Kredonor AutoFakt – sømløst fra Parkering til betaling
– Den nye faktureringsløsningen er utviklet for å gjøre det enklere for bileier å betale for parkeringen, og mindre ressurskrevende for parkeringsselskapet å kreve inn pengene, sier Audun Rønningen Danielsen, kommersiell direktør i Kredinor. – Med Kredinor AutoFakt skjer alt sømløst for parkeringsselskapet – tid og ressurser som tidligere ble brukt på fakturering og betalingsoppfølging kan nå brukes til andre ting, understreker han.
Parkering blir enklere og mer kundevennlig
Parkeringsbøter er snart historie for flere og flere parkeringsselskap som lar kunden betale for faktisk medgått tid for parkeringen, fremfor å ilegge dem bøter for å ha forhåndsbetalt for lite. Den nye teknologien reduserer også utgiftene til parkeringsvakter. I tillegg er automatisk skiltregistering ved inn og utkjøring en gevinst for forbrukeren som slipper å bekymre seg for bøter, sier Audun Rønningen Danielsen.
Kunden har valget
Når registreringsnummeret leses automatisk på vei inn og ut av parkeringshuset, muliggjør det flere betalingsmuligheter etter at parkeringen avsluttes. Kunden kan betale i automat, i en app eller bare ved å kjøre ut av parkeringshuset og få faktura tilsendt i ettertid. Dersom faktura velges, kobles dataene med motorvognregisteret, og Kredinor AutoFakt sørger for en sømløs prosess fra kravet har oppstått, til faktura er betalt. Dette gir gode kundeopplevelser og fornøyde kunder.
Betalingsoppfølging og inkasso
Hvis faktura ikke betales skjer videre oppfølging i Kredinor sømløst gjennom for eksempel purring, varsel om inkasso og rene inkassotiltak. Hvis kunden klager på faktura, stoppes videre prosess inntil vi får undersøkt saken. Kredinor følger tett inntil saken er avsluttet, og kan i tillegg til ren fordringsadministrasjon og inkasso også bistå med kundeservice-tjenester dersom oppdragsgiver ønsker det.
- Dette er vinn vinn. Vi gjør det enklere for både sluttkunde og parkeringsselskapet, avslutter Audun Rønningen Danielsen i Kredinor.
Kredinor – markedsleder i parkeringsbransjen
Kredinor er en viktig aktør i parkeringsbransjen og bistår med løsninger som håndterer alle ledd fra Ileggelse/parkeringsbot til pengene er på konto hos vår oppdragsgiver. Parkeringsservice i Kredinor, håndterer rundt 250 000 ileggelser i løpet av et år, og er tett på i hele inkassoløpet fra betaling uteblir til pengene er på konto. Parkeringservice ivaretas via vårt erfarne spesialistteam i Kristiansund, som samarbeider tett med kundeservice, saksbehandlere og vår avdeling for overvåking i Oslo.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Kredinor Auto Fakt, sømløst fra parkering til betalingVideokanal
Nøkkelord
Kontakter
Audun Rønningen DanielsenKommersiell direktør Kredinor
Leder for salg, marked, analyse og kundeansvarlige i Kredinor. Ansvarlig for porteføler.
Bilder
Lenker
Om Kredinor
Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker, med hovedkontor i Oslo og vårt spesialistteam innenfor Parkering i Kristiansund. Vi tilbyr løsninger innenfor fakturering, inkasso og porteføljekjøp til bransjene energi, bank/finans, handel/service, telecom - og offentlig sektor. Innenfor Parkering tilbyr vi løsninger til private og offentlige parkeringsselskap. Vi leverer løpende nye løsninger som Kredinor AutoFakt for å gjøre det lett å betale. I tillegg til avdelingen i Kristiansund har vi kontor i Tromsø, Trondheim, Fredrikstad, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Porsgrunn, Hamar, Ballerup utenfor København i danmark, Stockholm i Sverige og hovedkontor i Oslo. Les mer på kredinor.no.
Følg pressemeldinger fra Kredinor
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kredinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kredinor
Resultat for fjerde kvartal 202314.2.2024 07:15:00 CET | Pressemelding
(Oslo, 14. februar 2024) Kredinor AS publiserte i dag selskapets kvartalsrapport for fjerde kvartal og årsresultatet for 2023. Kvartalet var svakt for Kredinor, hovedsakelig på grunn av høye kostnader. Samtidig forbedret collection performance seg til 102,8 % i Q4, opp fra 90 % i Q3 2023 og 101 % i Q4 2022.
Vi er nær et økonomisk bunnpunkt for husholdningene7.2.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Et nytt økonomisk helse-barometer viser at nordmenns økonomiske hverdag er utfordrende, og at vi fortsatt må stålsette oss for tøffere tider. Kredinor-barometeret, som ble lansert i dag, viser historisk lave nivåer.
Det blir litt verre før det blir bedre31.1.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Norske husholdninger klarer seg relativt bra gjennom de tøffe økonomiske tidene. Det siste året har antallet inkassosaker for privatpersoner økt med 5 %, men er fortsatt godt under nivåene fra før pandemien traff oss. Rapporten Kredinor Innsikt som ble publisert i dag, viser at bedrifter sliter mer enn privatpersoner.
Forverring av nordmenns økonomiske situasjon8.1.2024 07:13:36 CET | Pressemelding
Nordmenns bekymringer for privatøkonomien har økt betydelig gjennom høsten og vinteren. I en fersk Norstat-undersøkelse gjennomført for Kredinor svarer 1 av 5 at privatøkonomien går ut over arbeidshverdagen. Hele 28 prosent svarer at de ikke klarer en uforutsett regning på 10.000 kroner.
Lederskifte i Kredinor6.12.2023 08:18:02 CET | Pressemelding
Rolf Eek-Johansen og Lisa S. Legallais-Hansen skal midlertidig lede Kredinor, Norges største inkassoselskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom