Kvinnelandslagets tropp til kampen mot Nord-Irland

Landslagssjef Martin Sjögren har tatt ut 19 spillere til EM-kvalifiseringskampen.

10. april spiller fotballjentene en viktig EM-kvalifiseringskamp mot Nord-Irland på bortebane. Nå er troppen til kampen tatt ut.

- Troppen er basert på Algarve-samlingen. Isabell kommer inn igjen etter å ha vært ute sist. Det er viktig for oss. Noen av de nye på Algarve er fortsatt med, blant annet Ingrid Syrstad Engen som imponerte, sier landslagssjef Martin Sjögren til fotball.no.

Med 23 spillere på Algarve og bare 19 denne gangen er noen spillere ute fra sist.

- Vi har bedre bredde i troppen nå enn for ett år siden. Algarve ga oss noen svar og noen spørsmål. Vi hadde tre og en halv kamp der. Mot Australia og Kina var det ganske bra, mens det var svak innsats mot Portugal, sier Sjögren.

- Nå blir det en annerledes samling enn Algarve. Der var det mange kamper på kort tid. Nå har vi en ganske lang samling med mulighet til å trene godt før kampen. Vi samles en uke før kamp og får god tid til å forberede oss. Det blir bra, fortsetter han.

Sjögren legger ikke skjul på at Norge bør ha tre poeng.

- Det er helt avgjørende for resten av kvaliken at vi vinner kampen. Det gjør vi hvis vi presterer bra, mener han.

Til helgen starter også Toppserien opp igjen. Det er landslagstreneren glad for.

- Det er to runder før vi samles. Det er positivt og gjør at de hjemlige spillerne får spilt et par tellende kamper før vi møtes, avslutter Sjögren.

Her er Norges tropp:

Ingrid Hjelmseth - Stabæk