Oda

Lanserer fisk rett fra havet, med ferskhetsgaranti!

Visste du at den ferske fisken du finner i ferskvaredisken hos matbutikkene kan være over en uke gammel? Nå lanserer Norges største matbutikk på nett det som sannsynligvis er Norges ferskeste fisk i dagligvarebransjen. Kolonial.no garanterer at du får fisken samme dag som den er skåret og pakket.
FERSK FISK PÅ DAGEN: Kolonial.no garanterer at du hos dem får fisken hjem til deg samme dagen som den er skåret og pakket. Foto: KOLONIAL.NO

- Hvis bestillingen kommer til oss før klokken 22.30, blir den ferske, hele fisken kuttet, pakket og levert til lageret vårt innen klokken fem om morgenen. Det betyr at vi kan ha helt fersk fisk levert hos kunden bare timer etter bestilling, sier kommersiell direktør, Tor-Erik Aag.

Kolonial.no mener det ikke holder å bare levere "fersk fisk", den skal være superfersk, og gir deg derfor pengene tilbake dersom de ikke holder sin egen ferskhetsgaranti på én dag.

Ved å utnytte alle fordelene selskapet har som nettbutikk kan Kolonial.no gi kundene et best mulig produkt, levert når kunden ønsker. Den ferske fisken som blir lansert i dag er mulig gjennom et tett samarbeid med den anerkjente fisk- og viltgrossisten W. Køltzow.

Få sprellfersk fisk rett på døren

- Køltzow får leveranser av fersk sjømat hver kveld og natt hele uken gjennom. Når de mottar bestillingen blir fiskestykkene håndskåret i 200 eller 400 grams størrelser og pakket personlig til deg. Noen timer senere får du de sprellferske fisken levert på døren, sier en tydelig stolt Aag.

Køltzow, som tidligere bare har levert sine eksklusive råvarer bare til restauranter, hotell og fiskebutikker, garanterer at all fisk og sjømat er fisket av sertifisert bærekraftige bestander.

Fisk kan selges som fersk i ti dager

I en undersøkelse matforskningsinstituttet Nofima utførte for et par år siden, fremgikk det at norske forbrukere trodde en fersk fisk i fiskedisken var maksimalt et par, tre dager gammel. Sannheten er at den gjennomsnittlige holdbarhetstiden som blir satt på fersk fisk er hele 10 dager, ifølge Norsk Sjømatråd.

Dette er ikke godt nok for Kolonial.no, og så trygge er Kolonial.no på at de kan tilby kundene sine den ferskeste fisken — at de innfører en dagsfersk fiskegaranti.

- Kolonial.no lover at fisken er kuttet og bearbeidet hos fiskegrossisten, pakket og deretter levert til kunden innen et døgn, sier Kolonial.nos kommersielle direktør.

Pengene tilbake hvis du finner ferskere fisk

Ifølge regelverket skal fersk fisk merkes med fangst- og slaktedato. Det betyr at du enkelt kan sjekke om Kolonial.no har den ferskeste fiskedisken.

- Sender du et bilde av et sjømatprodukt fra en annen, norsk dagligvarebutikk med en slaktedato ferskere enn den du fikk hos oss, gir vi deg pengene tilbake, lover Aag.

I tillegg til fisk vil Kolonial.no også tilby fersk hummer og blåskjell i den nettbaserte ferskvaredisken. Selskapet vil etter hvert utvide sortimentet og følge opp med sesongens sprellferske sjømat.

Raskest voksende dagligvarekonsept i Norden

Kolonial.no er Nordens raskest voksende selskap innenfor sin kategori. Nettmatbutikken tilbyr dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem til nesten hele Østlandet, eller til hentepunkter hvor kunden selv kan plukke opp dagligvarene.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Slik sjekker du om fisken er fersk!

Du trenger ikke være ekspert for å sjekke om fisken i butikken er god. Følg denne sjekklisten:

Jevn farge: Laksefilet skal ha jevn rødfarge mens torskefilet skal en jevn lys overflate. Hvis overflaten er flekket er det et tegn på at fisken begynner å bli dårlig.

Blank og tørr overflate.

Frisk lukt: Fersk laks lukter friskt. Fersk torsk lukter sjøfrisk eller nøytral til svak fiskelukt. Fisk som begynner å bli dårlig har en sur, kraftig lukt.

Kilde: Matportalen

Tor Erik Aag, kommersiell direktør: 915 46 169

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde

Om Oda

Oda
Nydalsveien 24

24 17 99 99https://oda.com/no/

Oda er Norges største matbutikk på nett. Oda tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter lever på døra.

Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Oda det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.

Følg pressemeldinger fra Oda

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Oda på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Oda