LANDSDEKKENDE TILBUD TIL PÅRØRENDE SIKRES

Norske Kvinners Sanitetsforening (N.K.S.) gir et unikt landsdekkende tilbud til rusavhengiges PÅRØRENDE gjennom sine fem Veiledningssentre for pårørende til rusmiddelavhengige. Tilbudet er lavterskel, gis uten henvisning og er gratis!

Sommeren 2013 måtte senteret i Oslo avvikle. N.K.S. Akershus (fylkeslaget) sørger nå for at senterdriften videreføres og at pårørende i Øst-Norge får beholde tilbudet.

N.K.S. Helsehus Akershus as – tidligere N.K.S. Sykehotell nær A-hus (Rektor Wolansvei 11) rehabiliteres og vil romme flere helsevirksomheter blant annet: N.K.S. Veiledningssenter for pårørende til rusmiddelavhengige i Øst-Norge

Offisiell åpning: Onsdag 4. Juni kl. 11.00

Åpning v/ Åge Tovan, ordfører i Lørenskog.

Veiledningssentrene v/ Mette Kalve, direktør i N.K.S. Kløverinstitusjoner

Informasjon om veiledningssenterets tilbud
v/ veilederne, Bjørn Ole Helliksen og Torbjørn Busæt

Norske Kvinners Sanitetsforening (N.K.S.) er Norges største kvinneorganisasjon. Hovedsatsingsområdet er kvinners helse og livsvilkår og organisasjonen bidrar med rundt 100 millioner kroner årlig til lokale tiltak og bevilger hvert år 8-10 millioner kroner til forskning innen kvinnehelse.

Følg saker fra Norske Kvinners Sanitetsforening

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norske Kvinners Sanitetsforening på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Norske Kvinners Sanitetsforening

Maiblomsten blomstrer for barna2.5.2019 11:22:55 CESTPressemelding

Sanitetskvinnene har solgt maiblomsten i over 100 år og har skaffet over 200 millioner kroner til inntekt for folkehelsen. Nå går inntektene til arbeid for barn og unge i landets 650 sanitetsforeninger. – Landet over sørger sanitetskvinner for ulike aktiviteter for barn som skolefrokoster, høytlesning, jentegrupper og drømmedager for barn som har det vanskelig. Sanitetskvinnenes innsats bidrar til sosial utjevning. Ti prosent av barna i Norge bor i familier med vedvarende lav inntekt. Barnefattigdom gjør at barn som står på utsiden av felleskapet påføres en sårbarhet som påvirker dem senere i livet, eksempelvis med lavere utdanning. Når du kjøper maiblomsten støtter du dette arbeidet, sier generalsekretær Grete Herlofson i Norske Kvinners Sanitetsforening. Lesedugnad 4. mai Lørdag 4. mai skal flere sanitetsforeninger rundt omkring i Norge gjennomføre en lesedugnad kl. 13.00. Sanitetskvinnene har et ønske om å sette et større fokus på hvor viktig høytlesning er for barn, både innen språ