Kygo – På norsk!

Ved midnatt slipper den internasjonale superstjernen Kygo sin første låt på norsk, «Kem Kan Eg Ringe feat. Store P & Lars Vaular».

I tillegg til sine med-bergensere har Kygo fått med seg den prisvinnende produsentduoen Stargate som prikken over i’en i dette norske stjernelaget. Dette er første gang Kygo gir ut en låt med norske artister. Bergenseren har tidligere jobbet med storheter som Selena Gomez, Ellie Goulding, John Legend, One Republic og Rita Ora.

«Det er veldig gøy å debutere på norsk med disse guttene» sier Kygo til Bergens Tidene og forteller videre hvorfor Store P ble involvert. «Jeg er stor fan. Han lager geniale tekster og har en måte å synge på som er unik. Han skiller seg ut fra andre rappere, som ofte blir ensformige. Store P har sin egen greie».

«Veldig spesielt å jobbe med Kygo, det er jo en maskin jeg aldri har sett maken til. Fikk beaten via broren hans som jeg spiller fotball med, og gikk i studio og laget en skisse» forteller Store P.

«Så traff jeg Kyrre i et annet studio litt senere og arrangerte litt og fant ut av at vi burde få med Lars på låten også. Det at Stargate har vært med å lage beaten er jo og bare helt ellevilt»

«Kem Kan Eg Ringe feat Store P & Lars Vaular» slippes på alle plattformer fredag 14. juni.

Kygo er et av landets desidert største musikalske eksportvarer med flere milliarder avspillinger. Her hjemme har han hatt hele seks nummer én singler på VG-lista, han har vunnet Årets Spellemann, Spellemannpris for Årets Låt og Spellemannpris for Årets Internasjonale Suksess.

Bergensrapperen og musikkprodusenten Petter Skarre Sundby, bedre kjent som Store P har gitt ut musikk som medlem av rapgruppen A-laget og som soloartist. Han vant Spellemannprisen i klassen Urban i 2014 for albumet Regnmannen.

Siden Lars Vaular debuterte som artist i 2003 har han vært en sentral del av den norske urbanscenen. Han har spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

ZadeKing teamer opp med Morgan Sulele på «Ta det rolig»6.6.2019 15:04:53 CESTPressemelding

De siste par årene har vi blitt vant med en jevn strøm med skamløst fengende norskspråklige afropoplåter fra ZadeKing. Låter som «Hun gjør meg vill», «Kumbaya» og «Hola Mamacita» (med Temur) har satt fyr på både dansegulv og radiobølger. Etter å ha gjestet Larsiveli sin P3-listede «Cash kommer inn», følger han nå opp med «Ta det rolig» ft. Morgen Sulele fredag 7. juni- kanskje ZadeKing sin mest personlige låt til nå.

Morgan Sulele teamer opp med OnklP og gir deg sommerlåten "Helt Ærlig"!31.5.2019 12:57:35 CESTPressemelding

Siden gjennombruddet med «Bare Min» har Morgan Sulele vært gjenganger på scener over hele landet, og hitlister over hele Norden. I tillegg til egne låter har han bidratt som vokalist eller låtskriver, og tidvis også co-produsent, for blant annet LOKE, Katastrofe, Marcus & Martinus, Jesper Jenset og Tungevaag & Raaban. Med sistnevnte ble han nominert til svensk Grammis 2019 for låta «All For Love».