KuToppen-albumet er ute nå!

Storfilmen om KuToppen kommer 19. oktober, men allerede nå kan du baske deg i all den vanvittig gode musikken til filmen!

Den 19. oktober er det duket for en film- og musikkfest av det sjeldne slaget for barna. Da kommer nemlig den store KuToppen-filmen på kino her i Norge, og med den følger en festival av et soundtrack med en bråte kjente artister!

Mens du venter på filmen, kan du allerede i dag høre all musikken på KuToppen-albumet. Her finner du musikk fra både Emilie Nicolas, Lisa Børud, Odd Nordstoga, Arif & Unge Ferrari, Black Debbath, og mange, mange flere.

Hør hele albumet her!

– Vi ønsket oss et bredt spekter av ledende norske artister som på hver sin måte preger musikkbildet, og kastet ut følere i alle kanter. Responsen vi fikk var mer enn våre villeste drømmer! Makan til soundtrack skal du lete lenge etter, sier produsentene Ove Heiborg og Fredrik Kiøsterud hos Qvisten Animation, som står bak filmen med Dyreparken.

I hele juli er det Gårdskonsert på KuToppen i Dyreparken. Låtene herfra er også med på albumet!

– Med konserter i Parken, bøker, film og dette fantastiske albumet som lanseres i dag, setter vi KuToppen på kartet én gang for alle. Sammen med Qvisten og Grappa, samt flere andre samarbeidspartnere, gleder vi oss over å skape et moderne KuToppen-univers som vil glede barn i mange år fremover, sier direktør i Dyreparken, Per Arnstein Aamot.

Om artistene:

Emilie Nicolas - "Stor stjerne". Emilie Nicolas startet å skrive musikk i ung alder og for debutalbumet vant hun to Spellemannspriser. Sangen «Stor stjerne» handler om Klaras drøm om å bli en stjerne.

Sol Heilo - "Le bare". Sol Heilo, har blant annet vært sentral i Katzenjammers arrangementer og komposisjoner, og kan spille alle musikksjangere.«Le bare» er en låt om at når man har en venn så går alt så mye lettere.

Odd Norstoga og Eva Weel Skram - "Tru". To av landets største artister samarbeider om en sang om å beholde trua selv om alt ikke gikk som man hadde håpet. Odd Norstoga ønsket selv å ha meg Eva Weel Skram på sangen, og heldigvis takket hun ja.

Philip Emilio - «Som dem». I sitt debutår (2017) var Philip Emilio med på å forme en ny æra av norsk urban musikk. Han er kjent for sin melodiøse tilnærming til musikken, blandet med historier fra sitt eget liv. Han har tatt landet med storm med sine hits som «Pelikaner», «Skamløs» og «Følsom». Sangen «Som dem» handler om vennskap.

Arif & Unge Ferrari - "Tunaraha". Karrierene til de to hiphop og r&b-artistene har hittil kun gått en vei, oppover, og ingenting tyder på at trenden skal snu. Vi er stolte av deres bidrag på KuToppen. En sang som Klaras konkurrenter danser til på en stjernetalentiade i byen.

Black Debbath - "Gravensteins monster". Black Debbath har snart 20 årsjubileum og er kjent for sine tunge riff, samt humoristiske og politiske tekster. «Gravensteins monster» er fugleskremselets låt om å ta over KuToppen.

Vidar Busk - "Ferdig med det". Vidar Busk er en av Norges fremste rock- og bluesgitarister, og han har blant annet blitt kåret til årets artist under Spellemannsprisen i 1998. Hans bidrag er til filmen er Mosks låt med bandet sitt på låven.

Lisa Børud - "Milkshake". Lisa Børud er blant annet kjent fra NRKs Stjernekamp og Børud-familien. Hun albumdebuterte allerede som 5-åring og var håndplukket danser for Alexander Rybak under årets Melodi Grand Prix.

Einar Flaa er klar med andre singel fra kommende album20.7.2018 07:51Pressemelding

Einar Flaa tilbringer ikke nødvendigvis nattesøvnen i senga si. Han sover ofte ute på verandaen, under stjernehimmelen i vind, regn, sludd og snø ute på Skedsmokorset. Det er slik han trives best: å være nær naturen, og nå lager han musikk om sin kjærlighet for nettopp den. – På "Country Man" kommer jeg ut av skapet som naturelsker. Låten handler om å erkjenne hvem man er, og å leve det ut, forteller Einar om hans kommende singel, som også er oppfølgeren til "So Called Friend" som kom i begynnelsen av juni. Begge låtene er utsøkte smakebiter på Einars kommende album, som han selv betegner som en miljøplate. Før den kommer i høst er det bare å nyte "Country Man", som du kan høre her. Store, kompliserte spørsmål er trukket inn i Einars jordnære univers. Låtene handler om vinteren som forsvant, om havet som igjen vil sluke Einars hjemsted Melsomvik. Om nærhet til naturen, om frustrasjon og sinne over menneskers manglede kursendring, om fattig og rik, om håp og om å ikke gi opp. "Country M

Trudy & Dave følger opp med sterk andresingel8.6.2018 11:23Pressemelding

Om du er på jakt etter musikk som matcher det eventyrlige sommerværet, har vi noe for deg. Det er svært gledelig å melde at andre singel fra Trudy & Dave endelig er ute! "Call Home" speiler en litt annen side ved duoen enn mørke, kraftfulle "Force of Nature" som kom tidligere i april. Denne singelen er noe lystigere, men likefullt lekker, harmonisk og fornøyelig musikk fra disse to sterke stemmene. Duoen har fått mye skryt for sine låtskriverevner - sammen og hver for seg - og her får de vist frem sin storyteller-side med en historie om hvordan det kan oppleves når barna begynner å bli store og flytte hjemmefra. Johanna Demker og Alf Bretteville har tidligere vært kjent under navnene Hjerteknekt og Bretteville på 90-tallet, og er å anse som veteraner innenfor norsk roots/americana. Hør "Call Home" her og nå!