Lars Vaular teamer opp med Röyksopp på ny låt!

Etter å ha vært stille på utgivelsesfronten i godt over et år, kom Lars Vaular tilbake med et smell i mai. «Kroppsspråk» ble raskt A-listet på P3, Dagbladet omtalte han som «en mesterlig tekstforfatter med unik teft for både hits og gåsehudfremkallende klassikere», og låta har nå over to millioner streams. Nå er han tilbake med nok en gåsehudfremkallende klassiker- «To minutter» med Röyksopp. En låt om hvordan man kan snu om livet på to minutter.
LARS VAULAR OG RÖYKSOPP

«Uansett hva som skjer må du ta støyten, regruppere og gønne på. «Vi kan ikke stoppe nå» er mottoet, dedikasjon og motivasjon er et must, fortsett å push det du pusher så skal jeg pushe det jeg pusher» - Lars Vaular

Lars og Röyksopp har lenge snakket om å gjøre noe sammen, og etter ett og et halvt år fant de endelig et tidspunkt i kalenderen som passet alle.

«Det var litt som å være et barn på besøk hos noen musikalske trollmenn, de hadde en super innstilling til det å velge lyder og testet stadig ut nye ting for å tydeliggjøre detaljer i lyden. Produksjonen på låta har en ganske tydelig signatur, mye pga deres veldig særegne lydvalg og ikke minst den skeive svingen i beaten. Jeg legger noen dumme bars om å jobbe med sjøen og å jobbe med rap. Tror Svein og Torbjørn syns det var gøye å jobbe med rapvokal for en gangs skyld. Jeg syns vi sammen har skapt et kult musikalsk mellomrom» - Lars Vaular

«To minutter» slippes 23. august. Og mens vi lader opp til Lars Vaulars mest personlige plate på mange år, vil han gjerne anbefale å besøke østersbaren eff eff som nettopp åpnet i Fredensborgveien. «Vi har østers og vin på tap», sier han.

Lars Vaular blir også å se live i høst, i Bergen 25. og 26. oktober, i Oslo 2. november og i Trondheim 9. november.

____

Siden Lars Vaular debuterte som artist i 2003 har han vært en sentral del av den norske urbanscenen. Han har spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon. Han har spilt på alt fra SXSW i Texas til Roskilde i Danmark, og avsluttet Øyafestivalen i Oslo i 2017, hvor P3.no sa han var i en egen klasse blant norske liveartister. Siden det har det vært stille på utgivelsesfronten, men nå er Lars Vaular tilbake.

LARS VAULAR OG RÖYKSOPP