AddSecure

Ledende leverandør av sikre kommunikasjonsløsninger utfordrer Europa med nytt oppkjøp.

Nordiske AddSecure kjøper det britiske teknikk- og sikkerhetsselskapet Chiron Security Communications, som har tilgang til et stort antall alarmselskaper i og utenfor Europa. AddSecure tar dermed et stort steg videre på reisen mot å bli Europas ledende aktør innenfor sikre kommunikasjonsløsninger for alarm- og IoT-systemer (Internet of Things).

AddSecure kunngjorde i dag, på den internasjonale sikkerhetsmessen IFSEC i London, at de kjøper det britiske selskapet Chiron Security Communications. Chiron har designet og utviklet kommunikasjonssystemer for sikkerhetsindustrien i 27 år. Med dette oppkjøpet får AddSecure en bredere produktportefølje og kan dermed tilby et større spekter av løsninger til sine kunder. Samtidig tar selskapet et stort steg videre mot målet om å bli den ledende leverandøren av denne type løsninger i Europa.

– Med oppkjøpet av Chiron Security Communications får vi et unikt og bredt tilbud til kundene våre samtidig som vi etablerer AddSecure som et globalt selskap, sier Stefan Albertsson, administrerende direktør i AddSecure.

Chiron er et privateid sikkerhetsselskap som gjennom 27 år har utviklet IP-alarmsystemer (AoIP). Selskapet har i løpet av de siste årene tatt en lederposisjon i mange europeiske markeder og Chirons AoIP-system benyttes i dag av over 200 alarmsentraler i 46 land.

– Vi er både stolte og glade over at AddSecure ser et stort potensial i vårt selskap, sier Ian Tredinnick, administrerende direktør i Chiron. Jeg er helt sikker på at AddSecure, med sitt kundefokus, er det rette selskapet til å ta våre løsninger videre til neste nivå.

Sammenslåingen støttes av begge selskapenes ledergrupper, som ser betydelige synergieffekter i markedet. Ikke minst vil sammenslåingen føre til at Chirons og AddSecures kunder vil få tilgang til nye interaktive løsninger. Disse vil bli lansert i markedet i løpet av kort tid.

For mer informasjon:
Stefan Albertsson
CEO, AddSecure
+4676 – 106 27 28
stefan.albertsson@addsecure.se

Om AddSecure

AddSecure
Østensjøveien 18

911 33 700https://www.addsecure.no/

AddSecure har siden begynnelsen av 1970-tallet utviklet produkter og tjenester innenfor kritisk alarmkommunikasjon. I dag har selskapet over 100.000 abonnenter på sikker alarmoverføring. AddSecure overvåker kommunikasjonen mellom alarmanlegg og alarmmottak til sentrale systemer innenfor ulike automasjonsløsninger. AddSecures løsninger gjør det enkelt for maskiner å snakke med hverandre. Mer informasjon på www.addsecure.no

Følg saker fra AddSecure

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra AddSecure på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.