Lave priser på drømmereiser

Denne sommeren kan du få eksotiske reiser til en svært billig penge.

Bali, Seychellene eller Maldivene? Vil du reise langt av gårde til drømmereisemål bør du sørge for å gjøre det i sommerhalvåret når prisene er lavest.

Stor vekst
Nordmenn reiser stadig lengre for å finne den perfekte ferien. Norges største reisearrangør, Ving, har i år hatt en vekst på 45% på sine eksotiske reisemål denne sommeren, sammenlignet med samme tid for sommeren 2016. Størst vekst i prosent viser Bali.

Bali er fantastisk året rundt, men aller best om sommeren. Hos Ving finner du alt fra enkle og rimelige hotell til luksuskompleks på stranden. Du reiser med rutefly så reiselengden er fleksibel, forteller Svein Erik Bjørnheim, sjef for Vings ruteflyavdeling.

Konkurranse gir billige reiser
–  Årsaken til at disse reisemålene vokser så mye er konkurransen mellom de store flyselskapene, som Emirates, Qatar og Turkish. Det har ført til kortere reisetid, og ikke minst betydelig lavere priser på flybillettene. Det er også rimeligere hotellpriser på mange av disse reisemålene om sommeren.

Eksempelvis kan du i slutten av mai få rutefly fra Oslo og 1 uke på mellomklassehotell på Bali fra ca. 6.500,- per person. Eller kan det friste med fly og 1 uke på 4 stjerners hotell på Maldivene? Det koster ifølge ving.no fra 8.900,- per person.

Trygt med pakkereise
– Vi opplever at flere og flere kunder ser verdien i å kjøpe en pakkereise med den tryggheten det innebærer. Hos Ving får man alltid hjelp under reisen og kan alltid nå oss 24 timer i døgnet om det skulle være noe, sier Svein Erik Bjørnheim.

De 5 største eksotiske reisemålene hos Ving for sommeren 2017 er:

1. Maldivene (+50% mot i fjor)
  2. Mauritius (+4% mot i fjor)
  3. Phuket (+40% mot i fjor.
  4. Bali (+81% mot i fjor)
  5. Sri Lanka (+50% mot i fjor)

Skjul tekst