Dermalogica

Lansering av Dermalogica Charcoal Rescue Masque - alt-i-ett masken!

17.11.2015 13:11 | Dermalogica

Sliten og gusten hud får nå et hurtigvirkende løft! Nyheten Charcoal Rescue Masque fra Dermalogica® dyprenser, klarner og gir nytt liv til alle hudtyper. Masken inneholder ingredienser som trekker ut overflødig talg og urenheter, reduserer synligheten av porer og har en beroligende effekt på rødhet, samtidig som den glatter. Med synlig effekt på aldringstegn, gusten hud, utbrudd og sensitivitet, er dette helte-produktet ideelt for alle som ønsker seg sunn hud, med optimal vitalitet og glød.

Dermalogica® introduserer CHARCOAL RESCUE MASQUE - alt-i-ett masken for alle hudtyper

Gusten, livløs hud er i ferd med å bli et stadig vanligere hudproblem. Hver dag blander miljøgifter seg med talg som ligger på huden og lager et voksaktig belegg. Dette fører til at huden mister glød, samtidig som risikoen for inflammasjon og tilstopninger øker. Forskning utført ved The International Dermal Institute viser at de fleste kvinner bruker om lag 20 sekunder hver dag på å vaske ansiktet – dette er på langt nær nok for å fjerne alle forurensningene som ligger på huden. Charcoal Rescue Masque renser i dybden, fjerner overflødig talg og døde hudceller, samtidig som den øker cellefornyelsen. Dette er ditt nye alt-i-ett produkt for sunn, glødende hud.

Aktivert Binchotan trekull (fra japansk Ubameeik) er hovedingrediensen som brukes for å trekke ut overflødig talg, giftstoffer og andre urenheter. Trekull har lenge vært brukt i akuttmedisin i behandling av pasienter som har blitt forgiftet. Dette på grunn av dens unike evne til å binde seg til andre stoffer. Aktivert trekull har en negativt ladd overflate som tiltrekker og fester seg til positivt ladde giftstoffer.

Trekull kan komme fra en rekke kilder (slik som torv, kull, ved, kokosnøtt skall eller petroleum), mens hvitt Binchotan trekull kommer fra japansk Ubameeik. Denne typen trekull har vært brukt til alt fra rensing av vann og luft til bleking av tenner. Binchotan trekullet blir aktivert ved å varme opp stokker fra japansk Ubameeik til ekstremt høye temperaturer (1 000 C°) for så å raskt kjøle de ned. Dette uthuler trekullets innvendige overflate og øker dermed bindingsoverflaten ved å lage et nettverk av mikroporer inne i kullet. Det nye materialet kan absorbere mer enn 1 000 ganger sin egen vekt i positivt ladde stoffer. Dersom man kunne brette ut hele den aktive overflaten ville en teskje med aktivt Binchotan trekull dekke nesten 1 000 m², det er mer enn en hel tennisbane!

Andre ingredienser er blant annet:

• Svovel øker cellefornyelsen og gir en klarer hud. Dette grunnstoffet er kjent for sine antibakterielle og antiinflammatoriske egenskaper, og er derfor ideell i behandling av akne, rosacea, eksem og seborreisk dermatitt
  • Vulkansk aske, leire fra varmekilder, marin leire og bambusekstrakt virker som fysiske eksfolianter som etterlater huden glatt og med ny glød
  • Fytinsyre, melkesyre og mandelsyre er kjemiske eksfolianter som akselererer cellefornyelsen, øker kollagenproduksjonen og klarner huden
  • Niacinamid reduserer rødhet og inflammasjon
  • Chilensk villmynte klarner huden og reduserer synligheten av porer

Rens huden før påføring. Legg et sjenerøst lag med maske på ansikt og hals, unngå øyeområdet. La den virke i 7-10 minutter for så å massere lett med våte hender. Dette øker den eksfolierende effekten når man fjerner produktet. Rens godt og påfør så din daglige Dermalogica® rutine. Huden etterlates umiddelbart glattere og jevnere allerede etter første påføring. Masken kan brukes opp til fire ganger i uken, hver gang huden din trenger førstehjelp.

Charcoal Rescue Masque er tilgjengelig i en 75ml tube med anbefalt utsalgspris kr. 675,- Tilgjengelig hos autoriserte Dermalogica-klinikker, utvalgte Vitusapotek og på dermalogica.no fra 4. April 2016.

Når Dermalogica® møter din hud, redefineres hudhelse. Dermalogica er det foretrukne valget blant hudpleieeksperter og forbrukere verden rundt. Hvorfor? Fordi vi i 30 år har vært dedikert til å skape resultater innenfor hudhelse gjennom utdannelse, innovasjon, og anbefalinger fra profesjonelle hudpleieeksperter.

Dermalogica® distribueres av Skintific AS i Norge. For mer informasjon kontakt markedsavdelingen på presse@skintific.no eller på tlf. 22 57 88 00.

Bilder

Om Dermalogica

Dermalogica
Karenslyst allé 49

22 57 88 00http://www.dermalogica.no

The moment your skin changed for ever. Når Dermalogica møter din hud, redefineres hudhelse. Dermalogica er det foretrukne valget blant hudpleieeksperter og forbrukere verden rundt. Hvorfor? Fordi vi i 30 år har vært dedikert til å skape resultater innenfor hudhelse gjennom utdannelse, innovasjon, og anbefalinger fra profesjonelle hudpleieeksperter.

Følg saker fra Dermalogica

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Dermalogica på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Dermalogica

Sterk lanseringsvår for Dermalogica19.4.2016 09:49Pressemelding

Har du fått med deg de spennende hudpleienyhetene fra Dermalogica? I løpet av våren 2016 har det blitt lansert flere innovative produkter; Overnight Retinol Repair som er en avansert og effektiv nattbehandling som reverserer aldringstegn, Charcoal Rescue Masque som er en alt-i-ett maske for alle hudtyper, Hydrablur Primer som er en fuktighetsgivende og beroligende primer samt Hydrating Lotion for tenåringshud som fukter og styrker hudbarrieren.

Lansering av ny, innovativ nattbehandling med retinol - Dermalogica Overnight Retinol Repair16.11.2015 16:55Pressemelding

Dermalogica lanserer nyheten Overnight Retinol Repair, som inneholder en av de mest virkningsfulle og medisinsk dokumenterte ingrediensene for behandling av hudens aldringstegn. Overnight Retinol Repair øker cellefornyelsen, reverserer tegn på fotoaldring, balanserer ujevn hudfarge og øker hudens spenst og vitalitet. Dette er den første retinolbaserte behandlingen som tilbyr en unik, tilpasset løsning, slik at forbrukeren kan nyte fordelene som retinol gir, uten irritasjon og ubehag.