Landslaget vil bidra til søkelys på psykisk helse

De som tar vare på landslagsbilletten på Norge – Kypros får gratisbillett til filmen «Blindsone».

Holandostiftelsen er en ideell stiftelse som arbeider for bevisstgjøring omkring psykisk helse i idretten. I perioden 10. september til 10. oktober kjører de kampanjen "Bry Deg!" som har som målsetting å løfte frem idretten som en viktig samfunnsaktør også når det kommer til psykisk helse.

«Bry Deg»-kampanjen skal utvikle retningslinjer og konkrete verktøy for idrettslag som kan hjelpe dem med å håndtere utfordringer med psykisk helse blant utøvere, ledere, trenere og pårørende.

Dette er et tema som både landslagskaptein Stefan Johansen og Tore Reginiussen er glade for å kunne bidra til å sette søkelys på sammen med resten av landslaget.

-Vi håper vårt engasjement kan være med å øke fokuset på psykisk helse. I idretten som ellers i livet møter man oppturer og nedturer, og det er viktig at vi fanger opp de som har behov for støtte og hjelp. Idretten er en fantastisk arena for å skape store opplevelser, glede og selvtillit, men vi vet også at forventningspress, nederlag og knuste drømmer er en del av virkeligheten, sier landslagskaptein Stefan Johansen og Tore Reginiussen på vegne av landslagsspillerne.

Sammen med Nordisk Film og Holandostiftelsen sørger landslaget og NFF for at alle med billett til kampen Norge -  Kypros får gratisbillett til filmen «Blindsone» - som nettopp setter søkelys på psykisk helse.