Norges speiderforbund

Kronprins Haakon på tur med speidere

H.K.H. Kronprins Haakon skal delta på en speidertur mandag 7. september sammen med speidere fra Asker 1 og 1. Skaugum speidergrupper.

Turen arrangeres i forbindelse med Friluftslivets år (FÅ15). Norges speiderforbund er glad for at Kronprinsen har valgt å delta på en aktivitet sammen med speiderne for å markere FÅ15. H.K.H. Kronprins Haakon er høy beskytter for FÅ15.

Kronprinsen skal gå en tur i nærområdet sammen med Asker 1 og 1. Skaugum speidergrupper. Han skal få være med på matlaging over bål og lek ute i naturen sammen med speiderne.

I Norge er det 30 000 speidere. Gjennom aktiviteter, utfordringer og opplevelser i skogen, på fjellet og ved og på sjøen lærer speiderne å ta ansvar for seg selv og andre og for naturen. I FÅ15 har speidergrupper over hele landet invitert barn og voksne med seg for å oppleve det enkle speiderfriluftslivet, fra #nattinaturen med overnatting utendørs, til treklatring og bruk av kniv, øks og sag. Nylig fikk Norges speiderforbund og Norges KFUK-KFUM-speidere overrakt Friluftslivets hederspris for 2015 for sitt arbeid med å formidle natur- og friluftslivsglede til barn og unge.

Det vil bli tatt still- og levende bilder, og det er lagt opp til fotopool.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Christian Lagaard, kommunikasjonsrådgiver ved Slottet, tlf.: 974 74 755.

Kirvil Kaasa, kommunikasjonssjef i Norges speiderforbund, tlf.: 993 64 570.

Om Norges speiderforbund

Norges speiderforbund
PB 6910 St. Olavs plass

22 99 22 30http://www.speiding.no

Følg saker fra Norges speiderforbund

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges speiderforbund på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Norges speiderforbund