertalenter i E24s kåring.

- Vi er svært fornøyd med at Claes har valgt å bekle denne stillingen hos oss. Dette er en nøkkelposisjon i Retriever-konsernet, som vi har valgt å døpe om fra CTO til utviklingsdirektør, nettopp for å signalisere en enda raskere endringstakt og et ytterligere fokus på innovasjon, sier CEO i Retriever Group, Robert Söderling.

Walsø takket ja til stillingen i Retriever før jul, og er på plass fra i dag. Han sier selv at han gleder seg til å ta fatt på nye oppgaver:

- Jeg er veldig glad for å få nye utfordringer i et så spennende selskap. Med den mengden data og innsikt som Retriever besitter, tror jeg på mange gode muligheter fremover. Jeg ser frem til å lære mye nytt og videreutvikle og skape nye tjenester for våre kunder.

Walsø skal ha base ved Retrievers norske kontor i Oslo. Han vil rapportere til CEO i Retriever Group, Robert Söderling, som sitter i Stockholm.

Robert Söderling, tlf. +46 70-999 77 91
Claes Lyth Wals, tlf. 93 64 58 49