Lave priser på drømmereiser

Visste du at det kan være billigere å reise til Maldivene enn til Mallorca om sommeren?

Norges største feriearrangør, Ving,  merker en stadig større pågang etter eksotiske reiser på sommerhalvåret.
Norges største feriearrangør, Ving, merker en stadig større pågang etter eksotiske reiser på sommerhalvåret.

Vil du reise langt av gårde til drømmereisemål bør du sørge for å gjøre det i sommerhalvåret.

I følge reisearrangøren Ving kan en barnefamilie med to voksne og to barn få en 10 dagers ferie på Maldivene for rundt 50 000 kroner, inkludert helpensjon og transfer mellom flyplassen og hotellet. Foretrekker man Mauritius og reiser en uke i slutten av juni, kan man bo på et godt mellomklassehotell med halvpensjon og betale litt over 10.000 kroner per person.

– Forklaringen ligger i økt konkurranse på flysiden, som gjør at man kommer dit for en rimeligere pris enn mange nok forventer seg på denne type drømmereisemål. Dette, sammen med at sommer er lavsesong på disse destinasjonene, gjør at prisene blir rimeligere, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Økende pågang
Norges største feriearrangør merker en stadig større pågang etter eksotiske reiser på sommerhalvåret.

– Totalt har vi hatt en salgsøkning på 33 prosent mot i fjor. Det er de eksotiske reisemålene i Asia og Afrika som vokser mest. Men også Karibia har hentet seg inn etter orkanen i fjor høst. Størst økning opplever vi til Maldivene og Mauritius, sier Røhr-Staff.

Hun mener at noe av årsaken til økningen på sommerreiser ligger i at vi har mer fri på sommeren og dermed blir det lettere å reise lenger.

– Vi ser at stadig flere barnefamilier velger å reise eksotisk på denne tiden av året. Da har barna skoleferie og man kan være borte lenger. Jeg tror også noe av grunnen til at vi i Ving selger flere eksotiske reiser er at mange ser verdien i å kjøpe en slik type reise gjennom en arrangør. Det gir dem en større trygghet om noe skulle skje, sier informasjonssjefen.

Vings Topp 10 liste over eksotiske reisemål:

1. Thailand
  2. Maldivene