Lanserer helse-Norges mest effektive timebestilling

Del
Ny undersøkelse gjennomført av Norfakta viser at hver tredje nordmann opplever ventetiden for å få kontakt med fastlegen sin for lang. 23 prosent ventet over 10 minutter før telefonen ble besvart sist de var i kontakt med fastlegen. Volvat Medisinske Senter synes dette er unødvendig. – Pasienter bør ikke vente så lenge når de bare trenger rask timeavtale hos legen, sier adm. dir. Christian W. Loennecken ved Volvat Medisinske Senter. Nå satser de enda mer digitalt og lanserer helse-Norges mest effektive timebestilling for mobil.

Tilgjengelighet er et sentralt parameter for forsvarlighet og service hos fastlegene. Samtidig er ventetid på telefon et gjennomgående problem i alle landets fylker. Derfor øker Volvat Medisinske Senter sin digitale satsing, og lanserer timebestilling på mobil.

Digital utvikling  
I fjor mottok Volvat 27 969 timebestillinger på web. Dette er en økning på 40 prosent fra året før, hvor tallet var 19 596 bestillinger på web. Teknologianalytikere har lenge spådd at telefon vil bli vår primære digitale enhet. Salget av smarttelefoner har eksplodert, og i følge NetCom er hele 9 av 10 solgte mobiler en smarttelefon. Med Volvats nye mobiltilpassede timebestilling, forventes det like god respons som da webbestilling ble lansert. Nå får pasientene tilgang til navngitte leger og spesialister fra sin smarttelefon, og kan derfra bestille time direkte.

– De fleste telefonhenvendelsene til et legekontor er jo ikke akutte eller ment for å oppnå samtale der og da. Pasientene henvender seg for å få en rask timeavtale for å løse et problem, forklarer Loennecken.  Dagens teknologi gir mulighet til web- og mobiltilpasset bestillingsløsning for å oppnå direkte avtale med legen du ønsker å komme til, og ferdig med det. Dermed kan sentralbordet bruke tid på de som ønsker samtale.
– Samtidig slipper også pasienten å gi unødvendige forklaringer til betjeningen ved sentralbordet ved at de enkelt og greit gjør bestillingen selv, mener Loennecken.

Lover kortere ventetid
Bruk av nye teknologiske hjelpemidler for å øke tilgjengelighet og brukervennligheten er et viktig poeng i Helse og Omsorgsdepartementets plan for utvikling av den fremtidige helsetjenesten ”Trygghet for alle”. Loennecken ser ingen grunn til å vente med implementering av denne satsingen. 
– Det er jo en vinn-vinn-situasjon! Jo større andel som bestiller time digitalt, desto mindre ventetid opplever våre pasienter som fortsetter å bestille per telefon. Vår målsetting er at ventetiden på telefon skal være minimal etter hvert som pasientene bestiller fra mobil. Dette arbeidet begynner nå, avslutter Loennecken.
 

Dette er Volvats bestillingsløsning for mobil

  • Timebestilling fra smarttelefon
  • Bestiller time direkte I kalenderen til legen
  • Gir rask og tilgjengelig informasjon, samt muligheten for å booke time
  • Løsningen er utviklet av Pingbull  i samarbeid med Volvat Medisinske Senter, og er bygget på CMS/publiseringsvertøyet Wordpress

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Kontaktinformasjon:  
For spørsmål om Volvats mobile nettside, ta kontakt med Mads Bjerke: 958 94 188
For spørsmål om Volvat, ta kontakt med adm.dir Christian W. Loennecken: 920 29 270
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


Om Volvat Medisinske Senter  
Volvat Medisinske Senter er et av landets ledende private helseforetak og ble etablert i Oslo i 1985. I dag har Volvat fire medisinske sentre i Oslo, Bergen, Fredrikstad og Hamar. Volvat i Oslo har sykehusgodkjenning, og kirurgisk avdeling er ISO sertifisert. Volvat har i dag 25 års erfaring med drift av helsetjenester og har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering. Volvat skal være et supplement og et alternativ til det offentlige helsevesen. Det er først og fremst pasientens behov  som står i virksomhetens fokus, og vårt mål er å ha de mest fornøyde pasientene i landet. Christian Loennecken er sjefslege og administrerende direktør i Volvat.

Bilder

Foto Volvat mobil
Foto Volvat mobil
Last ned bilde
Foto Christian Loennecken, Adm. dir og sjeflege, Volvat
Foto Christian Loennecken, Adm. dir og sjeflege, Volvat
Last ned bilde

Dokumenter

Om Volvat

Volvat
Volvat
Borgenveien 2A
0370 Oslo

http://www.volvat.no

Volvat Medisinske Senter er et av landets ledende private helseforetak.
Volvat skal være et supplement og et alternativ til det offentlige helsevesen.

Vi setter først og fremst pasientens behov i fokus, og vårt mål er å ha de mest fornøyde pasientene. Vi har 30 års erfaring med drift av helsetjenester og har et bredt tilbud av medisinske tjenester som strekker seg fra helsefremmende og forebyggende arbeid til behandling og rehabilitering.Hos Volvat får du alt på et sted. Volvat tilbyr konsultasjoner hos allmennleger og spesialister innenfor de fleste fagområder. I tillegg tilbys et bredt spekter av kirurgiske inngrep og fysioterapi. Trenger du øyeblikkelig hjelp, så har vi legevakt ved de fleste av våre sentre.

Følg pressemeldinger fra Volvat

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Volvat på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Volvat

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye