Krøderen Camping er favoritt i nasjonal kåring

Krøderen Camping leder nå avstemmingen i kåringen av Norges Campingfavoritt 2017. Blant over tusen campingplasser i landet er Krøderen Camping en av de som er nominert, og i innspurten av konkurransen ligger campingplassen på Krøderen an til å vinne - med Dokka Camping hakk i hel.

Gule Sider kårer for tredje året på rad Norges campingfavoritt. I Norge finnes over 1000 campingplasser og nesten hver femte nordmann er på campingferie i Norge i sommer.

- I Norge har alle et forhold til camping. Noen omtaler camping som «harry» mens andre elsker det og drar på campingferie hvert år. Mange har også funnet sin faste favorittcampingplass. Med kåringen "Min campingfavoritt" ønsker vi å fremme de lokale virksomhetene bak campingplassene, og å finne og hedre hele Norges campingfavoritt, sier Erik Neergaard, markedssjef i Gule Sider.

Rundt 250 campingplasser er så langt nominert og over 4500 stemmer har kommet inn fra campinggjester som vil løfte frem sin favoritt. Campingplasser som har mobilisert godt i årets konkurranse i tillegg til Krøderen er blant andre Vegset Camping på Snåsa, Aurdal Fjordcamping, Tornes Fjordcamping i Romsdal og Fagernes Campingpark. Laftetunet Hytte og Fritidssenter på Dokka ligger foreløpig an til en andreplass bak campingplassen på Krøderen, og det er få stemmer som skiller de to campingplassene i tet.

– Det er flott å se at så mange stemmer på sine campingfavoritter. Det lokale næringslivet er viktige for små lokalsamfunn, og det er nettopp disse vi ønsker å sette fokus på med denne kåringen. Nå håper jeg at alle som har en favoritt kaster seg på og gir sin stemme slik at vi kan kåre hele Norges campingfavoritt, sier Neergaard.

Avstemmingen går frem til 12. august, og du kan gi din stemme på mincampingfavoritt.no

Foreløpig Topp 10 i kåringen av Norges campingfavoritt:

1. Krøderen Camping AS
  2. Laftetunet Hytte og Fritidssenter, Dokka Camping