LAB Entreprenør AS bygger for Profier og REMA

LAB Entreprenør AS, et selskap i AF Gruppen (AFG), er av Profier og REMA Etablering Vest AS valgt som totalentreprenør for bygging av leiligheter og butikklokaler på Lagunen i Bergen kommune.

Lagunetoppen, Bergen. Illustrasjon: Grieg Arkitekter / Profier

Prosjektet Lagunetoppen består av i alt 217 leiligheter, ca. 7 000 kvm parkeringsanlegg og ca. 1 700 kvadratmeter butikkareal. Prosjektet ligger sentralt på Lagunen i Bergen, like ved Lagunen kjøpesenter og bybanen.

Entreprisen har en verdi på MNOK 464 ekskl. mva. Byggingen forventes å starte i første kvartal 2018 og byggetid vil være 32 måneder.

Satsing på arealeffektivitet i boligutviklingen, optimal tomteutnyttelse og gode kommersielle løsninger for handelsdelen har gitt oss nok en viktig entreprisekontrakt sentralt i Bergen. Vi lykkes best når vi kan samarbeide med våre kunder være grundige i forberedelsene i felleskap, sier adm. direktør Trygve Mo i LAB Entreprenør.

Lagunetoppen, Bergen. Illustrasjon: Grieg Arkitekter / Profier
Oversikt Lagunetoppen, Bergen. Illustrasjon: Grieg Arkitekter / Profier

AF Gruppen er et entreprenør- og industrikonsern. Konsernet omsatte for 12 mrd kroner i 2016 og har i dag ca 3800 medarbeidere. AF Gruppen  er notert på Oslo Børs (AFG).