Krim - den klart mest populære ferielesningen

Krim er den absolutt mest populære boksjangeren når vi velger lektyre til ferien. Hver fjerde velger denne typen av spenningslesning for avkobling av når de har fri. 14 prosent velger heller aviser og magasiner som ferielektyre, mens 12 prosent ikke leser i det hele tatt i løpet av ferien, dette iht Tickets undersøkelse.

- En feriereise innebærer for mange en deilig avkobling på en solseng, gjerne med en bok i hånden. Uansett hva man velger av lesestoff så synes jeg det er artig at så mange som 88 prosent av de som reiser på ferie ønsker å bruke tiden på å lese, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket Feriereiser.

Å ligge på stranden med en god bok er for mange synonymt med ferie. I ferien, når man forhåpentligvis helt kan koble av fra jobben, så er lesing en perfekt måte å la hjernen slappe av og fokusere på å hente seg inn. Kategorien krim er ekstremt populært bland nordmenn på ferie.

Mest populære sjanger å lese på ferie:

1. Krim, 40 prosent
  2. Aviser/magasin, 14 prosent