Kredinor tilbyr nå betaling med Vipps til inkassokundene

– Vipps’ ambisjon er å gjøre betaling befriende enkelt og på forbrukernes premisser. At Kredinors kunder nå får tilbud om å bruke Vipps når de betaler er et godt eksempel på noe som gjør hverdagen bedre og enklere. I tillegg gjør det folk til bedre betalere, sier Rune Garborg, Vipps-sjef.
Vipps-sjef Rune Garborg vil gjøre betaling befriende enkelt og på forbrukernes premisser, også for Kredinors kunder.

– Vipps er en betalingskanal som den norske befolkning har sagt klart og tydelig ja til. Derfor er vi veldig fornøyde med å tilby Vipps, sier Barbro Hagen, direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor.

Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker, og følger opp nærmere 2 millioner saker for norsk næringsliv i år. Totalt utgjør dette 13,1 milliarder kroner til innbetaling. Tidligere har de fleste betalt fra sin egen nettbank eller via betalingsløsningen «Betal nå» på kredinor.no, som ikke krever innlogging. For mange med inkassosak blir det nå enda enklere å betale med Vipps.

Enkelt, logisk og raskt
– Våre oppdragsgivere måler oss på løsningsgrad – jo raskere og jo mer av den utestående gjelden som betales, desto bedre for oss – og for dem. Derfor er det et poeng for oss å gjøre det enklere og raskere for kundene å betale ved å tilby løsninger som Vipps og «Betal nå», understreker Barbro Hagen.

Vipps - Norges digitale lommebok
– Vipps er den etablerte digitale lommeboken for betaling i Norge, og vil gjøre det enda enklere å betale gjennom vår Betal nå-løsning, sier Andreas Komnæs som er leder for forretningsutvikling i Kredinor, og er prosess- og leveranseansvarlig for løsninger som bidrar til forenkling og automatisering. – Fordelen med Vipps er at kundene har definert hvor betalingen skal gå ut fra i forkant. For mange betyr det at inkassosaken kan betales med noen trykk – de kan rett og slett «touche» seg gjennom med Vipps, avslutter Komnæs.

Norges største og mest populære betalingsapp
Vipps er en digital betalingstjeneste for smarttelefoner og fungerer uansett hvilken bank kundene har. I løpet av de første tre årene har Vipps over 2.8 millioner brukere, og det foretas daglig nærmere 400 000 transaksjoner gjennom løsningen. Vipps ble egen organisasjon i 2017 og har nå fått på plass avtaler som gjør at størsteparten av det norske bankmarkedet samt Bank Axept samler seg rundt Vipps-løsningen.

Andreas Komnæs er leder for forretningsutvikling og har ansvar for betalingsløsninger som bidrar til forenkling og automatisering i Kredinor.
Barbro Hagen er direktør for IT og forretningsutvikling i Kredinor, gjør det nå enklere å betale inkassogjeld med Vipps og Betal nå.

Kredinor AS er Norges største inkassoselskap i antall saker og en ledende aktør innenfor kjøp og forvaltning av gjeldsporteføljer. Selskapet er etablert i Norge, Sverige, Finland og Danmark med en samlet omsetning på nærmere 1,6 milliarder kroner og 600 ansatte. Kredinor AS eies av Sparebank 1 og Kredinorstiftelsen. Kredinor har sin historie helt tilbake til 1876, og er nylig fusjonert med Modhi-konsernet. Etter fusjonen vil selskapet ha en bred tjenesteportefølje med bransjeledende løsninger innenfor fakturering, betaling og inkasso til energibransjen, bank og finans, handel, offentlig sektor, telecom og parkering. Ved å hjelpe kundene med moderne digitale selvbetjeningsløsninger og god kundeoppfølging, hjelper vi også næringslivet og offentlige virksomheter slik at de får betaling raskere. Det er bra for alle – for kundene, næringslivet og samfunnet. Kredinor.no