Kristoffer Gregersen (22) fra Tjøme kan bli konsernsjef i sommer

20.3.2017 07:00 | Adecco

Blant over 4000 søkere er Kristoffer Gregersen (22) fra Tjøme fortsatt med i kampen om Norges mest populære sommerjobb, med en lønn på 100.000. Nå skal han og ni andre kjempe om jobben i et assessmentsenter.

Kristoffer Gregersen.
Kristoffer Gregersen. - Kristoffer utmerket seg gjennom sine gode tanker rundt lederskap, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Han er en lagspiller som er opptatt av å gjøre det han kan for å få frem det beste i de han skal jobbe sammen med, samtidig som han klarer å håndtere utfordrende situasjoner.

Dette er syvende året at Adecco er på jakt etter Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for 5000 ansatte, med en lønn på 100.000. Kristoffer er en av 10 finalister som har kommet gjennom et ekstremt trang nåløye: Over 4000 søkte på sommerjobben.

Finalistene er alle ledertalenter

– De har vært gjennom en tøff prosess som er grundigere enn mange ordinære topplederrekrutteringer, sier Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Finalistene er alle ledertalenter og det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.

Kristoffer kommer fra Tjøme og tar en BSc Economics (with Honours)ved University of Warwick. – Kristoffer utmerket seg gjennom sine gode tanker rundt lederskap, sier Sneve. – Han er en lagspiller som er opptatt av å gjøre det han kan for å få frem det beste i de han skal jobbe sammen med, samtidig som han klarer å håndtere utfordrende situasjoner.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

• 7500 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
  • 4000 deltok i søknadsprosessen og ble bedt om å sende inn søknadsbrev og CV.
  • Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en logisk resonneringstest.
  • De 100 beste gikk vider til integritetstest og videointervju.
  • Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
  • 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 30. mars.

Vinneren kåres 30. mars

Finalistene skal nå gjennomføre et assessmentsenter der de evalueres av en jury. I løpet av dagen annonseres vinneren. I juryen sitter konsernsjef i Adecco, Torben Sneve, Administrerende direktør for Schneider Electric, Dagfinn Ringås, managing partner i Great Place to Work, Jannik Krohn Falck,  direktør for Badenoch & Clark Leif Feiring og HR- direktør i Adecco Elham Binai.

Vil du følge Kristoffer på assessmentsenteret? Følg Adecco Norge på Facebook, vi kjører livestreaming.

Finalistene i Konsernsjefen 2017:

Navn

Alder

Studiested

Studerer

Dina Mikalsen

Siviløkonom

Eilev Haukaas

Norges Handelshøyskole (NHH)

Bachelor i økonomi og administrasjon

Elisabeth Kristiane Holst

Lovisenberg Diakonale Høgskole