KTV Group etablerer seg i Sør-Korea

KTV Group etablerer selskapet KTV Group Korea sammen med Integrated Solutions of Marine & Offshore i Sør-Korea.

En lokal leverandør til verftene i Sør-Korea, Integrated Solutions of Marine & Offshore blir en del av den nye virksomheten.
– Vi har en ambisjon om å være en internasjonal aktør. Dette ønsker vi å gjennomføre sammen med lokale partnere i alle de landene vi går inn i. Slike samarbeid innebærer at vi minimerer den økonomiske risikoen, fordi vi allerede har lokale ressurser som bidrar og som kjenner kulturen, sier administrerende direktør Kennet Nilsen i KTV Group.
I Sør-Korea jobber vi nå konkret med flere prosjekter, hvor hovedfokuset er CDB-rengjøring. Kort fortalt er dette rengjøring under bygging og/eller nedvask før overlevering av skip eller rigger.
Et av prosjektene vi jobber med priser på nå, er CDB Cleaning for Johan Sverdrup prosjektet på Samsung-verftet, sier Nilsen.
– Vår lokale partner i Sør-Korea, Integrated Solutions of Marine & Offshore, har over flere generasjoner levert tjenester og utstyr til verftene, og vi er meget glad for å ha fått på plass en slik avtale med dem.
ISMO får med eierskap i KTV Group Korea, også en mulighet til å utvide sine tjenester til eksisterende kunder. Vi merket under møter med de lokale verftene, at de foretrekker selskaper med lokal forankring og med international kompetanse, sier Nilsen
Vi tror at vårt norske utgangspunkt veier positivt, og også fordi vi har flere internasjonale referansekunder. Som mange andre ser også vi muligheten for å skape ny aktivitet i Sør-Korea, spesielt med aktivitet opp mot bygging av skip og rigger, avslutter Kennet Nilsen i KTV Group.

KTV Group ble stiftet i Norge i 1992 av gründer Kennet Nilsen. Selskapet har bygget solid kompetanse innen vedlikehold til olje, gass og eiendoms sektorene. KTV Group er i dag tilstede i flere verdensdeler, og vi kan tilby verdensomspennede tjenester.Vi er aktivt ute og søker partnere for etablering i alle land og nasjoner, og har utviklet en helt unik partneravtale. Våre produkter og tjenester skiller seg klart fra mange andre leverandører, spesielt med våre unike vedlikeholdsavtaler hvor vi overtar vedlikeholdsansvar.Strategi for selskapet er langsiktig og over mange generasjoner. Vi har evnen til å tenke langt frem, og vi mener store deler av vedlikehold kommer til å bli utført av roboter, kontrollert via datamaskin.Vår FoU-avdeling har allerede skapt mye innen roboteknologi, og ikke minst markedstilpassede produkter og tjenester. Denne prosessen i selskapet vil aldri stoppe, og vi har evnen til å tenke det andre ikke tør.