Samferdselsdepartementet

Kvalitetssikringsrapport om logistikknutepunkt i Bergensregionen er klar

Del

- Dersom vi skal få meir gods over på bane, er det viktig med effektive godsterminalar med tilstrekkeleg kapasitet. Samstundes er det viktig at vi ikkje gjer større investeringar i terminalar enn det som er naudsynt. Vi har no fått ein ny rapport om logistikknutepunkt i Bergensregionen som går gjennom tilrådingane eg fekk frå Jernbaneverket i fjor. Eg vil no setje meg grundig inn i den nye rapporten, seier samferdselsminister Ketil Solvik Olsen.

På oppdrag frå Samferdselsdepartementet og Finansdepartementet har Dovre Group og Transportøkonomisk institutt (TØI) gjennomført ei ekstern kvalitetssikring (KS1) av konseptvalutgreiinga (KVU) for logistikknutepunkt i Bergensregionen som Jernbaneverket overleverte til samferdselsministeren i desember 2015.

Bakgrunnen for konseptvalutgreiinga var at godsterminalen på Nygårdstangen i dag ikkje har kapasitet til å møte den venta auken i godstransport på jernbane. Det blei òg peikt på at dagens terminal er sentralt plassert i Bergen, i eit område som er godt eigna for byutvikling.

Jernbaneverket: Ny terminal i Rådal eller på Unneland på lengre sikt
I konseptvalutgreiinga tilrådde Jernbaneverket eit delt konsept. Etaten gikk inn for at den vidare planlegginga bør ta utgangspunkt i at godsterminalar for sjøtransport og jernbanetransport i Bergensregionen heller ikkje i framtida skal vere samlokaliserte.     

Jernbaneverket tilrådde å vidareutvikle dagens godshamn på Dokken. Etaten konkluderte vidare med at ei modernisering av jernbanegodsterminalen på Nygårdstangen vil gjere det mogleg å bruke terminalen i 10-20 år framover, men at denne løysinga ikkje er eigna på endå lengre sikt. Jernbaneverket gjekk difor inn for at ein då bør byggje ein ny jernbaneterminal på utsida av sentrum som erstatning for Nygårdstangen.

Lokaliseringsalternativa Rådal og Unneland blei vurderte til å vere like godt eigna. Jernbaneverket tilrådde ei rask avklaring av lokalisering, mellom anna fordi aktørar innan transportnæringa som i dag vurderer flytting då kan etablere seg i nærområdet til den framtidige terminalen.

Ekstern kvalitetssikrar tilrår modernisering av Nygårdstangen  
Dovre Group og TØI og har òg kome fram til at vidare planlegging bør ta utgangspunkt i at godsterminalar for sjøtransport og jernbanetransport ikkje skal vere samlokaliserte i framtida. Dei to kvalitetetssikrarane meiner òg at modernisering av godsterminalen på Nygårdstangen er eit riktig val, og at dette vil gi tilstrekkeleg kapasitet heilt fram til rundt 2040.

Moderniseringsalternativet er det einaste med positiv netto nytte. Kvalitetssikringsrapporten tilrår difor at modernisering av terminalen på Nygårdstangen blir vald som jernbaneløysing, eventuelt supplert med ei avgjerd om lokalisering av ein ny terminal. Rådal og Dyngeland er vurderte som dei to beste lokaliseringsalternativa av TØI og Dovre Group. 

Vidare prosess
Både konseptvalutgreiinga frå Jernbaneverket og kvalitetssikringa frå Dovre Group ogTØI og blir ein del av eit breitt grunnlag når regjeringa skal ta stilling til den framtidige handteringa av gods på bane i Bergensregionen.

For fleire opplysningar – sjå:

Nøkkelord

Kontakter

Om Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet
Akersgata 59 (R5)
Oslo

22 24 90 90http://sd.dep.no

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for post- og televirksomheten, for luftfarts-, veg- og jernbanesektoren, for riksvegferjene, kystforvaltningen og havne- og sjøtransportpolitikken.

Følg saker fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Samferdselsdepartementet

Ber Jernbanedirektoratet vurdere forbedringsmuligheter for Kongsvingerbanen17.7.2018 11:08Pressemelding

- Kongsvingerbanen spiller en viktig rolle for mange ulike deler av jernbanen nordøst for Oslo. For titusenvis av reisende er den primært en kjærkommen pendlerstrekning for stor-Oslo. Samtidig er den en viktig kobling for jernbanen mellom Norge og Sverige, hvor vi har sett stor trafikkvekst på persontogene mellom Oslo og Stockholm. Også næringslivet setter pris på strekningen, siden godstogene mellom Sør-Norge og Nord-Norge kjører på denne banen på sin tur via Sverige. Denne mangfoldige suksessen gjør at kapasiteten på jernbanestrekningen er i ferd med å bli sprengt. Derfor starter vi nå arbeidet med å se på løsninger for hvordan Kongsvingerbanen kan utvikles for å løse fremtidens transportbehov enda bedre, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Regjeringen følger opp Nasjonal transportplan med ny handlingsplan for kollektivtransport5.7.2018 13:56Pressemelding

– Bedre kollektivløsninger vil gi folk flest bedre mobilitet og større fleksibilitet i hverdagen. I byene kan bedre kollektivløsninger bidra til å gjøre privatbilen overflødig for mange. Derfor har vi prioritert kollektivtransporten høyt i Nasjonal transportplan, og derved kan en rekke byer øke sin lokale satsing på kollektivtrafikk kraftig. I denne handlingsplanen for kollektivtransport vil framkommelighet, miljø og teknologi få en sentral rolle på veien mot morgendagens løsninger, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Avtale med Norges televisjon sikrer formidling av TV-signaler og flere frekvensressurser til mobilt brebånd og 5G3.7.2018 17:10Pressemelding

Samferdselsdepartementet og Kulturdepartementet har i dag signert en avtale med Norges televisjon (NTV). Avtalen innebærer at kringkastingstjenester (TV-signaler) fortsatt formidles i bakkenettet frem til NTVs konsesjon utløper sommeren 2021. I tillegg sikrer avtalen at frekvensene i 700 MHz-båndet kan brukes til mobilkommunikasjon og etterhvert 5G fra 1. november 2019.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom