Krevende feilrettingsarbeid

Agder Energi Nett er fortsatt i beredskap og jobber for fullt med å rette skader i strømnettet som følge av ekstremværet "Knud".
Mannskap fra Agder Energi jobber for fullt med å rette feil på strømnettet. Her fra Søgne, vest for Kristiansand.

Det er fortsatt krevende forhold for mannskapene våre som er ute for å reparere skader som har oppstått på strømnettet mange steder i Agder. Det er tidkrevende reparasjonsarbeider som må gjøres og svært mange steder er det også vanskelig fremkommelig terreng. Hensynet til mannskapenes sikkerhet må alltid gå foran, og det vil blant annet derfor kunne ta tid før alle kundene får strømmen tilbake.

Strømkartet på aenett.nogir oversikt over registrerte strømbrudd til enhver tid.  På grunn av stor pågang kan nedlastingen av informasjonen i kartet ta noe tid. Stor pågang er det også på vår kundetelefon, og vi håper på forståelse for at det kan ta tid før du får svar der.

Kunder som har vært uten strøm mer enn 12 timer har krav på kompensasjon fra nettselskapet, se mer informasjon om dette her på aenett.no.

Agder Energi Nett minner om at det er viktig å huske på å holde god avstand til strømlinjer som har falt i bakken og trær som velter over strømlinjene. Berøring er livsfarlig!

Meld fra til kundesenteret på telefon 38 60 72 72 hvis du har viktig informasjon til oss.

Det er krevende forhold for mannskapene som er ute for å rette feil på strømnettet etter ekstremværets herjinger på Sørlandet. Her fra Søgne, vest for Kristiansand.