Kristoffer Gregersen (22) fra Tjøme kan bli konsernsjef i sommer

Blant over 4000 søkere er Kristoffer Gregersen (22) fra Tjøme fortsatt med i kampen om Norges mest populære sommerjobb, med en lønn på 100.000. Nå skal han og ni andre kjempe om jobben i et assessmentsenter.

Kristoffer Gregersen.
Kristoffer Gregersen. - Kristoffer utmerket seg gjennom sine gode tanker rundt lederskap, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Han er en lagspiller som er opptatt av å gjøre det han kan for å få frem det beste i de han skal jobbe sammen med, samtidig som han klarer å håndtere utfordrende situasjoner.

Dette er syvende året at Adecco er på jakt etter Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for 5000 ansatte, med en lønn på 100.000. Kristoffer er en av 10 finalister som har kommet gjennom et ekstremt trang nåløye: Over 4000 søkte på sommerjobben.

Finalistene er alle ledertalenter

– De har vært gjennom en tøff prosess som er grundigere enn mange ordinære topplederrekrutteringer, sier Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. – Finalistene er alle ledertalenter og det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.

Kristoffer kommer fra Tjøme og tar en BSc Economics (with Honours)ved University of Warwick. – Kristoffer utmerket seg gjennom sine gode tanker rundt lederskap, sier Sneve. – Han er en lagspiller som er opptatt av å gjøre det han kan for å få frem det beste i de han skal jobbe sammen med, samtidig som han klarer å håndtere utfordrende situasjoner.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

• 7500 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
  • 4000 deltok i søknadsprosessen og ble bedt om å sende inn søknadsbrev og CV.
  • Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en logisk resonneringstest.
  • De 100 beste gikk vider til integritetstest og videointervju.
  • Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
  • 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 30. mars.

Vinneren kåres 30. mars

Finalistene skal nå gjennomføre et assessmentsenter der de evalueres av en jury. I løpet av dagen annonseres vinneren. I juryen sitter konsernsjef i Adecco, Torben Sneve, Administrerende direktør for Schneider Electric, Dagfinn Ringås, managing partner i Great Place to Work, Jannik Krohn Falck,  direktør for Badenoch & Clark Leif Feiring og HR- direktør i Adecco Elham Binai.

Vil du følge Kristoffer på assessmentsenteret? Følg Adecco Norge på Facebook, vi kjører livestreaming.

Finalistene i Konsernsjefen 2017:

Navn

Alder

Studiested

Studerer

Dina Mikalsen

Siviløkonom

Eilev Haukaas

Norges Handelshøyskole (NHH)

Bachelor i økonomi og administrasjon

Elisabeth Kristiane Holst

Lovisenberg Diakonale Høgskole

Sykepleie (også gått befalsskole)

Emilie Wilberg

Universitetet i Oslo (UiO)

Rettsvitenskap (også BA biologi)

Håkon Halvorsen Wik

Norges Handelshøyskole (NHH)

Master Finansiell Økonomi (NHH) og Internasjonal Strategi og Ledelse (CEMS)

Ingvild Karine Sandmo

Universitetet i Agder

Enkeltemner ledelse og statsvitenskap (også BA ledelse,innovasjon og marked, gründerskolen

Kristoffer Gregersen

University of Warwick

BSc Economics (with Honours)

Maria Olsen

NTNU

Samfunnsøkonomi

Therese Borge Lied

Norges Handelshøyskole (NHH)

Master Økonomi og Administrasjon (også samfunnsøkonomi)

William Knudtzon

NTNU

Ingeniørvitenskap og IKT

For spørsmål:

Silje Valseth, kommunikasjonssjef i Adecco tlf. 473 19 486

Kristoffer Gregersen, +44 7 469 599 921, k.gregersen@warwick.ac.uk

Kristoffer Gregersen.

6 verdifulle erfaringer du får av å spille dataspill12.12.2017 08:00Blogginnlegg

Da spillkonsollene ATARI og Commodore 64 ble populære på begynnelsen av 80-tallet var jeg veldig ung. På den tiden var spillindustrien liten, og de som spilte var ofte ganske nerdete. Med tiden har dette utviklet seg enormt, og ordet «nerd» er ikke lenger negativt ladet. E-sport har heller blitt en milliardindustri for alle aldersgrupper. Jeg brukte mye tid på dataspill i oppveksten, og fortsatte med dette da jeg selv fikk barn.

Ensomt på toppen29.11.2017 08:00Blogginnlegg

Oscar Wilde sa en gang: «Det er bare én ting i verden som er verre enn at folk snakker om en, og det er at folk ikke snakker om en». Som øverste sjef i en bedrift er det nærmest umulig å ikke bli snakket om, men kanskje mer interessant – hvor lett er det å være seg selv? Hvordan sikre at en styrer skuta med stødig hånd uten å miste seg selv? La oss se litt nærmere på denne topplederrollen, samtidig som vi lar Oscar Wilde styre overskriftene.