Lars-Erik Nygaard ny redaksjonssjef i Vi Menn

Lars-Erik Nygaard er ansatt som redaksjonssjef i Vi Menn og får hovedansvar for all reportasjevirksomhet i magasinet som er Europas største magasin for menn.

Den prisvinnende og erfarne journalisten og redaksjonslederen har selv sittet i SKUP-styret. Nå skal han jobbe i team med fire andre redaksjonssjefer og legge grunnlag for god, dyptpløyende og undersøkende journalistikk i Vi Menn.

-  I Vi Menn mener vi alvor når vi sier at vi vil fortsatte å øke antallet fascinerende dokumentarer år for år. Våre lesere vil ha historier som fortelles fra frontlinjen og fra felten, med godt gammeldags journalistisk håndverk i bunnen. Der er Nygaard en ener. Vi gleder oss til å få ham på teamet, sier redaktør Alexander Øystå.

Lars-Erik Nygaard kommer fra stillingen som redaksjonssjef i Budstikka. Han har tidligere jobbet ti år som krimreporter i VG, og 13 år som nyhets- og magasinjournalist  i Dagens Næringsliv. Nygaard vant SKUP-prisen i 1998.

-  Vi Menn jakter på de beste historiene fra hele verden. Jeg ser frem til å jobbe for fullt med dokumentarer og reportasjejournalistikk, sier Nygaard.
Nygaard begynner i Vi Menn medio september.

Vi Menn er med tre millioner eksemplarer solgt årlig Europas største magasin for menn. I porteføljen finnes også Norges største båtblad Vi Menn Båt, Vi Menn Bil, Vi Menn Vitenskap og Historie og Vi Menn Fotball, samt vimennpluss.no, vimennfordel.no og vimennpoker.no. Vi Menn syndikerer Auto Bild, Lonely Planet og BBC History.

Kontakt:
Lars-Erik Nygaard, tlf 932 56 131