Kvinnelandslagets tropp til kampene mot Nord-Irland og Slovkia

Troppen til VM-kvalifiseringskampene mot Nord-Irland og Slovakia er tatt ut.

Kampene spilles henholdsvis 15. og 19. september i Fredrikstad og Sarpsborg, og er de første kampene i Norges VM-kvalifisering.

Landslagssjef Martin Sjögren har nå tatt ut de 18 spillerne i troppen.

- Dette er en tropp med mye kvalitet, og vi har en revansjesugen gjeng etter EM. Troppen er redusert fra 23 til 18 spillere, men jeg har likevel funnet plass til Synne Skinnes Hansen for første gang i min periode som landslagssjef. Hun er god en mot en, offensivt, jobber hardt og er en god lagsspiller som vi ønsker å se nærmere på, sier Sjögren.

En spiller som ikke er med i denne troppen, men som forhåpentlivis blir klar til neste, er Isabell Herlovsen.

- Vi hadde håpet å få en kvalitetsspiller som Isabell Herlovsen tilbake i troppen allerede nå, men hun rekker dessverre ikke disse to VM-kvalikkampene. Vi har uansett en fin dialog med Isabell, og forhåpentligvis er hun klar når vi skal møte Nederland, sier Martin Sjögren.

Her er Norges tropp:

Cecilie Fiskerstrand - LSK Kvinner

Ingrid Hjelmseth - Stabæk

Ingrid Moe Wold - LSK Kvinner

Maria Thorisdottir - Klepp

Stine Reinås - Stabæk

Kristine Leine - Røa

Maren Mjelde - Chelsea

Elise Thorsnes - Avaldsnes

Anja Sønstevold - LSK Kvinner

Ingrid Spord - LSK Kvinner

Ingrid Schjelderup - Eskilstuna