Kvinner tar styringen gjennom håndverk

Sammen med kvinnelige håndverkere i India, har IKEA skapt kolleksjonen INNEHÅLLSRIK. Ved å jobbe sammen med sosiale entreprenører, skaper IKEA jobber for dyktige kvinner i deler av verden hvor det trengs aller mest. Engasjementet gir kvinner mulighet til å skape en bedre hverdag for seg selv og lokalsamfunnet. Det skaper ikke bare jobber, men også selvtillit, stolthet, økonomisk selvstendighet, positivitet og forandring.

Last ned flere bilder i mediebanken.

IKEAs initiativ for sosiale entreprenører ble startet i 2013. INNEHÅLLSRIK-kolleksjonen er den sjuende kolleksjonen (limited edition) laget i samarbeid med dyktige kvinnelige håndverkere i India.

Kvinnedagen

Den internasjonale kvinnedagen markeres 8. mars hvert år for å feire kvinners prestasjoner gjennom historien og på tvers av nasjoner. Den er også kjent som FNs dag for kvinners rettigheter og internasjonal fred. Vi ønsker at IKEA som varemerke og arbeidsplass skal oppleves som unik, meningsfylt, til å stole på og som en forkjemper for det gode.  Engasjementet rundt sosiale entreprenører og vårt arbeid med kvinnelige håndverkere i India er et godt eksempel på dette.

Last ned bilder her.

Last ned flere bilder i mediebanken.

IKEA tilbakekaller ELDSLÅGA gasstopp for reparasjon på grunn av CO-utslipp som overskrider EUs grenseverdier24.4.2018 08:00Pressemelding

Som et forebyggende tiltak tilbakekaller IKEA alle ELDSLÅGA gasstopper som er kjøpt før 1. januar 2018 for reparasjon. Dette tiltaket gjør vi som følge av en undersøkelse som ble gjort i Belgia av belgiske myndigheter. Den aktuelle gasstoppen er kun solgt i Europa. En servicetekniker må komme hjem til deg for å løse problemet. Reparasjonen er kostnadsfri.