Lars Vaular teamer opp med Röyksopp på ny låt!

Etter å ha vært stille på utgivelsesfronten i godt over et år, kom Lars Vaular tilbake med et smell i mai. «Kroppsspråk» ble raskt A-listet på P3, Dagbladet omtalte han som «en mesterlig tekstforfatter med unik teft for både hits og gåsehudfremkallende klassikere», og låta har nå over to millioner streams. Nå er han tilbake med nok en gåsehudfremkallende klassiker- «To minutter» med Röyksopp. En låt om hvordan man kan snu om livet på to minutter.

LARS VAULAR OG RÖYKSOPP

«Uansett hva som skjer må du ta støyten, regruppere og gønne på. «Vi kan ikke stoppe nå» er mottoet, dedikasjon og motivasjon er et must, fortsett å push det du pusher så skal jeg pushe det jeg pusher» - Lars Vaular

Lars og Röyksopp har lenge snakket om å gjøre noe sammen, og etter ett og et halvt år fant de endelig et tidspunkt i kalenderen som passet alle.

«Det var litt som å være et barn på besøk hos noen musikalske trollmenn, de hadde en super innstilling til det å velge lyder og testet stadig ut nye ting for å tydeliggjøre detaljer i lyden. Produksjonen på låta har en ganske tydelig signatur, mye pga deres veldig særegne lydvalg og ikke minst den skeive svingen i beaten. Jeg legger noen dumme bars om å jobbe med sjøen og å jobbe med rap. Tror Svein og Torbjørn syns det var gøye å jobbe med rapvokal for en gangs skyld. Jeg syns vi sammen har skapt et kult musikalsk mellomrom» - Lars Vaular

«To minutter» slippes 23. august. Og mens vi lader opp til Lars Vaulars mest personlige plate på mange år, vil han gjerne anbefale å besøke østersbaren eff eff som nettopp åpnet i Fredensborgveien. «Vi har østers og vin på tap», sier han.

Lars Vaular blir også å se live i høst, i Bergen 25. og 26. oktober, i Oslo 2. november og i Trondheim 9. november.

____

Siden Lars Vaular debuterte som artist i 2003 har han vært en sentral del av den norske urbanscenen. Han har spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon. Han har spilt på alt fra SXSW i Texas til Roskilde i Danmark, og avsluttet Øyafestivalen i Oslo i 2017, hvor P3.no sa han var i en egen klasse blant norske liveartister. Siden det har det vært stille på utgivelsesfronten, men nå er Lars Vaular tilbake.

LARS VAULAR OG RÖYKSOPP

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

Bo Kaspers Orkester er tilbake med nytt album og turné!6.9.2019 12:00:00 CESTPressemelding

Fire år har gått siden folkekjære Bo Kaspers Orkester slapp albumet Redo att gå sönder. I høst er de tilbake med ny musikk. Deres 12. studioalbum 23:55 slippes 22. november og våren 2020 drar de ut på en stor turné, hvor de skal besøke et 20-talls konserthus og arenaer rundtom i Norden. Turnéen starter 5. februar på Rival i Stockholm. Bandet forteller dette om albumet: «Vår bästa tid är nu. Peppar peppar. Sedan början av 90-talet har vi kuskat runt som handelsresande i musik. Det känns som, för att använda hockeytermer, vi spelat två perioder och att det nu är i början av den sista tredje perioden. Dags att gasa på. 23:55 är vårt tolfte album och är en samling låtar som det tagit nästan tre decennier att åstadkomma. En renodlad soulplatta. Vi har varit där tidigare - soulen ligger i vårt DNA - men det känns som om vi först nu mognat spel, röst och textmässigt för att göra den fullt ut. Förebilderna har varit givna. Nu-soul med oändligt arbete framför en dator lämnar vi med varm hand öv