KuToppen-albumet er ute nå!

Storfilmen om KuToppen kommer 19. oktober, men allerede nå kan du baske deg i all den vanvittig gode musikken til filmen!

Den 19. oktober er det duket for en film- og musikkfest av det sjeldne slaget for barna. Da kommer nemlig den store KuToppen-filmen på kino her i Norge, og med den følger en festival av et soundtrack med en bråte kjente artister!

Mens du venter på filmen, kan du allerede i dag høre all musikken på KuToppen-albumet. Her finner du musikk fra både Emilie Nicolas, Lisa Børud, Odd Nordstoga, Arif & Unge Ferrari, Black Debbath, og mange, mange flere.

Hør hele albumet her!

– Vi ønsket oss et bredt spekter av ledende norske artister som på hver sin måte preger musikkbildet, og kastet ut følere i alle kanter. Responsen vi fikk var mer enn våre villeste drømmer! Makan til soundtrack skal du lete lenge etter, sier produsentene Ove Heiborg og Fredrik Kiøsterud hos Qvisten Animation, som står bak filmen med Dyreparken.

I hele juli er det Gårdskonsert på KuToppen i Dyreparken. Låtene herfra er også med på albumet!

– Med konserter i Parken, bøker, film og dette fantastiske albumet som lanseres i dag, setter vi KuToppen på kartet én gang for alle. Sammen med Qvisten og Grappa, samt flere andre samarbeidspartnere, gleder vi oss over å skape et moderne KuToppen-univers som vil glede barn i mange år fremover, sier direktør i Dyreparken, Per Arnstein Aamot.

Om artistene:

Emilie Nicolas - "Stor stjerne". Emilie Nicolas startet å skrive musikk i ung alder og for debutalbumet vant hun to Spellemannspriser. Sangen «Stor stjerne» handler om Klaras drøm om å bli en stjerne.

Sol Heilo - "Le bare". Sol Heilo, har blant annet vært sentral i Katzenjammers arrangementer og komposisjoner, og kan spille alle musikksjangere.«Le bare» er en låt om at når man har en venn så går alt så mye lettere.

Odd Norstoga og Eva Weel Skram - "Tru". To av landets største artister samarbeider om en sang om å beholde trua selv om alt ikke gikk som man hadde håpet. Odd Norstoga ønsket selv å ha meg Eva Weel Skram på sangen, og heldigvis takket hun ja.

Philip Emilio - «Som dem». I sitt debutår (2017) var Philip Emilio med på å forme en ny æra av norsk urban musikk. Han er kjent for sin melodiøse tilnærming til musikken, blandet med historier fra sitt eget liv. Han har tatt landet med storm med sine hits som «Pelikaner», «Skamløs» og «Følsom». Sangen «Som dem» handler om vennskap.

Arif & Unge Ferrari - "Tunaraha". Karrierene til de to hiphop og r&b-artistene har hittil kun gått en vei, oppover, og ingenting tyder på at trenden skal snu. Vi er stolte av deres bidrag på KuToppen. En sang som Klaras konkurrenter danser til på en stjernetalentiade i byen.

Black Debbath - "Gravensteins monster". Black Debbath har snart 20 årsjubileum og er kjent for sine tunge riff, samt humoristiske og politiske tekster. «Gravensteins monster» er fugleskremselets låt om å ta over KuToppen.

Vidar Busk - "Ferdig med det". Vidar Busk er en av Norges fremste rock- og bluesgitarister, og han har blant annet blitt kåret til årets artist under Spellemannsprisen i 1998. Hans bidrag er til filmen er Mosks låt med bandet sitt på låven.

Lisa Børud - "Milkshake". Lisa Børud er blant annet kjent fra NRKs Stjernekamp og Børud-familien. Hun albumdebuterte allerede som 5-åring og var håndplukket danser for Alexander Rybak under årets Melodi Grand Prix.

Sol Heilos dag i «Hver gang vi møtes»16.2.2019 11:20:13Pressemelding

I går kom endelig det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet, og i kveld er det duket for Sol Heilos dag. Musikken fra kveldens episode kan du høre allerede nå! – Unni Wilhelmsen, som er min venninne og har vært med i «Hver gang vi møtes» tidligere, sa til meg: «Dette MÅ du si ja til.» Og da ble det ja! Jeg elsker utfordringer. Å få møte så flotte artister med ulike sjangre og tolke deres låter blir både utfordrende og blir garantert veldig gøy. Det sa Sol Heilo i forkant av innspillingen til årets sesong av «Hver gang vi møtes». I kveld er det hennes tur til å bli hyllet, og vi sier som Sol selv: dette blir garantert veldig gøy! Sol Heilo er komponist, artist, musiker, musikkprodusent, arrangør, designer og kostymedesigner. Sol har gjort internasjonal karriere med bandet Katzenjammer og spilt for fulle konsertarenaer og viktigste festivalene rundt i Europa. Sol Heilo er multiinstrumentalist og arbeider innen flere musikksjangre. Hun er musikkprodusent, og i tillegg til å l

Det store «Hver gang vi møtes»-albumet er ute nå15.2.2019 14:05:52Pressemelding

Det offisielle «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet inneholder 24 høydepunkter fra årets sesong av suksesserien. Den åttende sesongen av TV2s «Hver gang vi møtes» finner sted på Vestre Kjærnes gård utenfor Moss, og i år er det Elisabeth Andreassen, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, Sol Heilo, Tom Mathisen, Lars Bremnes og Petter «Katastrofe» Kristiansen som byr seere og lyttere inn på uforglemmelige musikalske øyeblikk, historier, hygge og moro. Og i dag kan du endelig høre det store «Hver gang vi møtes - Sesong 8»-albumet! Her finnes 24 minneverdige låter fra årets sesong, som blant annet inkluderer Bettans cover av «When Heroes Are Made», Sol Heilos versjon av «Hold On Be Strong», og ikke minst Petter Katastrofes nytolkning av «La det swinge». Albumet gis ut på Grappa Musikkforlag og er tilgjengelig der du kjøper og hører musikk nå. «Hver gang vi møtes» produseres av TV2 og Mastiff.

Tom Mathisens dag i «Hver gang vi møtes»9.2.2019 16:35:39Pressemelding

Gjør deg klar, for i kveld er det duket for fest i regi av alles kjære Tom Mathisen i «Hver gang vi møtes». Hør musikken i kveldens episode allerede nå! – Jeg takket ja til å være med i «Hver gang vi møtes» fordi dette er et tv-konsept som fremmer artistenes virke og jeg som jeg som musiker kan stå for. Som komiker kommer jeg vel ikke unna å bruke humor når jeg fremfører versjoner av de andre artistenes låter. Vi har allerede vært vitne til mange festlige og fine øyeblikk med Tom Mathisen i årets sesong. Med andre ord har du mye godt i vente i kveldens episode, og gjengen har plukket kremen av klassikere fra Mathisens karriere på det som er hans dag! Komiker, musiker og skuespiller Tom Mathisen var i perioden 1977 til 1984 medlem av den kjente komigruppen Prima Vera med Jahn Teigen og Herodes Falsk. Prima Vera ble kjent for å parodiere kjente artisters melodier med fjollete og sarkastiske tekster på norsk. Gruppen mottok hedersprisen under Komiprisen 2014. Mathisen og Falsk dannet en e

Nytt album fra Hans Fredrik Jacobsen ute nå8.2.2019 15:22:49Pressemelding

ØRE er Hans Fredrik Jacobsens hyllest til alle musikeres viktigste organ. Gjennom solospill og samspill med seg selv og andre, samt en horde av instrumenter, viser han veien i sitt genreoverskridende musikklandskap. Albumet er ute på Heilo i dag. Å lytte, både til seg selv og andre, er det en musiker gjør aller mest. «Å spille på øret» er en betegnelse som de fleste kjenner til. Det finnes mange musikere som har lært det de kan «på øret», det er den vanligste form for læring i alle folkelige tradisjoner verden over, men også innenfor mange andre musikkformer. Øret kan oppfatte ting som aldri kan skrives ned på noter, og mye musikk kan bare læres på øret, fordi det er umulig å notere den ned. Solo og samspill Musikken på dette albumet veksler mellom solospill, samspill, og låter der Hans Fredrik Jacobsen leker seg i studio med «trick-innspillinger», som det het i gamle dager, der han spiller alle instrumentene selv. Han har laget det meste av musikken, men det er også med noen tradlåter