KTV Group vinner kontrakt i Sør-Korea

KTV Group har under omstilling fra det fallende markedet inne olje og gass i Norge, funnet nye markeder i Sør-Korea.

Arbeidet opp mot Sør-Korea startet allerede i 2015, og nå er første kontrakt på plass. Denne gangen er det rengjøring av HVAC på Statoils Mariner plattform som skal utføres. Plattformen er under bygging i Sør-Korea.
Vi ser at Sør-Korea ønsker å benytte leverandører med forståelse for kvalitetstandarden INSTA 800, og kunnskap rundt CDB-cleaning. Det er her KTV Group har kommet på banen som en attraktiv leverandør, sier Kennet Nilsen, daglig leder i KTV Group.
Siden 1992 har vi levert rengjøringstjenester under en rekke prosjekter både innen vedlikehold, klassing og nybygg, men vi opplevde som de fleste andre at markedet nærmest forsvant i Norge i 2014/15, sier Nilsen. Han er glad for å komme i gang i et marked som er større enn det vi har hatt i Norge, og ser positivt på videre utvikling i det Sør-Koreanske markedet.

KTV Group ble stiftet i Norge i 1992 av gründer Kennet Nilsen. Selskapet har bygget solid kompetanse innen vedlikehold til olje, gass og eiendoms sektorene. KTV Group er i dag tilstede i flere verdensdeler, og vi kan tilby verdensomspennede tjenester.

Vi er aktivt ute og søker partnere for etablering i alle land og nasjoner, og har utviklet en helt unik partneravtale.  Våre produkter og tjenester skiller seg klart fra mange andre leverandører, spesielt med våre unike vedlikeholdsavtaler hvor vi overtar vedlikeholdsansvar.

Strategi for selskapet er langsiktig og over mange generasjoner. Vi har evnen til å tenke langt frem, og vi mener store deler av vedlikehold kommer til å bli utført av roboter, kontrollert via datamaskin.

Vår FoU-avdeling har allerede skapt mye innen roboteknologi, og ikke minst markedstilpassede produkter og tjenester. Denne prosessen i selskapet vil aldri stoppe, og vi har evnen til å tenke det andre ikke tør.