Kruse Smith jakter ny leder i region Øst

Odd-Egil Djøseland trer til side som regiondirektør for Kruse Smith på Østlandet etter 4 år i stillingen. Distriktssjef Haakon Løberg konstitueres i stillingen og arbeidet med å rekruttere ny regiondirektør er iverksatt.

Etter til sammen 11 år med pendling til henholdsvis Haugesund og Oslo fant rogalendingen tiden moden for en fastere base i hjemfylket.

- Odd-Egil har lagt ned en formidabel innsats for Kruse Smith konsernet i sin lederperiode og jeg skulle gjerne sett at han hadde takket ja til å jobbe videre som regiondirektør for Øst. Han har stor kapasitet og kjenner bransjen meget godt, men etter mange års pendling er det ikke vanskelig å forstå hans valg, sier konsernsjef Heidi Wolden.

Djøseland understreker at oppholdet i Oslo har gitt han et svært positivt møte med nye bransjekolleger, konkurrenter og samarbeidspartnere.

- Region Øst har hatt en positiv utvikling i den tiden jeg har hatt gleden av å lede kontoret med omsetningsvekst, resultatforbedring og kompetanseheving.  At regionen har en høy ordrereserve et godt stykke fremover i tid, gjør at Øst er godt rustet for videre utvikling og vekst. Dette var et punkt som bidro til å gjøre mitt valg enklere, sier Odd-Egil Djøseland.

Klar for nye utfordringer

Med base i hjemfylket stiller Djøseland seg til disposisjon for Kruse Smith i enkeltsaker en tid fremover, blant annet som støtte til ny konstituert leder i region Øst.

- Sammen med Odd-Egil vi vi bruke litt tid på å vurdere nye oppgaver for han på Forus. Han har en bakgrunn og erfaring som er attraktiv, sier Heidi Wolden.

Odd-Egil påpeker at han er klar for nye utfordringer.

Min kompetanse og erfaring tilsier at jeg har noe å bidra med også i Rogaland. Jeg vil bruke noe tid på finne ut av veien videre, enten det blir i eller utenfor Kruse Smith avslutter Odd-Egil Djøseland

38 14 56 00http://www.kruse-smith.no/

Kruse Smith er et solid, innovativt og framtidsrettet entreprenør- og boligkonsern med nasjonalt nedslagsfelt. Våre forretningsområder er bygg, byggfornyelse, anlegg samt bolig- og eiendomsutvikling.

Vi er en solid familiebedrift med rundt 900 ansatte, og våre røtter går tilbake til 1935. Kruse Smith har både musklene og erfaringen til å realisere de mest omfattende og komplekse prosjekter. Vi fokuserer mye på prosjektenes tidligfase for å optimalisere både prosesser og sluttresultater

Gode idéer er en forutsetning for å lykkes – også for oss.

Vi mener at du som ledende aktør må dra lasset. For å lede an i utviklingen må du evne å identifisere, foredle og realisere de virkelig gode ideene. Derfor er FRA IDÉ TIL VIRKELIGHET vår visjon i Kruse Smith. En visjon vi er stolt av å strekke oss etter – gjennom kreativitet, kompetanse og finansiell tyngde.